• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • pusselbitar

Jag tycker att vi ska få gifta oss i kyrkan.

JooCee skrev 2007-08-29 14:14:07 följande:
    Säger samhället att homosexualitet är accepterat så ska man väl inte utesluta dem från sådant som "alla andra" har tillgång till?Självklart, adoptera borde de oxå få!
    Vi får redan adoptera, däremot är det i dagsläget i stort sett omöjligt att göra det från utlandet pga att inga länder vill acceptera homopar som adoptivföräldrar. Men närståendeadoptioner görs!
  • sataya

jag har för mig att det inte ens står i bibeln om sådant.. och kollar man tillbaka så ansågs det väl vara fint om en man hade sex med yngre killar? både homosexuellt och pedofili.. jag har hört detta iaf.. någon som vet om det är sant?

• josefsmamma
    pusselbitar skrev 2007-08-29 14:19:54 följande:
    Jag tycker att vi ska få gifta oss i kyrkan. Vi får redan adoptera, däremot är det i dagsläget i stort sett omöjligt att göra det från utlandet pga att inga länder vill acceptera homopar som adoptivföräldrar. Men närståendeadoptioner görs!
    det är helt horribelt!
    Huvudsaken är väl att barnen hamnar hos en kärleksfull familj!

Jag anser att alla ska ha rätt att gifta sig i kyrkan, bara man har åldern inne (och att man inte är släkt såklrt)
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • solrosen83

mitt nej ligger grundar sig på vad som står i bibeln.

• Weird One
    sataya skrev 2007-08-29 14:23:02 följande:
    jag har för mig att det inte ens står i bibeln om sådant.. och kollar man tillbaka så ansågs det väl vara fint om en man hade sex med yngre killar? både homosexuellt och pedofili.. jag har hört detta iaf.. någon som vet om det är sant?
    Bibeln är full av motsägelser.

Motståndarna hävdar att det står i bibeln att homosexuallitet är en synd.
    Förespråkarna hävdar att det står i bibeln att gud älskar alla oavsett läggning.
    Ironi är min religion
  • sataya
    solrosen83 skrev 2007-08-29 14:23:12 följande:
    mitt nej ligger grundar sig på vad som står i bibeln.
    var i bibeln står det då?
  • sataya

Weird One skrev 2007-08-29 14:24:38 följande:

Bibeln är full av motsägelser.Motståndarna hävdar att det står i bibeln att homosexuallitet är en synd.Förespråkarna hävdar att det står i bibeln att gud älskar alla oavsett läggning.
    jo jag vet.. men det är lite av en tolkningsfråga med.
    men jag har en sambo som läst hela bibeln och hans familj är kristna så jag har pratat med de...
  • Sallisen
    sataya skrev 2007-08-29 14:23:02 följande:
    Romarna 1:24-27
    1. Timoteus 1:9-11
    1. Korintierna 6:9-11....
    Washington D.C. - here we come!!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?