• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • sataya
    Sallisen skrev 2007-08-29 14:31:05 följande:
    Se inlägg 30.
    tyvärr har jag ingen bibel här.. du kan väl leta på nätet och ge mig istället...
  • 820723
    Noggafor skrev 2007-08-29 14:32:10 följande:
    jaaadu kan det stå i bibeln kanske?
    Ja ja, har hört talas om den sagoboken!!

Tycker att det är fruktansvärt att vi forfarande år 2007 kan diskriminera människor på ett sådant fruktansvärt fult sätt!! Som om deras kärlek inte är lika mycket värd en heterokärlek!! Helt sjukt!!!
  • Henrik31

Men om det nu är en sagobok så förstår jag inte varför man alls vill gifta sig i kyrkan.Då gifter man sig borgerligt för bövelen.

820723 skrev 2007-08-29 14:34:00 följande:
    Ja ja, har hört talas om den sagoboken!!Tycker att det är fruktansvärt att vi forfarande år 2007 kan diskriminera människor på ett sådant fruktansvärt fult sätt!! Som om deras kärlek inte är lika mycket värd en heterokärlek!! Helt sjukt!!!
  • Sallisen
    sataya skrev 2007-08-29 14:33:06 följande:
    tyvärr har jag ingen bibel här.. du kan väl leta på nätet och ge mig istället...
    Går bra att söka på t.ex. www.bibeln.se
    Washington D.C. - here we come!!
  • 820723
    Henrik31 skrev 2007-08-29 14:35:34 följande:
    Men om det nu är en sagobok så förstår jag inte varför man alls vill gifta sig i kyrkan.Då gifter man sig borgerligt för bövelen.
    Jaj jag ska då inte gifta mig i kyrkan!! Men jag tycker ändå att även om man är homosexuell så ska man som jag få välja om man vill gifta sig borgerligt eller i kyrkan!!!
  • presens konjunktiv

Då kyrkan är skild från staten tycker jag egentligen inte att staten och vi ickemedlemmar ska ha någonting att säga till om vad gäller kyrkans inre angelägenheter, men så länge religiösa ceremonier vinner laga kraft i civilsamhället, och så länge kyrkan uppbär statliga bidrag, så tycker jag att de ska följa lagar och praxis, och inte diskriminera på basis av sexuell läggning.

Give me ambiguity - or give me something else.
  • Henrik31

Varför?

820723 skrev 2007-08-29 14:36:55 följande:
    Jaj jag ska då inte gifta mig i kyrkan!! Men jag tycker ändå att även om man är homosexuell så ska man som jag få välja om man vill gifta sig borgerligt eller i kyrkan!!!
  • Weird One

Under häxprocesserna var bibeln lag.
    Och se hur det gick!

Skämt o sido, hur kan man ens välja att tro på ett enda ord i den samlade skrifters bok?
    Motsägelsefull och extremt inskränkt.

På ena sidan läser man att man ska icke dräpa.
    Och på den andra sidan läser man att man skall stena otrogna kvinnor.
    Man ska förlåta de som skyldiga oss äro.
    Men samtigigt gäller öga för öga.

HUR går det ihop?

Ironi är min religion
  • piixelslyna

Alltså. Det är synd att "tvinga" ett religöst samfund till något som de "går emot".

Man kan ju gifta sig borgligt.

• delilah77

Naturligtvis ska de få det. Jesus dömde inte, kyrkan borde kanske snappa upp lite av hans människosyn...

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?