• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Piii
    piixelslyna skrev 2007-08-29 14:38:11 följande:
    Alltså. Det är synd att "tvinga" ett religöst samfund till något som de "går emot". Man kan ju gifta sig borgligt.
    även homosexuella kan väl vara kristna dessutom finns det präster inom svenska kyrkan som är homosexuella
    ♥ Oktobermamma ♥
  • 820723
    Henrik31 skrev 2007-08-29 14:42:00 följande:
    För att de måste och ska ju ha allt allt allt! O säger någon nej så e det homohets. Jag förstår heller inte varför. Om jag var rövryttare så skulle jag inte vilja gifta mig i i kyrkan. de vill ju uppenbarligen inte ha en där så varför truga?
    Vaddå måste ha allt? Samma rättigheter som en hetero eller?
  • Henrik31

Att gifta sig i kyrkan är ingen rättighet.

820723 skrev 2007-08-29 14:43:17 följande:
    Vaddå måste ha allt? Samma rättigheter som en hetero eller?
  • Weird One
    Henrik31 skrev 2007-08-29 14:43:47 följande:
    Nähä, vem har rätten att göra det då?
    Om inte alla har det menar jag.
    Ironi är min religion
  • Im Fabulous
    Piii skrev 2007-08-29 14:42:52 följande:
    även homosexuella kan väl vara kristna dessutom finns det präster inom svenska kyrkan som är homosexuella
    Jaa, då kan man ju leta reda på en sådann! Alla är ju olika och har olika principer, även inom religiösa samfund.

Jag tycker inte att det ska finnas någon lag som förbjuder homosexuella att gifta sig i kyrkan, men jag tycker inte heller att man ska tvinga präster som inte vill viga homosexuella, att göra det.
  • 820723
    Henrik31 skrev 2007-08-29 14:43:47 följande:
    Okej, jag omformulerar mig! Att kunna göra samma val som en hetero kan göra?!?!
  • SeTa
    Henrik31 skrev 2007-08-29 14:42:00 följande:
    För att de måste och ska ju ha allt allt allt! O säger någon nej så e det homohets. Jag förstår heller inte varför. Om jag var rövryttare så skulle jag inte vilja gifta mig i i kyrkan. de vill ju uppenbarligen inte ha en där så varför truga?
    Lite min poäng också..
  • josefsmamma
    Piii skrev 2007-08-29 14:42:52 följande:
    precis!

alltså ska bara kristna få gifta sig i kyrkan, oavsett läggning
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?