Inlägg från: Henrik31 |Visa alla inlägg
  • Henrik31

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

varför vill de gifta sig i kyrkan om de nu föraktas?
    Det förstår jag inte.

• Henrik31

Ett äktenskap i kristendom sker mellan en man och en kvinna, så varför heteropar inte skulle gifta sig i kyrkan förstår jag inte. Motivera.

KeChi skrev 2007-08-29 14:16:43 följande:
    Absolut!Homosexuell kärlek är lika bra som vanlig kärlek.Skulle heterosexuella förbjudas att gifta sig i kyrkan då oxå eller?
  • Henrik31

Men om det nu är en sagobok så förstår jag inte varför man alls vill gifta sig i kyrkan.Då gifter man sig borgerligt för bövelen.

820723 skrev 2007-08-29 14:34:00 följande:
    Ja ja, har hört talas om den sagoboken!!Tycker att det är fruktansvärt att vi forfarande år 2007 kan diskriminera människor på ett sådant fruktansvärt fult sätt!! Som om deras kärlek inte är lika mycket värd en heterokärlek!! Helt sjukt!!!
  • Henrik31

Varför?

820723 skrev 2007-08-29 14:36:55 följande:
    Jaj jag ska då inte gifta mig i kyrkan!! Men jag tycker ändå att även om man är homosexuell så ska man som jag få välja om man vill gifta sig borgerligt eller i kyrkan!!!
  • Henrik31

Olika testamenten kanske? Det står knappast på sidor efter varandra.
    Weird One skrev 2007-08-29 14:37:56 följande:

Under häxprocesserna var bibeln lag.Och se hur det gick!Skämt o sido, hur kan man ens välja att tro på ett enda ord i den samlade skrifters bok?Motsägelsefull och extremt inskränkt.På ena sidan läser man att man ska icke dräpa.Och på den andra sidan läser man att man skall stena otrogna kvinnor.Man ska förlåta de som skyldiga oss äro.Men samtigigt gäller öga för öga.HUR går det ihop?
  • Henrik31

Att gifta sig i kyrkan är ingen rättighet.

820723 skrev 2007-08-29 14:43:17 följande:
    Vaddå måste ha allt? Samma rättigheter som en hetero eller?
  • Henrik31

Huruvida bögar o flator är sjuka eller inte har inte med saken att göra i denna diskussion.

Däremot om de skall gifta sig inför en religion, samfund som anser att giftermålet är fel.

sataya skrev 2007-08-29 14:46:48 följande:
    vill man gifta sig i kyrkan så är det en rättighet...eller? sedan kan man inte rå för om man är hetro eller gay det är inget man väljer.. man blir kär i en människa inte ett kön!blev du kär i den du är kär i pga att det är en kille/tjej? jag tror inte att det är riktigt så. homosexuella tror jag inte väljer att bli kär i en av samma kön de tänker nog inte på det sättet jag evt att jag inte gör det och jag är hetro.. ibland tror jag att homosexuella är smartare än "vanligt" folk..
  • Henrik31

För att annars är det inte rättvist!
    Fru U skrev 2007-08-29 14:51:08 följande:

Jag har svårt för att förstå varför man vill gifta sig i kyrkan om man inte är troende. Kyrkan är trots allt en symbol för tro, en tro på Gud och allt vad det innebär.
  • Henrik31

Jag tycker som du, men homona tycker på andra sättet. Annars ar det hets ju.
    Fru U skrev 2007-08-29 14:54:31 följande:

Rättvist för vem? Är det rättvist mot de som anser att kyrkan är en helig plats att personer som inte ser den som en helig plats använder den som vilken lokal som helst?
  • Henrik31

Hur funkar det inom islam förresten? Deras syn på homosexualitet?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?