Gabriella S skrev 2007-09-02 11:03:20 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 10:52:07 följande:
Nä, och jag hade kanske inte haft så mycket emot det om det hade varit en naturlig utveckling. Men att Kyrkan plötsligt ska förlora sin vigselrätt bara av hänsyn till bögarna, det är så stötande att jag tror att väldigt mycket hat mot de homosexuella kommer att blossa upp om det faktiskt blir så. För det är sådant här som gör folk ARGA - när de homosexuella (eller organisationer som går deras ärenden) ska ha rätt att förstöra för andra människor. Om de bara levde sina liv i fred och lät oss andra fortsätta att leva VÅRA liv i fred, som vi alltid har gjort, så skulle ingen bry sig om vem de delade säng med...
Och dessutom, vaddå naturlig utveckling! Det ÄR en naturlig utveckling när folk kräver sina rättigheter! Eller tror du att det bara vips kommer råka slinka in ett bögpar som av misstag blir vigda, så ett till, och ett till tills det plötsligt blir OK? ALL utveckling sker med motstånd från makten och/eller de normbärande samhällsklasserna/grupperna.
De förstör ingenting, de vill bara ha en del av samma kaka som alla andra. Och vaddå "bara", det är ju "bara" kristna fundisar som vill utesluta dem, vilket inte ens betyder alla i svenska kyrkan! Skillnaden är att en grupp talar om jämställdhet, den andra om religiös fundamentalism. Gissa vilken jag håller på.