Mori skrev 2007-09-01 21:08:53 följande:
Igen, det var skrivet med glimten i ögat vilket uppenbarligen inte framgick. Men varken homos eller hetros är toksexuella och tänder på allt och alla. Homosexuella lever också i livslång trohet. Och jag begriper inte varför det ska vara hetrosexuelle förunnat att få njuta av sex?! (ja, jag har fattat att vissa säger att Gud anser det vara en synd
Precis. Det framgick inte. Du får vara noggrannare med glimtmarkörerna, helt enkelt, annars kommer du att bli missförstådd i onödan.
Dessutom är det ganska uppenbart att du själv har missuppfattat en hel del av det Gealach har pratat om, och då blir dina försök att "glimta" både missriktade och svåruppfattade.
Jag tycker att det ser ut som att du inte har koll på Gealachs argumenterande i den här frågan, eftersom du ställer dig undrande om det bara skulle vara heterosexuella som får njuta av sex. Menar du att du har läst in det i Gealachs inlägg? Då får du faktiskt ta och läsa HELA tråden litet noggrannare!
Jag råkar veta en del om Gealachs åsikter i frågan och jag tror mig kunna påstå att både hon och jag är helt överens. Men för säkerhets skull skriver jag ut det i klartext. Det kan sammanfattas så här:
? Sexuell läggning är något man föds med.
? Det hör till varje människas rätt att själv välja hur man vill leva sitt liv och med vem, oavsett kön, så länge man inte skadar någon.
? Om dessa livsval sticker i ögonen på somliga individer, så är det dessa senare som har problem.
Tydligt nog?