• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

Ja Gud får gärna grejja det jag inte klarar själv... Jag har aldrig satt mig emot er tro på Honom.
    Men eftersom jag har valt att leva med en kvinna är jag, som ngn sa, en dålig person.
    Men eftersom Gud inte kan ge mig ett alternativ av leverne som ter sig lika gott, som kärleken av min flickvän, så finns heller inga andra val för mig.

Jag må vara dum, men ett liv utan kärlek... nej tack.
    Då är jag hellre än mer förtappad än jag var under åren i heterosexuella förhållanden.

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:24:22 följande:

Gud vill ALLTID det beste for alle, inkludert deg..Han er ik enig i alt vi gjør bare. Han fordømmer ik noe uten at han selv vil gjøre noe med det. Det er jo ik alt vi kan greie selv og der kommer han inn i bilde.Ja!! du selv valgte å leve med en kvinne..
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 22:31:10 följande:
    Ja Gud får gärna grejja det jag inte klarar själv... Jag har aldrig satt mig emot er tro på Honom.Men eftersom jag har valt att leva med en kvinna är jag, som ngn sa, en dålig person.Men eftersom Gud inte kan ge mig ett alternativ av leverne som ter sig lika gott, som kärleken av min flickvän, så finns heller inga andra val för mig.Jag må vara dum, men ett liv utan kärlek... nej tack.Då är jag hellre än mer förtappad än jag var under åren i heterosexuella förhållanden.Free Spirit skrev 2007-09-01 22:24:22 följande:
    Jag tror att jag kan tolka svaren åt dig - du väljer att ha kul och skönt i några jordeår, men blir istället förtappad och satt på evigt grillspett (eller, för att vara mer bokstavlig, slängd på en brinnande sophög strax utanför gamla Jerusalems väggar, vilket är vad Gehenna, helvetet, ursprungligen syftar på).

Så snäll är gud. Han låter folks misstag (för alla är ju inte medvetna om det som du) en kort stund påverka deras öde resten av evigheten. Så... snällt.

"Nisse, jag sa att du inte fick äta kakan! Inte mitt fel att du inte hörde det. Nu blir det kapad hand för dig, lille vän!" Väääldigt snällt.
  • qenzo

*asg*
    Du är för skön du :D

Men det är ju som du säger. Väljer man att njuta av livet, sexuellt eller av kakan man inte fick ta, så får man sota för det resten av efterlivet. Eller ja, inte bara då, för Han har ju en hel armé av förordare som inte kan diskutera på saklig nivå... Men jag har iaf hittat en ;)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:34:15 följande:

Jag tror att jag kan tolka svaren åt dig - du väljer att ha kul och skönt i några jordeår, men blir istället förtappad och satt på evigt grillspett (eller, för att vara mer bokstavlig, slängd på en brinnande sophög strax utanför gamla Jerusalems väggar, vilket är vad Gehenna, helvetet, ursprungligen syftar på).Så snäll är gud. Han låter folks misstag (för alla är ju inte medvetna om det som du) en kort stund påverka deras öde resten av evigheten. Så... snällt."Nisse, jag sa att du inte fick äta kakan! Inte mitt fel att du inte hörde det. Nu blir det kapad hand för dig, lille vän!" Väääldigt snällt.
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 22:38:51 följande:
    *asg*Du är för skön du :DMen det är ju som du säger. Väljer man att njuta av livet, sexuellt eller av kakan man inte fick ta, så får man sota för det resten av efterlivet. Eller ja, inte bara då, för Han har ju en hel armé av förordare som inte kan diskutera på saklig nivå... Men jag har iaf hittat en ;)Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:34:15 följande:
    Det är det som liksom retar mig mest med kristna fundisar - ja, vi VET att ni tror att vi kommer pinas i efterlivet. Kan ni VÄNLIGEN sluta sabba DET HÄR livet också för oss då?

Det är inte som att Jesus sade att "I skolen gå från dörr till dörr och plåga alla stackare som inte tror på mig, tjata och likt djävulen skräna om att ni har sanningen, och tvinga på alla ovilliga ordet, och I skolen se till att alla lagar och regler ska ske enligt det ni tror är min faders vilja!"

Han sa "sprid ordet". Varken mer eller mindre. Allt annat är för tusan terror. Minns fortfarande det "söta" brev vi fick, som var riktigt ruggigt - en "fin" liten berättelse om två män på dödsbädden, där en levt ledigt och glatt utan gud, och som kved och led och grät på sin dödsbädd, medan den andre som varit god och from och helgat guds namn dog milt och fint med ett leende på läpparna. Gissa vart min fundis-fientlighet föddes...
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 22:38:51 följande:
    *asg*Du är för skön du :DMen det är ju som du säger. Väljer man att njuta av livet, sexuellt eller av kakan man inte fick ta, så får man sota för det resten av efterlivet. Eller ja, inte bara då, för Han har ju en hel armé av förordare som inte kan diskutera på saklig nivå... Men jag har iaf hittat en ;)Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:34:15 följande:
    Våre valg får ALLTD konsekvenser uansett om en liker det eller inte..
  • Mori
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:43:45 följande:
    Det är det som liksom retar mig mest med kristna fundisar - ja, vi VET att ni tror att vi kommer pinas i efterlivet. Kan ni VÄNLIGEN sluta sabba DET HÄR livet också för oss då?Det är inte som att Jesus sade att "I skolen gå från dörr till dörr och plåga alla stackare som inte tror på mig, tjata och likt djävulen skräna om att ni har sanningen, och tvinga på alla ovilliga ordet, och I skolen se till att alla lagar och regler ska ske enligt det ni tror är min faders vilja!"Han sa "sprid ordet". Varken mer eller mindre. Allt annat är för tusan terror. Minns fortfarande det "söta" brev vi fick, som var riktigt ruggigt - en "fin" liten berättelse om två män på dödsbädden, där en levt ledigt och glatt utan gud, och som kved och led och grät på sin dödsbädd, medan den andre som varit god och from och helgat guds namn dog milt och fint med ett leende på läpparna. Gissa vart min fundis-fientlighet föddes...
    Precis Dorian. Vi föddes ju med en egne vilja, en vilja att välja Guds eller någon annas väg! (Om vi nu utgår ifrån att Gud är skaparen ) Då torde de ju stå oss alla fritt att välja vår väg, utan att förföljas av vänliga själar som vill "vill bota våra åkommor". Och ska vi utgå ifrån predestinationsläran, så spelar det ju ingen roll, vi har ju ändå fötts till syndare, och vi KAN INTE sona våra "brott"
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:46:54 följande:

...vilket skulle bevisas.
  • Dorian Ertymexx
    Mori skrev 2007-09-01 22:47:21 följande:
    Precis Dorian. Vi föddes ju med en egne vilja, en vilja att välja Guds eller någon annas väg! (Om vi nu utgår ifrån att Gud är skaparen) Då torde de ju stå oss alla fritt att välja vår väg, utan att förföljas av vänliga själar som vill "vill bota våra åkommor". Och ska vi utgå ifrån predestinationsläran, så spelar det ju ingen roll, vi har ju ändå fötts till syndare, och vi KAN INTE sona våra "brott"
    Precis så.

Sedan kan man ju fråga sig vad man skulle ha för glädje av att återfödas i guds rike, när man ska leva enligt samma trista regler och lagar där i tusen år till... För att sedan prövas igen, och kanske få en plats i efterlivet. Där man FORTSÄTTER att inte få ha kul. Grattis, om du är snäll och är avhållsam liten bög, då får du äran att FORTSÄTTA vara en avhållsam liten bög i evigheters evighet. YAAAY!
  • qenzo

Ja visst är det så, men varför inte unna oss allt gott i livet?

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:46:54 följande:

• Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 22:52:26 följande:
    Ja visst är det så, men varför inte unna oss allt gott i livet?Free Spirit skrev 2007-09-01 22:46:54 följande:
    klart vi kan unne oss noe godt i livet, så lenge det ik får dårlige konsikvenser for våre liv.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?