• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

Men jag struntar ju i vad som händer i livet efter döden... Men ändå ska jag få höra hur dålig jag är just nu?!
    Att leva med min flickvän får ju inte några dåliga konsekvenser för mig, och inte heller för ngn annan.

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:

klart vi kan unne oss noe godt i livet, så lenge det ik får dårlige konsikvenser for våre liv.
  • Mori
    Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:
    klart vi kan unne oss noe godt i livet, så lenge det ik får dårlige konsikvenser for våre liv.
    Men mina val ger inga dåliga konsekvenser i mitt liv. Och jag tror inte på ett liv efter döden. Jag tror att jag bara dör, och då kan ju onekligen mina handlingar idag spela någon roll för mig när jag dött
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:03:46 följande:
    Men jag struntar ju i vad som händer i livet efter döden... Men ändå ska jag få höra hur dålig jag är just nu?!Att leva med min flickvän får ju inte några dåliga konsekvenser för mig, och inte heller för ngn annan. Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:
    Vedl eg er nu ik helt sikker på det.. Dessuten om du ik tror på et liv etter døden så betyr det ik at det ik finst. Og dessuten er det endaste nu når du lever at du kan besteme din fremtid i etter livet.
  • Mori
    Free Spirit skrev 2007-09-01 23:06:36 följande:
    Vedl eg er nu ik helt sikker på det.. Dessuten om du ik tror på et liv etter døden så betyr det ik at det ik finst. Og dessuten er det endaste nu når du lever at du kan besteme din fremtid i etter livet.
    Men JAG är säker på det. Nej, det betyder inte att det inte finns, men att du tror på Gud betyder ju inte heller att han finns. Det handlar ju om just tro, inte fakta. Jag lever mitt liv efter min övertyglese, och du lever ditt efter din övertygelse. Jag vill inte övertala dig att leva som jag, och jag vill inte blir övertalad att leva på ett annat sätt.
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:03:46 följande:
    Men jag struntar ju i vad som händer i livet efter döden... Men ändå ska jag få höra hur dålig jag är just nu?!Att leva med min flickvän får ju inte några dåliga konsekvenser för mig, och inte heller för ngn annan. Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:
    Du glömmer att du faktiskt är ett hot! Om du lever som en syndig lebb, kanske någon stackars kristen flicka får för sig att det är OK, och OCKSÅ blir förtappad! Därför är det bäst om ni inte syns eller hörs!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:10:22 följande:
    Klassisk skräckpropaganda för att skrämma in folk i normativitet.
    Om du holdt på å gå ut for et stup uten å vite om det, er det skremsels propaganda om noen hadde advart deg om det då??
  • qenzo

Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.
    Jag har ju inte heller varit död, så jag vill inte ens gissa mig till vart jag ev kommer efteråt. Men eftersom jag och de mina mår bra, så måste ju mitt liv vara utomordentligt för mig och MIN familj.

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:06:36 följande:

• qenzo

Ja jo det är ju sant, har inte tänkt på det så faktiskt.
    Men i mina ögon är det ju bra förstås, om yngre tjejer och killar faktiskt inser att det är OKEJ att leva som flata/bög.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:11:25 följande:

Du glömmer att du faktiskt är ett hot! Om du lever som en syndig lebb, kanske någon stackars kristen flicka får för sig att det är OK, och OCKSÅ blir förtappad! Därför är det bäst om ni inte syns eller hörs!
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:12:49 följande:

Om du holdt på å gå ut for et stup uten å vite om det, er det skremsels propaganda om noen hadde advart deg om det då??
    Det finns en viss skillnad mellan ett stup, som de facto finns där, och en tro. Skulle du inte kalla det skräckpropaganda om två personer stod med ögonbindel, och den ena hela tiden skrek oroliga varsel om vad som kan finnas runt om den andre?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?