• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 21:32:10 följande:
    Gör er inte dummare nu... Och lägg inte ord i munnen på mig.Är det de kristnas finare sida att göra så?Free Spirit skrev 2007-09-01 21:28:28 följande:
    Japp. Alla som inte är med dem är emot dem, och alla som är emot dem är djävulens anhang. De bara säger det inte så högt längre, eftersom det ekar litet väl mycket av en annan religion som de inte säger sig gilla så mycket.
  • qenzo

Jag har full pejl på hur Djävulen resonerar, eller ja... Djävulen och Djävulen... De som valt att sätta hans ord i pränt snarare.
    Det gör mig inte till dyrkare på nåt sätt, utan bara envetet och sjukt nyfiken.

Därför sa jag att inte ens Satan styr så hårt över sina "anhängare" som Gud gör. Och eftersom de flesta ser Satan som ett ont ting, är det ju lite lustigt att han är mer villig att låta människan söka lycka..

Free Spirit skrev 2007-09-01 21:33:12 följande:

Kremt!! = Host!! (og ik ment som noe utrivligt)Snakket ik om satanismen, men om dj. og hans styre og makt..
  • Gabriella S

svart tulpan skrev 2007-09-01 21:27:41 följande:

Ett par sitter på fertilitetskliniken med en mycket allvarlig läkare framför sig. - Jaa, då har vi provsvaren klara här. Tyvärr har ni ingen möjlighet att kunna skaffa barn.- Oj, vad tråkigt.- Jag vill dock be er fylla i den här blanketten... - Annulering av äktenskapet???- Jaa, med den nya regeringen och Hägglund i spetsen så ska man inte tillåta äktenskap där man inte kan skaffa barn... och jaa, det är ju inte jag som bestämmer, men det är ju kört för er...- Öhh, joo det är sant. Okej, tack för dom här åren då!*klart slut*
    Det där var väl dumt. Det har i alla tider funnits äkta par som har förblivit barnlösa av olika orsaker. Det har inget med själva PRINCIPEN med äktenskapet att göra...
  • Jillsan80

Omröstningen var visst slut redan, men JA, jag tycker att homosexuella par ska få gifta sig i kyrkan. Tycker att homosexuella par ska behandlas likadant som vi hetero. Har många homosexuella kompisar och inte är de "annorlunda" bara för att de gillar samma kön, man kan väl inte rå för vad man känner. Tycker jag alltså! Är så glad för min bästa kompis, hon och hennes fru (de har gift sig borgerligt) ska få barn i december

*mamma till Bianca född -05 och Felix född april-07*
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-01 21:34:43 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:22:27 följande:
    Det finns ju alltid rötägg överallt. De värsta skräckregimer som någonsin har funnits har varit ateistiska. (Nazisterna och kommunisterna.)Angående korstågen, så var ju krig den tidens sätt att lösa konflikter. Det var s.a.s. inget typiskt "kristet".
    Jasså... Du menar alltså att "one nation under god" var en ateistisk regim? Att de katolska kungarna som glatt gick med på utrotandet av hela folkslag var ateister? Att trettiåriga kriget var en lång rad grymheter utförda av ateister som bara kallade sig katoliker och protestanter? Att bartolomeinatten (katolikernas kristallnatt på sextonhundratalet) utfördes på atietistisk grund?

Stalin var förvisso ateist, men han var inte den enda kommunistiska ledaren i världen. De flesta var inte värre än de amerikanska presidenterna.

Hitlers religiösa övertygelser vet vi inte ett skvatt om. Men det är tämligen styrkt att han inte bara fick stöd från många lokala kyrkor och biskopar, utan även från Rom. Sedan att "paparazzi" (Ratzingers smeknamn i italien) var med i hitlerjugend... well. Need I say more.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:30:02 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-01 21:17:30 följande:
    Så, en präst ska leva enligt vissa lagar, inte efter sitt eget samvete?Vilka lagar är det då, som de inte upplysts om på prästseminariet?Lustigt dock, det finns många präster som är ganska frigjorda på olika plan. En som jag sett i media är öppet homosexuell. Heh.Läraryrket anses också vara ett kall, förresten... ska de inte heller få ha vilken sexualitet de vill?
    Det händer ju att präster avskiljs från sina tjänster också, när sådant där kommer fram. Reglerna ÄR högre för en präst - han måste gå att lita på i alla lägen, och han måste försiggå med gott exempel. Det är självklart.

Läraryrken anses väl inte längre som ett kall. Tyvärr, får man väl säga. Det är väldigt få som brinner för det eller har någon vision att förmedla idag. Eller tar något ansvar alls för sina elever utanför lektionstid, skulle jag vilja säga...
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 21:36:59 följande:
    Jag har full pejl på hur Djävulen resonerar, eller ja... Djävulen och Djävulen... De som valt att sätta hans ord i pränt snarare.Det gör mig inte till dyrkare på nåt sätt, utan bara envetet och sjukt nyfiken.Därför sa jag att inte ens Satan styr så hårt över sina "anhängare" som Gud gör. Och eftersom de flesta ser Satan som ett ont ting, är det ju lite lustigt att han är mer villig att låta människan söka lycka..Free Spirit skrev 2007-09-01 21:33:12 följande:
    är det ju lite lustigt att han är mer villig att låta människan söka lycka..

Kan du utdype det litt er du snill? Glad
  • qenzo

En annan sak som slår mig är att så fort man VET ngt om Satanism, LeVay, Djävulen, lucifer eller va tusan man nu vill säga, så är man direkt satanist, Djävulsdyrkare osv osv.

Att vara nyfiken och, i mina ögon, allmänbildad på fler områden än politik...det verkar inte vara okej alls.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:35:53 följande:

Japp. Alla som inte är med dem är emot dem, och alla som är emot dem är djävulens anhang. De bara säger det inte så högt längre, eftersom det ekar litet väl mycket av en annan religion som de inte säger sig gilla så mycket.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-01 21:38:20 följande:

svart tulpan skrev 2007-09-01 21:27:41 följande:
    Det där var väl dumt. Det har i alla tider funnits äkta par som har förblivit barnlösa av olika orsaker. Det har inget med själva PRINCIPEN med äktenskapet att göra...
    Klart det har! Om man inte kan få barn inom äktenskapet har de väl inte blivit välsignade av gud, uppenbarligen, och bör då inte vara gifta, eftersom syftet med vigseln uppenbarligen inte kan genomföras.

Man kanske ska göra fertilitetstest innan man gifter sig?

Litet som att man skaffar sig ett jobb man inte kan hantera, då ska man hitta ett nytt.
  • Gabriella S
    Mori skrev 2007-09-01 21:32:21 följande:
    Så alla manliga vänner du har haft har i smyg tänkt sexuella saker om dig som de sen erkänt på fyllan? Jag har inte tänkt så om alla mina vänner. Jag har bott tillsammans med en kille som andra ansåg vrålsnygg, men han var min vän, inget annat.
    Nä, jag har inte heller tänkt så om (de flesta av) mina manliga vänner. Men jag tror att sexuella tankar för män ligger närmare tillhands än för oss. Det verkar inte bättre.

En av mina manliga vänner berättade till och med att han var medveten om vad hans SYSTRAR hade för BH-storlek. Han sa, att han liksom alltid registrerade BH-storleken hos en kvinna automatiskt...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?