• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 21:43:05 följande:
    En annan sak som slår mig är att så fort man VET ngt om Satanism, LeVay, Djävulen, lucifer eller va tusan man nu vill säga, så är man direkt satanist, Djävulsdyrkare osv osv.Att vara nyfiken och, i mina ögon, allmänbildad på fler områden än politik...det verkar inte vara okej alls.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:35:53 följande:
    Kremt!! Eg har ik sagt at du er satanist og har aldri tenkt så om deg endå..bare til opplysning.
  • qenzo

Ja nu är ju inte han heller utan morbida krav förstås, som alla andra religioner.
    Men vi är ju inne på sexbiten och där finns inga som helst hinder.
    Han önskar se människan söka sin lycka sexuellt, där den än må finnas. Visserligen skiter han i om någon eller båda parter är gifta, men han sätter heller inte homosexuella åt sidan.

Alltså, min jämförelse var, att Gud säger "Fyfyfy!" och Satan "Varsågod och lev ditt liv!".

Free Spirit skrev 2007-09-01 21:42:09 följande:

är det ju lite lustigt att han är mer villig att låta människan söka lycka..Kan du utdype det litt er du snill?
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:35:53 följande:

Japp. Alla som inte är med dem är emot dem, och alla som är emot dem är djävulens anhang. De bara säger det inte så högt längre, eftersom det ekar litet väl mycket av en annan religion som de inte säger sig gilla så mycket.
    ...Nu var det faktiskt qenzo och ingen annan som drog in Djävulens namn i den här debatten. Jag skulle aldrig ha gjort det...

Men när vi nu ändå är inne på ämnet. =) Du, Dorian, sa något förut om att en god Gud inte skulle ha lagt ut en sådan frestelse som homosexuell åtrå, om han inte menade att det var OK. Men man skulle kanske möjligen kunna tänka sig, att det ÄR en Ond Princip (kalla den vad ni vill) som är i farten ibland..?

Jag säger inte att det ÄR så, jag bara spånar nu.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-01 21:41:43 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:30:02 följande:
    Det händer ju att präster avskiljs från sina tjänster också, när sådant där kommer fram. Reglerna ÄR högre för en präst - han måste gå att lita på i alla lägen, och han måste försiggå med gott exempel. Det är självklart.Läraryrken anses väl inte längre som ett kall. Tyvärr, får man väl säga. Det är väldigt få som brinner för det eller har någon vision att förmedla idag. Eller tar något ansvar alls för sina elever utanför lektionstid, skulle jag vilja säga...
    Och man kan inte föregå med gott exempel för att man inte lever enligt villa-volvo-vovve-rutinen???

Återigen pratar du om saker du intet vet. Tvärtom anses läraryrket i allra högsta grad vara ett kall. Att folk inte brinner för sitt lärarjobb är en skymf inte bara mot lärarkåren, utan framförallt för den STORA andelen lärare som bränt ut sig under sina år. Och tro mig, jag vet vad jag talar om, jag är en av dem själv.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:27:43 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-01 21:15:45 följande:
    Vänta nu... att en socilistisk stat inför fri abort är - MARKNADSEKONOMI???Jag ska ge dig litet kred och gissa att du bara skrev fel i stunden där. Det var planekonomi de körde med.Och det har inget med kärlek att göra - det har med valfrihet att göra. Är det inte lustigt att en gammal "diktatur" erbjöd mer frihet än en katolsk demokrati?Hovrätten tyckte som du, helt sant. Det är samma rättsinstans som ofta får kritik för att ge alldeles för milda domar vid övergrepp, är kroniskt manschauvinistiska och litet annat kul. Trevligt att du delar sida med dem.
    Förlåt - planekonomi naturligtvis!
  • Mori
    Gabriella S skrev 2007-09-01 21:45:14 följande:
    Nä, jag har inte heller tänkt så om (de flesta av) mina manliga vänner. Men jag tror att sexuella tankar för män ligger närmare tillhands än för oss. Det verkar inte bättre. En av mina manliga vänner berättade till och med att han var medveten om vad hans SYSTRAR hade för BH-storlek. Han sa, att han liksom alltid registrerade BH-storleken hos en kvinna automatiskt...
    Okej, må så vara att du upplevt det så. Väldigt ledsamt att du upplevt det så...  Men jag tror inte att mannen har starkare sexualdrift, inte alls. Snarare tror jag att det är mer ok för en man att leva ut och tala om sina lustar än vad det är för en kvinna. Märk väl att jag inte säger att det jag tror är sanning, ej heller påstår jag att det ÄR så. Men så upplever jag det. Jag gillar inte att dra allmänna slutsatser baserat enkom på mina egna upplevelser och erfarenheter.
  • qenzo

Nej men du var inte sen att hålla med då Gabriella sa att Satan styr de homosexuella.
    Och låter man sig styras av en tro, måste man ju räknas som anhängare, dvs i detta fall satanist eller djävulsdyrkare. ;)

Free Spirit skrev 2007-09-01 21:45:58 följande:

Kremt!! Eg har ik sagt at du er satanist og har aldri tenkt så om deg endå..bare til opplysning.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-01 21:45:14 följande:

Nä, jag har inte heller tänkt så om (de flesta av) mina manliga vänner. Men jag tror att sexuella tankar för män ligger närmare tillhands än för oss. Det verkar inte bättre. En av mina manliga vänner berättade till och med att han var medveten om vad hans SYSTRAR hade för BH-storlek. Han sa, att han liksom alltid registrerade BH-storleken hos en kvinna automatiskt...
    Du bara flödar av fördomar... Genomgående är kvinnor långt mer sexuella än män. Det är gammalt madonna-hora-komplex (som vi har kristendomen att tacka för) som vill få oss att tro motsatsen. Det är helt enkelt kulturell norm byggd på gamla värderingar.
  • Gabriella S
    qenzo skrev 2007-09-01 21:36:59 följande:
    Jag har full pejl på hur Djävulen resonerar, eller ja... Djävulen och Djävulen... De som valt att sätta hans ord i pränt snarare.Det gör mig inte till dyrkare på nåt sätt, utan bara envetet och sjukt nyfiken.Därför sa jag att inte ens Satan styr så hårt över sina "anhängare" som Gud gör. Och eftersom de flesta ser Satan som ett ont ting, är det ju lite lustigt att han är mer villig att låta människan söka lycka..Free Spirit skrev 2007-09-01 21:33:12 följande:
    Hoppas att du är medveten om att du inte gynnar din sak när du skriver sådant här.
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 21:47:06 följande:
    Ja nu är ju inte han heller utan morbida krav förstås, som alla andra religioner.Men vi är ju inne på sexbiten och där finns inga som helst hinder.Han önskar se människan söka sin lycka sexuellt, där den än må finnas. Visserligen skiter han i om någon eller båda parter är gifta, men han sätter heller inte homosexuella åt sidan.Alltså, min jämförelse var, att Gud säger "Fyfyfy!" och Satan "Varsågod och lev ditt liv!".Free Spirit skrev 2007-09-01 21:42:09 följande:
    Oki!!

Så klart det er skille på den Gode og onde makten om eg kan si det så..

Dj er jo bare ute etter å kjøre deg så langt ut på uføre som muligt..han er en løgnens far og ønsker ingen noe godt. Bare at du ødlegger ditt liv så godt du kan. men tingen er jo at han kommer som lysets engel som det står skrevet..at han fremstiller det om noe godt, men egentlig er det bare for å lokke mennesker bort fra det som er rett og godt og fører til liv.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?