• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:17:20 följande:
    Ja jo det är ju sant, har inte tänkt på det så faktiskt.Men i mina ögon är det ju bra förstås, om yngre tjejer och killar faktiskt inser att det är OKEJ att leva som flata/bög.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:11:25 följande:
    Ja, du ser, djävulen sprider sin säd! Du skulle tycka det var bra om andra brann med dig i den eviga elden! *ironiserar litet*
  • qenzo

Men det där går ju inte heller Free.
    För går Dorian mot ett stup IRL kommer han att dö, går han mot det stup som Gud anser att hans sätt att leva leder till, så är ju det värsta som kan hända, att han inte få komma till ludna moln i himelen.

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:12:49 följande:

Om du holdt på å gå ut for et stup uten å vite om det, er det skremsels propaganda om noen hadde advart deg om det då??
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:14:25 följande:
    Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.Jag har ju inte heller varit död, så jag vill inte ens gissa mig till vart jag ev kommer efteråt. Men eftersom jag och de mina mår bra, så måste ju mitt liv vara utomordentligt för mig och MIN familj.Free Spirit skrev 2007-09-01 23:06:36 följande:
    Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.

Kan forstå meget godt din tanke der...men tingen er jo at Gud som ER kjærlighet er oxo rettferdig og hellig. Og en kriminel handling i hans øyne må og bør straffest. Om du forsår hva eg mener.
  • qenzo

Heheh ja faktiskt!
    För vi lever NU och vad som händer sedan VET INGEN, vare sig man är kristen eller ej, för jag har då inte hört tlas om ngn som varit dit och kollat läget.
    *Blev löjlig, jag vet*

Nej men allvarligt. Alla har ju rätt att vara troende på vad det månne vara, men det är ändå underligt att just Kristna kämpar så hårt för att övertyga andra om att de har rätt!

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:19:22 följande:

Ja, du ser, djävulen sprider sin säd! Du skulle tycka det var bra om andra brann med dig i den eviga elden! *ironiserar litet*
  • qenzo

Ja visst, men då är vi ju åter där vi var för massa sidor tillbaka. Om han då älskar sina "barn" varför ens utsätta dom för ngt så illa som just homosexuallitet?

Och på vilket sätt är homo kriminellt?
    För vad jag har förstått är homo lagligt... Och Gud må ju ändå vara den som ger guide till lagstifning osv...

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:20:05 följande:

Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.Kan forstå meget godt din tanke der...men tingen er jo at Gud som ER kjærlighet er oxo rettferdig og hellig. Og en kriminel handling i hans øyne må og bør straffest. Om du forsår hva eg mener.
  • Daou

"Gör som vi säger nu, så får du tårta sen, när du kommit till himlen..."

Kontroll, makt, makt, makt... Ja, jag är litet tjatig...

• qenzo

Men jag äter faktiskt inte tårta ;)

Daou skrev 2007-09-01 23:26:03 följande:
    "Gör som vi säger nu, så får du tårta sen, när du kommit till himlen..."Kontroll, makt, makt, makt... Ja, jag är litet tjatig...
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:21:56 följande:
    Heheh ja faktiskt!För vi lever NU och vad som händer sedan VET INGEN, vare sig man är kristen eller ej, för jag har då inte hört tlas om ngn som varit dit och kollat läget.*Blev löjlig, jag vet*Nej men allvarligt. Alla har ju rätt att vara troende på vad det månne vara, men det är ändå underligt att just Kristna kämpar så hårt för att övertyga andra om att de har rätt!Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:19:22 följande:
    Nej, men man vill ju inte ta risken! Det är som med försäkringar, man köper dem för alla eventualiteter! Likaså ska man sitta och bäva för att ha för kul, man kan ju vredga den Gode Men Hårde Fadern!
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:24:33 följande:
    Ja visst, men då är vi ju åter där vi var för massa sidor tillbaka. Om han då älskar sina "barn" varför ens utsätta dom för ngt så illa som just homosexuallitet?Och på vilket sätt är homo kriminellt?För vad jag har förstått är homo lagligt... Och Gud må ju ändå vara den som ger guide till lagstifning osv...Free Spirit skrev 2007-09-01 23:20:05 följande:
    Gud har aldri skapt noen homoseksuelle..det ville være helt hull i hode då å så forby det i neste steg..

homosex..kriminelt? Vel i Guds øyne er det synd på lik linje med utenom ekteskapelig forhold, prostutusjon mm.

homo lagligt..betyder?
  • qenzo

Sant så sant, men jag tar då hellre skiten av Honom själv då, än att få spott och spe av nyfulla kristna. Och det är väl bäst att tillägga att jag inte ser ALLA kristna som fanatiker som gapar i tid och otid.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:29:06 följande:

Nej, men man vill ju inte ta risken! Det är som med försäkringar, man köper dem för alla eventualiteter! Likaså ska man sitta och bäva för att ha för kul, man kan ju vredga den Gode Men Hårde Fadern!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?