• Anonym (sviken!)

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

Det värsta tänkbara har hänt! Jag har fått reda på att min sambo har varit otrogen! Han har haft sex med en annan kvinna! Och inte vilken kvinna som helst, utan en granne till oss,som vi har umgåtts och gjort roliga saker med måånga gånger! Hon är gift och har två barn, vi brukar grilla och spela golf tillsammans, våra barn leker med varandra dagligen!
    Och så får jag nu veta att i våras, när jag var på kurs i Stockholm några dagar, och hon var ensam hemma när hennes man var ute och fiskade med barnen, så åt de ihop en kväll. De pratade och drack vin, och det ena ledde till det andra.....de låg med varandra!
    Detta är den värsta mardrömmen jag varit med om! Hur fan går man vidare? Hur överlever man detta? Just nu hatar jag båda två! Hur kunde de göra såhär? Min sambo och min vän? Jag kan knappt tro det är sant! Vi förlovade oss för bara tre veckor sen! Och han visste det här hela tiden! Snacka om att bli lurad!! Jag trodde vi hade det superbra!!
    Ska vi sälja huset och flytta nu? Vi kanske måste det? Kan jag någonsin förlåta honom? Just nu känns det inte så, jag vill inte ens se karln just nu, han äcklar mig! Han är väldigt ångerfull, men det hjälper inte mig just nu! Och hon då, hur fan kan hon leva med det här? Jag kommer aldrig mer att vilja prata med henne!
    Även om vi skulle klara oss igenom det här, så kommer jag ju aldrig att kunna lita på min sambo igen! Och att bo kvar här är för mig just nu omöjligt! Fan fan fan! Hur illa får man göra en annan människa???

• Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
  • Anonym (undrar)

TS hur har det gått??

• Hästtokigmamma33

Hur går det. har varit i en mycket liknade sitution som du TS.

För mig och min dåvarande blev det inte bra alls..
    Jag håller tummarna för dig att du orkar leva med honom uppbrot speciellt när man har barn är rätt tuffa..

• Anonym (sviken!)

Hej!

Jag förstår att ni undrar hur allt går, och tack för omtanken!

Jo då, vi har haft semester nu, och det har varit ganska bra. Dock pendlar jag fortfarande mellan hopp och förtvivlan, och vet inte hur det ska bli. Nästa vecka ska vi på familjerådgivning och se om vi kan få hjälp i allt det här.
    Jag har iallafall bestämt mig för att jag inte kan bo kvar här! Antingen får vi sälja huset, om vi ska försöka fortsätta leva tillsammans, eller så får "hon" flytta!
    Jag känner mig iallafall mycket starkare nu än för bara ett par veckor sen, lugnare och inte lika arg längre! Glömma kommer jag aldrig att göra dock! Min karl och jag har pratat väldigt mycket under semestern, och jag har ältat och ältat och frågat och frågat! Han är såå ångerfull, men det ska han bara ha! Skulle något dylikt någonsin hända igen, om vi väljer att fortsätta tillsammans, då finns det ingen tvekan från min sida, då har han satt sin sista potatis, och det vet han om!!

Fortsättning följer, vi får se hur det går på familjerådgivningen...hoppas de kan hjälpa mig/oss!
    Tur jag har barnen, de är min stolthet och glädje, och utan dem hade jag inte klarat detta! De får mig att vilja kämpa, och att vara stark! Och kärleken till min sambo är stark, trots allt! Jag önskar allt var som förut, innan han gjorde detta mot oss! Jag tror på ordspråket "det finns inget ont som inte för någotgott med sig", just nu VILL jag iallafall tro på det!

Kram på er alla därute! Jag fortsätter att berätta hur det går, detta är nog en lååång process innan vi kan lämna det bakom oss, iallafall för mig!

• Anonym (Kille)

Jag tycker otrohet är oförlåtligt, hur full man än är så har man alltid koll på att man är singel eller gift... Ett förhållande bygger på förtroende.

Att göra sådär är ju en förnedring.. Bättre för barnen att Mamma och Pappa är lyckligt skilda än levande i ett förhållande som inte funkar.

• Anonym (Undrar)

Hur har du tänkt att göra med grannens man?
    Berätta eller tiga?

• Anonym (Respekt.)

berätta för tusan till slampans man! :-d

• Anonym (Pralin)

Det låter som att ni kan arbeta er igenom det som har hänt, låter som ni har resurser för det båda två. Jag kan bara önska er lycka till!! Kanske att er kärlek kan bli ännu starkare så småningom....Men som sagt det är en smärtsam process.

• Anonym (M)

Ja usch i den situtionen som drabbat dig är jag i, fast här är det jag som är otrogen med en granne. Jag vet att allt är så fel, och skulle jag beskriva allt med ord, vilket jag knappt kan, så skulle de inte få plats här.
    Och detta har inget med min sambo eller mina barn att göra utan detta har bara med mig att göra.

Hoppas att allt löser sig för er tillslut, din sambo älskar dig förmodligen massor och ångrar sig
    Grannen kan ju aldrig mäta sig med dig och det din sambo känner för dig.

• Anonym

Anonym (M)

Fan vilken bullshit du skriver.
    Vad menar du med att detta har inget med din sambo eller dina barn att göra?? Troligtvis har de med detta att göra i alla högsta grad! Fast du kanske varit så skicklig så du klarat av att hålla det hemligt. Fy fan o ha en sån tjej/mamma.

För det andra. Jag tror inte man älskar någon MASSOR om man är otrogen mot den personen.

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!