• Anonym (sviken!)

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

Det värsta tänkbara har hänt! Jag har fått reda på att min sambo har varit otrogen! Han har haft sex med en annan kvinna! Och inte vilken kvinna som helst, utan en granne till oss,som vi har umgåtts och gjort roliga saker med måånga gånger! Hon är gift och har två barn, vi brukar grilla och spela golf tillsammans, våra barn leker med varandra dagligen!
    Och så får jag nu veta att i våras, när jag var på kurs i Stockholm några dagar, och hon var ensam hemma när hennes man var ute och fiskade med barnen, så åt de ihop en kväll. De pratade och drack vin, och det ena ledde till det andra.....de låg med varandra!
    Detta är den värsta mardrömmen jag varit med om! Hur fan går man vidare? Hur överlever man detta? Just nu hatar jag båda två! Hur kunde de göra såhär? Min sambo och min vän? Jag kan knappt tro det är sant! Vi förlovade oss för bara tre veckor sen! Och han visste det här hela tiden! Snacka om att bli lurad!! Jag trodde vi hade det superbra!!
    Ska vi sälja huset och flytta nu? Vi kanske måste det? Kan jag någonsin förlåta honom? Just nu känns det inte så, jag vill inte ens se karln just nu, han äcklar mig! Han är väldigt ångerfull, men det hjälper inte mig just nu! Och hon då, hur fan kan hon leva med det här? Jag kommer aldrig mer att vilja prata med henne!
    Även om vi skulle klara oss igenom det här, så kommer jag ju aldrig att kunna lita på min sambo igen! Och att bo kvar här är för mig just nu omöjligt! Fan fan fan! Hur illa får man göra en annan människa???

• Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
  • Anonym (bedragen)

Jag litar inte på min make ca 5mån senare så det lutar mor skilsmässa..

• Anonym

För att någon aldrig har varit otrogen så går den personen till 100% att lita på? Är det så ni ser det? Att personen aldrig varit otrogen eller svikit innan betyder inte att den aldrig kommer göra det i framtiden så man KAN ALDRIG veta till 100% att man aldrig kommer att bli sviken. Att leva med en annan människa är att riskera att bli just sviken, att bli gift eller förlovad eller sambo betyder inte att *nu är allt tryggt*. Ts kan lika lite eller mycket som innan lita på sin man, eller hur?

Jag tycker självklart det är fel att vara otrogen om man kommit överens om att det är det, men däremot är det fortfarande TVÅ som bestämmer det fortsatta livet och era barns öden. Det behöver ju inte vara svart eller vitt heller- antingen acceptera eller skilja sig. Är det jobbigt just nu så separera. Jag har fler exempel bland kompisar som separerat upp till ett år men som sedan hittat tillbaka till varandra, bla efter en otrohetsaffär.

• steffens

till TS; jag förstår att du har mycket tänka på nu och att det är ett enda virrvarr i huvudet. men jag förstår bara inte hur man kan bygga upp ett förhållande igen när det har raserats på det viset. hur ska det kunna bli som förr när tilliten brustit? hoppas verkligen att du finner den rätta lösningen för dig och att du kan gå vidare snart igen. men vägen dit är fasiken inte lätt. ett sår kommer alltid att finnas, och svårt kommer det att bli att kunna lita på en karl igen, tyvärr...

• Anonym (Känslan)

Det värsta är att kunna lite på den personen igen.
    Allt som man har byggt upp har rasat..

vidare på min historia...

Min sambo gjorde slut med tjejen..
    Jag blev överlycklig.. trodde att nu kommer att allt bli bra..
    Den andra kvinnan fick reda på mej...
    Hon letade rätt på namn, nummer å så började terrorn..
    Hon skulle berätta allt för mej..
    Hon erkände att hon oh min man inte hade något bra "förhållande"
    då dom endast träffades en gång i veckan..
    hon förstod mej och erkände att han och jag hade mer förhållande än dom...

Efter ca 1 1/2 månader så smsar hon till mej med texten:
    Jag har legat med han idag..

Jag grät floder för han hade lovat mej att allt var över..
    Att han verken hade pratat med henne på telefon eller träffat henne..
    Till slut erkände han när jag hittade sms i hans mobil som bevisade hennes historia..

Mitt hjärta gick i 1000 bitar igen..

Nu försöker vi igen.. (sista försöket)
    på att bygga upp ett förhållande av trohet (från hans sida)
    för att kunna gå vidare mot våra drömmar..

Jag lider med dej gumman!!!

/Jag

• Anonym (bedragen)

Klart man inte litar på någon annan till 100% men just nu vore det bra med 5% tillit..

• Tinzi

TS:

usch....lider med dig! vet inte vad jag skulle göra i din sits & kan därför inte ge dig några råd, men hade nog haft väldigt svårt å förlåta iaf.

kram å hoppas det ordnar sig till det bästa.

• LillFrida

Jag håller med om att en separation kanske är det bästa just för stunden. Du vill ändå inte bo kvar i huset, så varför inte flytta till varsin kägenhet istället?
    Och om han nu är beredd att satsa så får ni väl gå på parterapi och älta, älta och älta tills ni bägge har fått ord på hur ni känner...
    Och om det fortfarande inte känns bra så är det väl så det får bli.

• Perry the Platypus
    LillFrida skrev 2007-07-26 17:04:39 följande:
    Jag håller med om att en separation kanske är det bästa just för stunden. Du vill ändå inte bo kvar i huset, så varför inte flytta till varsin kägenhet istället? Och om han nu är beredd att satsa så får ni väl gå på parterapi och älta, älta och älta tills ni bägge har fått ord på hur ni känner...Och om det fortfarande inte känns bra så är det väl så det får bli.
    Klokaste rådet hittills, TS!!
  • Anonym (Känslan)

Semester med dina barn låter bra tycker jag!
    försök att se framemot det!
    även om det inte är lätt

• Anonym (Det går)

TS-> Fatta inga drastiska beslut just nu när allt är färskt - låt skiten värka i själ o hjärta ett tag. Jag lovar att om ett tag ser du klarare på situationen och vem vet - kanske att du inte behöver flytta från ditt hus OM du väljer att stanna med din man. Grannfruns man kanske tar sitt pick o pack och flyttar och kanske att även frun måste flytta.

Det går f ö att förlåta och lära sig lita på den man en gång litat fullständigt på. Allt handlar bara om att ORKA älta, gråta och skrika tills smärtan tillåter dig att skratta med honom igen. 

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!