• Anonym (sviken!)

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

Det värsta tänkbara har hänt! Jag har fått reda på att min sambo har varit otrogen! Han har haft sex med en annan kvinna! Och inte vilken kvinna som helst, utan en granne till oss,som vi har umgåtts och gjort roliga saker med måånga gånger! Hon är gift och har två barn, vi brukar grilla och spela golf tillsammans, våra barn leker med varandra dagligen!
    Och så får jag nu veta att i våras, när jag var på kurs i Stockholm några dagar, och hon var ensam hemma när hennes man var ute och fiskade med barnen, så åt de ihop en kväll. De pratade och drack vin, och det ena ledde till det andra.....de låg med varandra!
    Detta är den värsta mardrömmen jag varit med om! Hur fan går man vidare? Hur överlever man detta? Just nu hatar jag båda två! Hur kunde de göra såhär? Min sambo och min vän? Jag kan knappt tro det är sant! Vi förlovade oss för bara tre veckor sen! Och han visste det här hela tiden! Snacka om att bli lurad!! Jag trodde vi hade det superbra!!
    Ska vi sälja huset och flytta nu? Vi kanske måste det? Kan jag någonsin förlåta honom? Just nu känns det inte så, jag vill inte ens se karln just nu, han äcklar mig! Han är väldigt ångerfull, men det hjälper inte mig just nu! Och hon då, hur fan kan hon leva med det här? Jag kommer aldrig mer att vilja prata med henne!
    Även om vi skulle klara oss igenom det här, så kommer jag ju aldrig att kunna lita på min sambo igen! Och att bo kvar här är för mig just nu omöjligt! Fan fan fan! Hur illa får man göra en annan människa???

• Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
  • Gravid2010

Aj aj.. jag vet hur det känns. Smärtan kan vara olidlig.

OM du vill fortsätta med honom, så tycker jag att ni ska söka hjälp för att ta er igenom det här. Det är svårt att göra ensam.

Sen är ju frågan om flytt... orkar du träffa på henne titt som tätt om du bestämmer dig för att förlåta och gå vidare? Jag skulle nog inte ha klarat det...

• Anonym (marie)

har inte varit med om samma som du, men mitt råd är att förlåta han den här gången, men upprepas det så sparkar du ut honnom genast, och han måste bygga upp tilliten och verkligen visa att han ångrar sig djupt! ånger är väldigt viktit för mig... om ni nu har hus, så skulle jag (motvillit) sälja å flytta någon annanstans...för om din man en gång fattat tycke för grannen, är det bäst att dom inte ser varann mer (grannen lär ju inte flytta...)....och grannen skulle jag hälsa på, ge en örfil, sedan vända ryggen till skulle inte säga nått, för hon vet vad det handlar om...sedan skulle jag börja mitt nya liv!

och självklart skulle jag berätta åt grannens man att "era" respektive legat med varann...om jag är riktit jävlig och han e snygg så ligger jag med hennes man som plåster på såren.

• Anonym (bara jag)

Min man var otrogen mot mig för 7 år sen och det höll på ett tag, det var med en tjej på hans jobb. När jag tillslut fick veta vad som hade hänt så ställde jag honom mot väggen och krävde att all kontakt med henne skulle upphöra direkt! Han gjorde allt jag bad om, slutade att gå ut, tog mera ansvar hemma m.m.

Nu sju år efter så är vi starkare än någonsin, vi är gifta sen tre år tillbaka och har fått två härliga pojkar, vi håller dessutom på att försöka att få ett tredje barn.

Det viktigaste i allt detta är att du känner att du vill fortsätta och att du kan förlåta honom. Ni måste självklart prata igenom det men en sak som är viktig är att du inte tar upp hans otrohet hela tiden. Om ni bestämmer er för att gå vidare med er relation så kan du inte älta det som har hänt för det förstör mer än det hjälper. Jag vet att det är svårt, skitsvårt men man måste bita sig i tungan i bland.

Du kanske behöver åka i väg själv med barnen några dagar och så kan han komma sen???

Lycka till!

• Anonym (samma)

Jag är rädd jag är i exakt samma sits. Min sambo o jag har två pojkar tillsammans. Våra grannar är gifta och har även dom 2 barn, som våra barn leker med dagligen. Grannkvinnan o min sambo har exakt samma intressen o samma hobbyn, dom är likadana i sättet också. Dom flirtar jättemycket med varandra. Dom gör saker på tu man hand. Hon kommer över sent på kvällarna när jag har somnat, och umgås med min sambo. När jag var iväg i våras umgicks dom mycket tillsammans. Jag vet att hon är precis hans smak, en drömtjej till utseendet så att säga. Själv har jag gått upp i vikt o blivit lite "fulare" efter barnen och allt. När vi en gång satt o festade blev min sambo full och försökte föreslå att vi skulle ha fyrkant. Ingen av oss andra gick med på det. Det var tydligt att han ville bara ha sex med henne och fyrkant är ju inte otrohet. Efter det har hennes make tagit avstånd från min sambo, han tycker min sambo är hemsk mot mig och tycker inte om att han flirtar så med hans maka.

Jag vet inte vad jag ska göra. Misstänkte du något TS? Hur var relationen mellan din sambo och granntjejen innan?... Hur gick alltingen till? Jag vill veta för som sagt jag tror jag sitter i nästan samma sits... Vet ej om dom har ens kysst varadra men laddningen finns där iaf.....
  • Anonym (Varit där)

Jag kan förstå hur du känner TS, för jag har varit i samma situation.

Ett gott råd jag kan ge dig är att ta tid för dig själv ett tag framöver. Gör inget du inte känner är rätt. Semestern du talade om kanske är för mycket just nu. Åk iväg du och barnen själva.

Finns det inga släktingar eller nära vänner ni kan åka till?

Kramar

• Anonym (sviken!)

Hej "samma"!
    Stämningen mellan min sambo och vår granne har alltid varit väldigt trevlig. De har kunnat skratta och skoja med varandra och har haft kul, men det har vi haft alla fyra tillsammans. Jag mitt blinda, naiva fan har inte fattat att detta skulle kunna sluta med att de sätter på varandra! Även jag och hennes man har haft en lättsam stämning oss emellan, men jag skulle inte drömma om att hoppa i säng med honom för det!
    När jag tänker efter så har dom nog flirtat med varandra, mer än jag förstod! Men jag misstänkte inget, nej! Jag är nog alldeles för godtrogen, trodde aldrig detta kunde hända! Jag trodde att han älskade mig - och bara mig!
    Idag är jag sååå ledsen, jag bara gråter och undrar hur framtiden ska bli. Ilskan jag hade igår har lagt sig lite...

• Gravid2010

Anonym (sviken!) skrev 2007-07-25 13:00:51 följande:

Hej "samma"! Stämningen mellan min sambo och vår granne har alltid varit väldigt trevlig. De har kunnat skratta och skoja med varandra och har haft kul, men det har vi haft alla fyra tillsammans. Jag mitt blinda, naiva fan har inte fattat att detta skulle kunna sluta med att de sätter på varandra! Även jag och hennes man har haft en lättsam stämning oss emellan, men jag skulle inte drömma om att hoppa i säng med honom för det!När jag tänker efter så har dom nog flirtat med varandra, mer än jag förstod! Men jag misstänkte inget, nej! Jag är nog alldeles för godtrogen, trodde aldrig detta kunde hända! Jag trodde att han älskade mig - och bara mig! Idag är jag sååå ledsen, jag bara gråter och undrar hur framtiden ska bli. Ilskan jag hade igår har lagt sig lite...
    Ts: Förmodligen så är det också dig han älskar och bara dig. Även om jag förstår att det inte känns så nu när allt ni byggt upp har raserats pga hans beteende. Jag tycker du ska prata med någon proffesionell om det här.. för du kommer att gå igenom vissa stadier. Först blir man förbannad, sen blir man ledsen osv osv.. tillslut kanske du inte vill nåt hellre än att ha honom som "din" oavsett vad det kosta vill. Det kan vara bra att veta hur man "brukar" reagera i såna här situationer. Det du går igenom nu kan liknas vid en stor sorg, och den ska man inte hantera själv.
  • J3NNY

Ta ett snack med sambon du TS.

Det finns ju en anledning varför man är otrogen!

• Anonym

ska man förlåta den ena tycker jag att man ska förlåta den andra, båda två gjorde ju lika mycket fel!!

båda visst ju om att du fanns och hur fel dom gjorde.

• Gravid2010

J3NNY skrev 2007-07-25 17:55:34 följande:

Ta ett snack med sambon du TS. Det finns ju en anledning varför man är otrogen!
    Fast om man direkt menar att en anledning skulle vara att det är nåt fel i förhållandet eller att partnern som blivit sviken har en del i sveket,,,så motsäger jag mig det skarpt! Kvinnor lägger MÅNGA ggr på sig skulden för mannens otrohet, när de inte har någon som helst del i det.. Det kan nog faktiskt helt enkelt vara tillfällig åtrå och inflytande av alkohol som gjort att man tappat omdömet och begränsningar som man i vanliga fall har. Om man läser lite om alkohol och alkoholens inverkan på hjärnan så förstår man hur det faktiskt kan gå jäkligt illa utan att det från början kanske var meningen så. Ingen ursäkt dock. Då får man helt enkelt låta bli alkoholen. Men det handlar om insikt också. Inte alla har den insikten.
Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!