• Anonym (sviken!)

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

Det värsta tänkbara har hänt! Jag har fått reda på att min sambo har varit otrogen! Han har haft sex med en annan kvinna! Och inte vilken kvinna som helst, utan en granne till oss,som vi har umgåtts och gjort roliga saker med måånga gånger! Hon är gift och har två barn, vi brukar grilla och spela golf tillsammans, våra barn leker med varandra dagligen!
    Och så får jag nu veta att i våras, när jag var på kurs i Stockholm några dagar, och hon var ensam hemma när hennes man var ute och fiskade med barnen, så åt de ihop en kväll. De pratade och drack vin, och det ena ledde till det andra.....de låg med varandra!
    Detta är den värsta mardrömmen jag varit med om! Hur fan går man vidare? Hur överlever man detta? Just nu hatar jag båda två! Hur kunde de göra såhär? Min sambo och min vän? Jag kan knappt tro det är sant! Vi förlovade oss för bara tre veckor sen! Och han visste det här hela tiden! Snacka om att bli lurad!! Jag trodde vi hade det superbra!!
    Ska vi sälja huset och flytta nu? Vi kanske måste det? Kan jag någonsin förlåta honom? Just nu känns det inte så, jag vill inte ens se karln just nu, han äcklar mig! Han är väldigt ångerfull, men det hjälper inte mig just nu! Och hon då, hur fan kan hon leva med det här? Jag kommer aldrig mer att vilja prata med henne!
    Även om vi skulle klara oss igenom det här, så kommer jag ju aldrig att kunna lita på min sambo igen! Och att bo kvar här är för mig just nu omöjligt! Fan fan fan! Hur illa får man göra en annan människa???

• Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
  • Anonym (Em)

Vännen!!

Jag vet hur det känns, sonens pappa var otrogen med en tjej på hans jobb, å nu är de ett par! I samma veva, bara med några dagars mellanrum, hände samma sak med våra grannar. HON var otrogen mot sin karl med en kille på sitt jobb och nu är de ett par!
    >>>Detta resulterade i att jag och grannen (han som blev bedragen) inledde ett förhållande) Vi har alltid haft mycket gemensamt och trivs jätte bra ihop. De har åxå barn!

Vet vad du går igenom, smärtan är olidlig, men den går över... med tiden!
    Det är inget lätt beslut du ska ta nu, och din sambo får stå sitt kast, och tänka efter nu när ni är på semester.
    Jag beslutade att släppa sambon och starta ett eget liv med sonen... han flyttade härifrån och nu har han sin son varannan helg.
    Jag kände att det inte gick att bygga något på detta, trots att han sa att det va en engångsgrej och att han absolut inte gillade henne på nåt sätt... detta var ju då en lögn eftersom de är ett par idag.

• Anonym (kompis?)
    Anonym skrev 2007-08-01 10:17:14 följande:
    Har inte läst tråden men på vilket sätt är den andra kvinnan en slampa?? Hon och hennes man har kanske ett öppet frhållande? Fan vad fördömande ni är... verkar som ni aldrig själva har upplevt passion och lust utan livet går ut på att binda fast gifta par vid varandra...
    Vad hon och hennes man kommit överrens om är en sak. Men i detta fall verkar inte ts och hennes sambo leva i ett sk öppet förhållande. Han har efter en blöt natt dragit över en kvinna ts betraktar som vän, en kvinna vars barn leker med ts barn, en medmänniska som hon litade på. Har man sånna vänner behöver man sannerligen inga ovänner.
    Att man sedan kallar människor man är arg på för öknamn kan ju vara förståeligt, jag säger inte att det är rätt, men i ilskan och besvikelsen kan man säga saker/kalla andra för saker som kan låta hårt.
    --------------------------------------
    Man har alltid ett val här i livet. Grannfrun kan välja att leva ut sina lustar med grannens man, eller tänka lite på konsekvenserna och se hur hennes agerande kan såra hennes granne och vän.
    Man behöver inte alltid leva ut sina lustar och göra vad man vill, ibland kan det vara bra om man tänker lite på sina medmänniskor och vad ens handlingar kan göra mot dem.
    Att kunna lita på att ens vänner inte gör nåt som de vet sårar betyder mycket i en vänskap. I alla fall för mig. Men givetvis inte för alla. Alla har olika normer har mer eller mindre moral. Att vara lojal mot sin vän är inte lika viktigt för alla.

Själv har jag en barndomsvän, sedan dryga 30 år, eller hade kanske jag ska säga. Vår vänskap, med allt vad det innebär, var inte mer värd än tiden det tog att rulla runt i bingen ett par gånger.
    Ett par snabba kn*** eller 30 års vänskap. Hon valde det förstnämnda...
  • Anonym (mot koppel)

"så du menar att man ska få ha sex med andra fast man är gift??"

Ja självklart!

• Anonym (.)

Anonym (mot koppel) skrev 2007-08-02 21:22:05 följande:

"så du menar att man ska få ha sex med andra fast man är gift??" Ja självklart!
    Handlar inte det om en överenskommelse? Klart det är okej att göra saker som man har kommit överens om annars kanske man ska ta reda på vad den andre tycker.
  • Anonym (trogen)

ja visst om man har kommit överens om det så visst..
    Men jag tycker det äe sjukt., varför binder man sig vid någon fast man vill vara med andra??
    Är det inte bättre att vara singel då??

• Anonym (.)

Det är väl förhoppningsvis inte sexet som gör att man binder sig utan att det är kul att leva med personen, självklart en bonus med fungerande sexliv. Vissa väljer att blanda in andra, de flesta inte. Bara det är bra för relationen så får man väl göra som man vill.

• Anonym (trogen)

Klart man får göra som man vill.. och klart det är personen man binder sig till..
    Men kan helt eneklt inte förstå varför man vill ha sex med andra om man har en partner som man älskar... och valt att leva med och vara trogen.

• Anonym (.)

Vissa knyter inte samman sex och kärlek lika intimt. För att förstå tror jag att du måste prata med en människa som kan svara på frågorna. Det har ju med grundsynen på sex att göra.
    Anonym (trogen) skrev 2007-08-03 09:24:11 följande:

Klart man får göra som man vill.. och klart det är personen man binder sig till.. Men kan helt eneklt inte förstå varför man vill ha sex med andra om man har en partner som man älskar... och valt att leva med och vara trogen.
  • Anonym (mot koppel)

Anonym (.)

Jag reagerar mer på att folk använder termen "får" när de pratar om en annan människas kropp.

Med "ja självklart" menar jag att man FÅR självklart ha sex med någon annan. Sedan är ju den moraliska aspekten en annan diskussion. Men det är sjukt att säga "du FÅR INTE". Precis som om man säger "du FÅR inte träffa dina kompisar utan mig". Det är rubbat.

Det var så jag menade :)

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!