• Anonym (sviken!)

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

Det värsta tänkbara har hänt! Jag har fått reda på att min sambo har varit otrogen! Han har haft sex med en annan kvinna! Och inte vilken kvinna som helst, utan en granne till oss,som vi har umgåtts och gjort roliga saker med måånga gånger! Hon är gift och har två barn, vi brukar grilla och spela golf tillsammans, våra barn leker med varandra dagligen!
    Och så får jag nu veta att i våras, när jag var på kurs i Stockholm några dagar, och hon var ensam hemma när hennes man var ute och fiskade med barnen, så åt de ihop en kväll. De pratade och drack vin, och det ena ledde till det andra.....de låg med varandra!
    Detta är den värsta mardrömmen jag varit med om! Hur fan går man vidare? Hur överlever man detta? Just nu hatar jag båda två! Hur kunde de göra såhär? Min sambo och min vän? Jag kan knappt tro det är sant! Vi förlovade oss för bara tre veckor sen! Och han visste det här hela tiden! Snacka om att bli lurad!! Jag trodde vi hade det superbra!!
    Ska vi sälja huset och flytta nu? Vi kanske måste det? Kan jag någonsin förlåta honom? Just nu känns det inte så, jag vill inte ens se karln just nu, han äcklar mig! Han är väldigt ångerfull, men det hjälper inte mig just nu! Och hon då, hur fan kan hon leva med det här? Jag kommer aldrig mer att vilja prata med henne!
    Även om vi skulle klara oss igenom det här, så kommer jag ju aldrig att kunna lita på min sambo igen! Och att bo kvar här är för mig just nu omöjligt! Fan fan fan! Hur illa får man göra en annan människa???

• Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
  • Anonym

TS

Varför vill du vara med någon som varit otrogen mot dig?

• Anonym

Jag tror säkert att ni kan ordna upp det hela, alla kan göra misstag även om detta är ett sådant man inte alltid kan förlåta... Ett råd: om ni ska fortsätta ihop, berätta inte för alltför många vänner vad som hänt. De kan ha svårare att förlåta honom än vad du har. Lycka till!

Och ja, berätta för grannens man samt BRYT med dem båda.

• Anonym

För mig är otrohet helt oförlåtligt. Älskar man någon är man inte otrogen. Så enkelt är det. Skulle aldrig stå ut med en fönedringen.....

• Bebben

Jag hade aldrig stannat kvar hos en man som varit otrogen mot mig. Hur mycket jag än älskade honom och livet vi levde så skulle jag aldrig stanna kvar. Ett svek är ett svek, helt oförlåtligt.

Men så är jag en person som aldrig slutar älta. Jag skulle ställa miljoner frågor, vilja veta allt. Och till vilken nytta? jag hade dragit upp detta för all framtid så fort vi bråkat och hur bra är det att bygga vidare på. Men detta är jag!! Du kanske fungerar annorlunda och har en förlåtande själ.

Bara tanken att leva vidare i ett förhållande med en sån, eller ens ha sex med honom igen. Nä fy sjutton, han har ju varit inne i en annan kvinna. Hemska tanke.

Och sen bo granne med spektaklet. Kan det bli värre?!

Nepp, jag hade sålt huset där de fröjdat sig. Byggt ett nytt liv, i ett annant område.

Hoppas även kvinnans man fick vetskap om detta. Eller hon kanske var singel, då var det ju passande att ge sig på väninnans karl. Skamligt!

Lycka till i dina beslut. Hoppas det går bra för dig.

• Anonym (M)

Tur att vi är olika....allt är inte svart och vitt. Och har man aldrig varit i det själv kan man aldrig ens försöka att förstå. Det gäller båda sidor, att bedra och att bli bedragen.

• hostlyckan

Bara tanken att leva vidare i ett förhållande med en sån, eller ens ha sex med honom igen. Nä fy sjutton, han har ju varit inne i en annan kvinna. Hemska tanke.

Ja just den tanken att han har varit inne i en annan kvinna kanske man måste leva med ändå eftersom jag misstänker att han inte var oskuld när de träffades.

• Bebben

hostlyckan - Jag menar naturligtvis att det inte är så kul att leva vidare med en som varit hos en annan kvinna EFTER att man själv varit där. Vad som hände INNAN en själv kan man inte råda över men man hoppas ju att man är den sista iallafall. Och när det sen uppdagas att man inte är det så är det ju upp till den drabbade att avgöra om hon kan leva vidare med den vetskapen eller ej.

• empan12

Är väl inte rätt man att svara på det här, för det första är jag som sagt var man,för det andra kommer jag inte ihåg vad jag skulle säga*L*,men jag är inte den som ska döma någon,varken din man eller din granne.
    Det kan finnas så många orsaker, vinet är en,kanske inte så bra mellan din granne och hennes man,eller mellan er,vad vet jag.
    Men jag har i hela mitt liv försökt ta reda på vad otrohet är,och jag har ett långt liv bakom mig*s*
    Att man har sex med nån annan,får jag till svar,men är det så,är det så enkelt,på den frågan kan man svara både ja och nej.
    Säg att det inte varit sex med,och din man varit med grannen,ljugit för dig,och sagt att han skulle nån annanstans,och gått ut med grannen osv osv,är inte det större otrohet,än att dom låg med varann en gång.
    Sex är ju trots allt ett grundläggande behov hos oss människor,tror vi är dom enda som njuter av sex,djur dom parar sig*L* och jag påstår att alla som som svarat,inklusive mig själv,har känt dragning till nån man/kvinna,tex när man suttit och pratat,luften blir tät och kroppsspråket skriker jag vill ha dig Och jag påstår att om tillfället varit det rätta,så hade vi gått i säng.
    Det här visar inte minst statistiken av att 2500 kvinnor blev tillfågade och94% nittiofyra Procent svarade ja på en enda fråga har du varit otrogen,skulle tro att det är lika på mans sidan.
    Är det sen vin och sprit inblandat,ja då släpper alla spärrar.
    Ja hur du gör, det vet jag inte,ska inte heller ge dig nåt råd,jo det ska jag,sätt dig ner,och lyssna inåt,på din inre röst,lita sen på den, intuition kallas det,då vet du hur du ska göra,jag litar alltid på min intuition,visst det kan bli hur tokigt som helst,MEN i slutändan blir det rätt i alla fall.
    Ha det bra, ok jag vet att jag är knäpp,men det tar jag som en komplimang*L*

• kvinna 86

någon skrev i början av tråden nått i stil med att "ett samlag kan ju inte förstöra allt, alla känslor, osv"

eh jo tro mig f*n att det kan. det är ju just det det handlar om. om man nu älskar nån så mycket, är så lycklig osv hur fan tänker man då när man går och förstör allt bara för att få ha lite sex??? då har man noll respekt för din partner!!!!

jag hade inte förlåtit det, jag kan inte. När det hände mig kändes det som att allt han sagt och gjort bara varit en enda stor lögn och kunde inte komma över bilderna i mitt huvud av de två tillsammans! Han kastade bort allt vi haft tillsammans bara för att knulla lite.... äckligt!!

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!