Inlägg från: Anonym (Pralin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pralin)

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

Förstår dig verkligen,jag har varit med om samma för längesen. Min man var otrogen med en granne och vän (trodde jag). Det var så simpelt, ngt som jag när jag var liten läste om i Mitt livs novell, sen var jag med om det i min verklighet.Jag kunde inte förlåta honom, det blev skilsmässa, just detta att jag inte kunde lita på honom. Han visste allt om mig och vi hade upplevt verkligt jobbiga saker tillsammans och sen svek han mig. Det var så jobbigt.Och hon var naturligtvis inte längre min vän, alla visste utom jag, naiv som jag var.Också hennes man visste, det var i alla fall min man som berättade det hela.Så så pass mkt ryggrad hade han i alla fall.Vi skildes och sönerna skildes också åt, den äldsta fick bo med sin pappa och den yngsta med mig, så träffade vi den äldsta varannan helg. Där gjorde jag fel, jag skulle inte ha skilt sönerna åt.Lite klokare har jag blivit.

• Anonym (Pralin)

Anonym (sviken),hur har det gott, är du fortfarande på semester?

• Anonym (Pralin)

Det där med familjerådgivn tycker jag låter mkt bra.Ha en skön semester båda två med barnen nu...

• Anonym (Pralin)

Det låter som att ni kan arbeta er igenom det som har hänt, låter som ni har resurser för det båda två. Jag kan bara önska er lycka till!! Kanske att er kärlek kan bli ännu starkare så småningom....Men som sagt det är en smärtsam process.

• Anonym (Pralin)

Du är tapper och stark, jag hoppas att du kan förlåta honom någongång annars blir det bara svårare för dig. Men förstår om du inte kan. Jag levde i ett äktenskap där mannen var otrogen med vår granne, det blev skilsmässa för oss. Jag kunde inte lita på honom och det var så svårt med sveket, både från honom och henne. Jag trodde att vi var vänner.Nu har jag förlåtit honom, han är ju far till mina söner. Men det tog väldigt många år. Kämpa på, du älskar ju honom!!

• Anonym (Pralin)

Jätteskönt att höra att det går framåt för dig/er!!! Det är starkt av dig att ge honom en chans till. Något som jag inte vågade när jag råkade ut för ngt liknande när jag var ung. Min självkänska tålde inte det. Jag säger bara lycka till och hoppas att ni hittare ett boende som kommer att passa!!

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!