• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Rosarin

Aha, vad spannande!

Hoppas den personen skriver snart igen. :)

• Multignutten

Jag är född på Sri Lanka, kom hit vid tre månaders ålder.
    Min man är svensk, född i Gbg :D
    Min pappa blev jätteglad när han fick veta att han skulle bli "Moffa", min mamma har jag i princip ingen kontaskt med så vad hon kände vet jag inte.
    En del läkare har frågat om jag har någon i släkten med vissa sjukdomar och en frågade t om om jag kunde ta reda på det när jag sa att jag var adopterad.
    Vår son föddes 070417.

• Myrna

Rosarin: Jag kollade bakåt lite och jag tror hon hette "Sara och Sofina" eller något sådant...? Det var längesedan hon skrev.

Välkommen Hasselbacken!

• Myrna

Rosarin: "Sofina och Sara" hette hon!

• Rosarin

Ah tack, gar och lamnar en halsning i hennes gastbok.

:)

• jolo

FINE- Hej hej, det var ett tag sen jag skrev. Jag har en storebror, 10 månader äldre, o han är biologiskt barn till mina föräldrar. jag var faktiskt påtänkt före honom men när mamma blev gravid fick de inte fortsätta med adoptionen förrän min bror var född.

• F I N E

Har din bror barn?
    I så fall kände du någon gång att när han fick barn så fick dina förälrar sitt "riktiga" barnbarn??
    För jag har den känslan...att tänk om dom ser att nu kommer mitt riktiga barnbarn och tänk om dom var gladare för att syrran skulle ha barn än när jag skulle ha det.
    Jag vet att det är heldumt och att dom inte tänker så....men det är ändå tankar som far runt i mitt huvud.
    Undrade bara om de var jag som var dum eller om fler har haft sånna tankar...och hur man hanterar spöken som inte egentligen finns =)

• HjärtePrinsen Filip06
    Hej jag har med varit tillbaks till Indien. Det va en spännande resa som blev av vintern 2000.

Jag åkte med min mamma o lillasyster Emma. sen var vi 7 st till familjer från hela sverige. vi kom från STHLM, Västerås, Gävle, Trollhättan...+ våran trevliga reseledare Lodde..

våran resa blev mycket upplevelse full..
    så här var den..

Dag 1, Kom till

NEW DEHLI. Där såg vi bland annat..

barnhem, 3 st välkända barnhem. 
    museum/tempel , lohtus tempel..
    markanader
    affärer

Dag 4, kom vi till

AGRA. Där såg vi

Tajmahl graven

Dag 5 kom vi till 

VARANSI. Där såg vi 

Den heliga floden Ganges som rinner över hela indien. 
    fick se mycket saker som man igentligen kunde varit utan..hmhm..
    men väldigt  fin soluppgång.
    Indiskt bröllop va de nu innebär inte riktigt som ett svenskt iallfall.. väldigt maffigt o se.

dag 7 kom vi till 

CALCUTTA. där såg vi

Mitt barnhem va väldigt rörande. de hade sparat alla mappar på oss barn som var adopterade där ifrån jag o två tjejer va äldst o de var så kul o se. fanns kort från innan ja kom till Sverige o direkt efter ja kom hit till Sverige som mamma hade skickat ner till dom.

Moder theresas barnhem, ingen höjdare. gratt när vi gick där ifrån..
    Affärer köpte väl mest i Calcutta kan ja tänka mig.
    Tempel visningar

dag 10

ORRISA O BEHARCHEVAR..
    Min lillasysters barnhem väldigt spartanskt o enkelt. 
    var i skogen där de splade in djungelboken
    såg på fin natur uppe i bergen, vattenfall o fina ängar..

dag 12

PURI

äntligen bad i lyshet.. hahaha ja de va verkligen behövande. såå gott vi bodde på stranden i bongalous.. fönster rkat mot solnedgången,
    där var vi i 1 vecka. helt underbart. ser ut som GOA badparadis..

dag 19

CALCUTTA IGEN..
    handla upp sista pengarna o hade en brack fest me hela hotell personalen.
    åkte hem till Sverige kl 3 på natten från Calutta flygplats.

dag 20 
    Sverige o hem till Trollhättan o min goa egna säng...

Vi bodde på 5 stjärninga hotell hela tiden förutom i Orrisa då. hade god mat o trevligt sällskap. 

de va allt för mig kram Hanna i Skövde

Idag blir Filip 8 månader
  • meandra5

Finns det nån som jobbar för el med AC på den här tråden? Skulle va kul att "prata"med den personen då!=)

• maria1978

Hallå alla...Cool
    Här jobbas det natt nu... Fy va trött jag är!! Svårt att hålla ögonen öppna. Har läst lite i tråden...mest skummat igenom. 

F I N E: Kul att du ska bli moster... Förstår att du har funderingar, skulle jag med ha!!

Rosarin: Kul ändå att du tog steget och flyttade tillbax till thailand. Tufft!!

HUr har ni andra det?? Är det någon som planerat något roligt in för sommaren!!

ÅÅÅ va skönt det ska bli att få gå hem om ett tag!!!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV