• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Genni

va tvungen att lägga in ett inlägg till...  Hade inte tänkt kommentera skiten... men jag har svårt att hålla tyst!!!!

Filips mamma81 hoppas ni har en skön semester... Låter så i varjefall....

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • maria1978
     Nu är solen här i V-ås iaf...skall strax ut och bada är tanken iaf.. Får vi se hur mkt bada det blir för Alexander.
    Zebastian är i Norrköping med sin farmor och farfar. (kolmorden)
  • Coco33

Ett bra tag sedan jag skrev något här inne.
    Ofattbart att det finns så korkade människor som lägger in så dumma trådar.

Här är allt bara bra och jag har börjat att packa min resväska, nu på torsdag reser jag tillbaks till Seoul för första gången i mitt liv. Ska bli så spännande och kul så jag bara längtar! Reser tillsammans med AKF och kommer vara med på en Gathering i Seoul där det kommer vara med ca 800 adopterade Koreaner från hela världen. 

Men jag reser ju utan barnen och mannen så jag lär ju längta efter dom de veckor jag är iväg.

Vi kommer fram på dagen på fredag och på lördagen ska vi vandra upp till ett tempel. Ska ta massor av kort och verkligen försöka se så mycket som möjligt och naturligtvis shoppa!

KRAM och ha en fortsatt härlig sommar

• maria1978
    coco33: Va spännande!! Förstår att du kommer sakna din familj...men vilket äventyr!! Hoppas att du får en underbar resa och att du verkligen kommer njuta i fullo.

Hörde att skitvädret är på gång tillbacks hit...fy va trist. Idag ska jag ta barnen på teater iaf. För inne kan jag inte vara hela tiden... Kanske blåser bort på vägen vem vet??

KRAM KRAM ALLA!
  • Genni
    coco33:Jag avundas dig verkligen som gör en återresa... Lycka till på din resa o ha de riktigt undrebat... Förstår att du kommer att sakna din familj... Själv har jag lämnat bort dottern i en månad.. Hon e i Spanien me sin pappa...

Inte mera regn tack! som tur va åker jag te Slovakien i en  vecka på fredag.. Där är de sol... kan man beställa sol te man kommer hem igen?????? Ska hälsa på min lillebror som jobbar där....

Maria: Hoppas Zebastian hade de kul på Kålmorden....
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • HjärtePrinsen Filip06
    Jag verkligen helt underbart.
    Filip växer som bara den nu. Han är 64,5 cm och väger 5600 helt fantastiskt.
    Han kan nästan sitta och tjatar mest hela tiden nu mera. Idag hade han primiär på att sitta i sin matstol de gick bra han tycket de va roligt.
    En stark och busig liten kille vilket som märks på korten.

Han har en stor OP,  kvar vilket känns lite tungt.
    Men det märks att han mått mycket bättre på länge, under en så kort tid, det har alltså bara gått från 5 Maj till 23 Juli-07.

Älskar dig filip så otroligt mycket.
    Nya fina kort på Filip!
  • Ahrodie

Filips mamma: Vad stor han har blivit! Härligt!

Coco: Ha de så himla jättetrevligt! Lite avis är jag också (ganska mycket, då det lär dröja innan jag har råd att åka hehe).

Mamma till 6 härliga ungar =)
  • Dartmamma

Cocco33 - Åh vad spännande ... hade med velat åka med dom men eftersom vi var där i maj så blev det inte så ...

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • HjärtePrinsen Filip06
    Vet ni jag fasnade med mitt örhänge i Filips babygym.
    där som hans hängade saker är kom mitt örhänge i.. tror ni det gjorde måttligt ont eller..
    jim fick komma till undsättning lyfta försiktigt upp babygymmet me örat i och ja fick ta ut alla mina örhängen i det örat . skulle ta bort babygymmet från Filip..
    tror ni jag skrattade efteråt eller ennumera jim filip fattade inget, tittade dock lite undligt på oss..rolig lördagkväll hahaha...
    *Hanna lite smått galen*
  • maria1978

Hej...
    Här är det lite tyst... Kan iof förstå det men det är lite trist att det inte finns nå att läsa.. Eller det finns...ju men inte massor

Men det är ju sol ute iaf här...Äntligen!! Å semester tider... Å allt!!

Genni: Zebastian hade super på Kolmården... han pratade nästan ihjäl mig om alla djur och att man fick klappa hajar och så....

• maria1978
    Filips mamma:  AJ... Skrikandes  jag hade tagit på mig långa örhängen här i söndags...8byter nästan aldrig) Å där i fastnade lillkillen och drog till så jag trodde hela örat skulle ryka... AJ!!
  • Genni

hejsan tjejer....

hoppas ni har det bra... SJälv är jag nyss hemkommen från Slovaken.. va där o hälsade på min lillebror... Kan jag varmt rekomendera!! Jättevackert!! VAr en sväng i Wien med! HAr haft det underbart!!!

Maria 1978: Klappa hajar... Hujedamej. men jag kan föstrå att han hade lite att prata om... Själva bara längtar jag te Emma kommer hem om en vecka!!!!!

Ha de gottis! Kram

• Dartmamma

Idag går tråden ut .. nån som förnyar den?

• Dartmamma

Tack Genni Kram Anna

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV