• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Kojak

FINE det där har jag också varit med om En vän till en vän till mig vägrade tro att jag inte förstod spanska, så han pratade alltid spanska med mig. Det var ju inte mycket jag förstod tyvärr.

Genni man behöver inte ens leta i Norge för att hitta sådana där tokstollar de finns här i Sverige med. Jag tror att det var sverigedemokraterna som för några år sedan hade i sitt partiprogram att man ville skicka hem alla "utlänningar".
    Så hade de försökt tänka till lite så de menade att det var svårare att skicka hem adopterade utlänningar och därför räckte det med att sterilisera oss så vi inte skulle föröka oss

Min lillkille har förrsten väldigt blå ögon fortfarande nu när han är ett halvt år. En barndoktor menade att han hade alldelles för blå ögon för att de skulle bli bruna men jag vet inte hur sant det är.
    Blev väldigt glad i alla fall när Love hade blå ögon dels för jag tycker att hans pappas ögon är så fina (och de är blå) och dels för att jag alltid själv har önskat mig blå ögon och mörkt hår. Det är så vacker kombination tycker jag, tyvärr börjar Loves hår bli ljusare men det kanske bara är sommaren.

• Destined star

det där med blå ögon.... jag kanske har hört fel men brunt är dominerade färgen men om mamman/pappan har blått längre bak i släktledet så förblir färgen blått men hur det till 100 % liger till vet ja inte men tänkte att det kunde va kul att berätta.... mina pärlor e brunögda men två av dem har ljusare hår färg typ mer åt bruna hållet o en mörkt. mitt äldsta barn har ganska brun hy men ljust hår mina andra två har ljusare hy o den ena mörkt hår o andra ljusare... ganska kul med gener o sånt när man tänker efter

• maria1978

Bara jag som tittar in så här mitt i natten...Jobbar ju nu!!
    Hoppas ni alla har det bäst!!

• Genni

hejsan...

jag har en liten fundering.. Det är så att min svägerska lever ihop me en kille som misshandlar henne o vi ska försöka få henne därifrån.. problemet är möblerna o så.. vi vill ju ta de me oss... tydligen har ha rätt te hälften även om de e hon som köpt dom om köpet skett medans de bodde ihop... Men så läste jag att för att änns räknas som sambo måste man ha bott ihop ett tag... så jag undrar lite om nån vet hur länge det är??????

Hoppas ni har de bra allesammans  

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • maria1978

Genni: Jag vet ärligt inte hur det är med sambolagen. Å vems saker som är vems. Det jag tycker mig hört är att om man har kvitto kvar som styrker att saken är ens egen så kan man ta med sig dessa grejer. Men du ärligt...Om han har misshandlat henne och som jag ser det är ett riktigt svin. Hade jag tagit alla som jag tyckte var mitt och dra.
    Hyr släp eller nått liknande när han är borta...Å ta med henne och det som är hennes.
    Vad har han ärligt att sätta imot???
    Han misshandlar sin tjej låter nog mer jävligt än hon tog vissa möblor som va hans i polisens öron/ögon.
    Hoppas att det löser sig för henne!! Å för er som ska hjälpa henne. Hon kommer tacka er...det lovar jag!!

• Genni

ja, vi hade tänk åka dit i veckan medans han e på jobbet.. fördelen e ju att killen har en massa olagliheter för sig, han är dömd sen tidigare för hot o ar suttit i fängelse... så man tycker ju att hans trovärdighet är rätt så liten....

Hur e de me din sambo förresten??? Är han nöjd mer resultatet??

• maria1978

Ja han är super nöjd med resultatet tackar som frågar...Han har dock vart lite extra tjurskallig ibland... *skratt* kanske inte beror på op...

Men nu måste jag fråga dig...Är denna svägerska berädd att lämna denna kille...?? För det är ju så att om hon inte själv är 100% redo är ju risken ganska stor att hon återvänder till denna kille...

• Genni

Som tur är är hon 100% redo... Hon har tydligen vatt det ett tag, men inte vågat berätta för oss... Han kontrollerar precis allt hon gör. Vi har vetat ett bra tag att han e sjuk i huvudet, men när hon berättade vad han gjort är de ändå svårt att förstå att nån kan vara så fel funtad... Men hon har fått nog... Hon e lite orolig över sina saker o så vill hon inte betala lägenheten för att han ska få bo där... imorgon skulle de komma nån o kolla på lägenheten imorgon o förhoppningsvis så blir hon av med den

• maria1978

Hoppas verkligen att det går vägen... Det bästa är ju att någon köper den (antar att det är bostadsrätt)
    Önskar henne och er all lycka!!
    Snälla ni är som ställer upp!!

• Genni

Nej, det är bara en vanlig hyresrätt, men det är tre månaders uppsägningstid och hon vill inte att han ska kunna bo kvar den tiden. Hon står på kontraktet.. Jag meddelar hur det går när jag vet mer, men förhoppningsvis ska allt bli bra nu snart.. Ska bli skönt!!!!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV