• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • maria1978

Härligt...vilken toppen svägerska du är!!!

• Genni

ja visst är jag Nej men ärligt talat så kan vi behöva lite lugn o ro i min sambos släkt

Ska ni hitta på nått kul i sommar?? På fredag åker min trollunge te Spanien me sin pappa o är borta en månad... Usch o tvi.. me de e ju lite sommar kvar när hon kommer hem..

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • maria1978

Det kanske är mer sommar när hon kommer hem. För nu har det väl iaf REGNAT allt för länge
    VEM TOG SOLEN??

vi ska...hmmm jag ska jobba...Nej inget planerat för denna sommar. Första sommaren på typ evigheter som vi inte har något planerat. Utan det blir korta dagsturer för oss. Ev om ekonomin tilllåter blir det en sista minuten innan Zeb´s skola börjar. Men det bror helt på...

• Genni

samma här. jag o sambon har inte änns semester samtidigt,, vi hade denna veckan ihop sen har han två veckor till då ja jobbar.. sen har jag två veckor.. blir ev en resa i höst ihop.. beror osså på pengar o resemål...

Nu ska jag springa lite.. måste se te att få lite kontroll över kilona.. Tack för hjälpen!

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • maria1978

Jag vet inte om jag gjorde så mkt för att hjälpa men men...

Vilka kilon "ser mig omkring" Nej du genni du behöver inte springa Oskyldig 

Jag ska bege mig till jobbet...I natt igen!! Med massor med godis och tre nya filmer...hmmm kanske vore bra om jag skulle springa Fundersam

• HjärtePrinsen Filip06
    Ville bara säga att jag har nya söta bilder på min goding..

idag har vi varit och vägt filip han har gått upp igen nu väger han 5440 förra veckan vägde han 5310..

så glad att han går upp de gäller ju faktist på liv eller död...
    ***Filip***
  • HjärtePrinsen Filip06
    Detta skrev jag i den andra tråden

Ja det tror ja att dom föräldarna gör vore ju jätte hemskt annars

Jag är adopterad och min mamma, ps  har en ensamståede adoptivmamma hon har adopterat mig o min lillasyster själv. gör de med.
    Min mormor var jätte orolig om just kärleken till mig och hennes andra biologiska barnbarn men det va inget när ja väl kom till sverige. men hon förstår ju inte så så hon säger ofta till mamma att "ja dina FOSTERBARN"  är ju så fina vem kunde ana att du skulle bli mamma på det viset.

Menar alltså Fosterbarn och Adoptivbarn är ju absolut inte lika...
    rätt charmit nu kan ja tycka men blev ledsen o besviken när hon sa så när ja va yngre. ja är ju bara mammas barn inte nån annars, eller ja min biologiska mamma med såklart. men men..hon bor ju i Indien.

Men en sak nu när ja själv har blivit bioloigiskmamma är ju mycket hur ser min "riktiga" mamma ut alltså mitt barns "riktiga" mormor har han fått nått drag av henne eller min pappa...
    den frågan får ja säkert leva osagt med...
    ***Filip***
  • emcjoh

Hoppas att fler här har möjlighet att reagera på tråden Filipsmamma81 nämnde, så att TS där får möjlighet att komma till insikt. Sorgligt vore det annars;).

• emcjoh

Maria1978 skulle det ju naturligtvis också stått.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV