• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • HjärtePrinsen Filip06
    meandra5--->

Ja, jag jobbar för AC och var mera aktiv i AC, innan min Filip kom. jag var med i styrelsen för trestads området, alltså trollhättan, vänersborg, uddevalla o strömstad.

jag o Min kompis jennifer Puff81 här inne föräövrit startade en av de fösta ungdomsgrupperna för just bara adopterade. den första gruppen startade vi 1997. den har vi kvar nu med. sen började jennifer om me en ny ungdomsgrupp förra året.

i den ena gruppen är de emellan 18 o 30år
    och den andra gruppen är 12 till 17år..där kommer folk från olika länder. vi träffas en till två gånger i månaden. ibåda grupperna gör vi rätt så lika saker Men för de äldre så blir de väl mera ute på krogen o mycket upp till STHLM när de är stora AC träffar. eftersom de oftast är 18årig åldersgräns. nu va de ett tag sen vi var där på AC träff men vi sticker upp dit en del endå.
    Vi får ju bidrag från AC STHLM och AC TRESTAD + studiefrämjandets logi.Vi träffas gör inget av just att vi är adopterade om inte frågan dyker upp då har vi samtal med ungdomarna. tex rasistiska påhopp, kränkning, oförstådd het, ursprunget, återresor. men i de stpra hela träffas vi mycket på grund att vi ska ha en trevlig o rolig stämming. vet att båda grupperna ska åka till GBG nu i sommar gå på Liseberg o bo i stugor på Lisebergscamping..
    men de vi gör mest är detta.

Fikar
    Grillar
    snackar
    skrattar
    seminarier
    höra på återresor om nån har varit i sitt hemland.
    Vi fixar för julfest, sommarfest och höstfest. för AC TRESTAD..
    visar upp oss för mindre adoptivbarn o deras föräldrar,

Både jag o Jennifer har haft olika föreläsningar
    jennifer är mera aktiv som sagt nu. Hon har möten me blivande adoptivföräldrar o berättar hennes o egnas erfarenheter av att just vara adopterad, som hon kände ett väldigt utanförskap som barn och tonåring. medas jag själv har aldrig känt så. 

men fråga o snacka vidare om detta. vore kul om några delar mitt intresse för just adoption o adoptions ungdoms grupper. kanske vi kan träffas o dela erfarenheter me varann. 

Nu bor jag ju i skaraborgs regionen, så jag har tänkt o bli medlem i deras styrelse och sen senare börja en egen adoptions grupp.. 

MVH Hanna
    *nya fina kort på Filip*
  • F I N E

Filips mamma81 - Wow det låter ju jätte trevligt.
    AC har ingen Chile grupp va?!
    Eller dom hade förr...chile con carne grejen, vet inte om den fortfarande är aktiv, vet du?

• HjärtePrinsen Filip06
    F I N E --> Hej på dig, jag tror faktist inte att den chile con carne gruppen finns kvar längre, är lite osäker men den fanns ju för något årsen vet jag iallfall. men gå gärna in på AC:s hemsida www.adoptionscentrum.se o där finns länk till vuxnaadopterade så kommer kanske den gruppen upp. värt ett försök..

Nu ska ja göra lördags middag sen mysa med min familj.. Min man fyller nämligen 28år idag så..
    Grattis min stora kärlek på din 28 årsdag..
  • maria1978
    Fillips mamma81:  Va roligt att du är så aktiv    Kul!!

Här är det natt arbete som gäller i natt med...går av onsdag morgon!! Ska bli så skönt... att få sova med sin sambo igen
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej,

Maria1978--> ja det är roligt men man måste vara igång hela tiden annars tröttnar ju grupperna på en, men ja sa att när ja dels flyttade o sen fick Filip så orkade ja inte vara lika aktiv, eftersom Filip tar all min vakna tid typ.

Vet inte om ni vet nått om mitt lilla hjätebarn går å läsa på min press o bloggar annars. Filip har ju ett kromosomfel med.

ja här är man uppe me tuppen hihi, filip vill då inte sova han tycker han har sovit klart, hmhm.. i helgen var ja ju på studentuppvakning sen igår var vi hemma hos jims mormor o firade honom eftersom han fyllde 28år. åt go mat o prinssestårta mm.. idag ska vi vara hundvakt till svärmors vovve. lilla taxen.. senare ska ja kanske träffa en kompis Olivia o hennes 6årige son Billy..får se vad ja orkar. nä nu gapar lillfjant igen. måste gå. ha de bra.

kram Hanna..
    *Livet gör en starkare, Filip du är min bästa lycka som finns*
  • maria1978
    Filips mamma81: Jag har vart in och tittat lite på din sida och läst lite. Måste vara tungt vissa gånger att ta hand om sjukt barn.

Jag kom hem från jobbet för ett tag sedan. Då vaknade Lilleman här...jag sätter nyckel i dörren och han vaknar. Så för att vara snäll mot min sambo har jag fixat med frukost och nu leker han för fullt i barnrummet.
    Tror inte äns sambon vet att jag är hemma Sover hårt... eller så hörde han och somnade sött om.
    Snart ska jag iaf väcka liv i honom... Så jag med får sova...
  • HjärtePrinsen Filip06
    Ikväll fick vi besök av jims tjejkompis, med sin kille, hon va trevlig,
    Jag har träffat henne en gång tidigare.
    hon blev så Kär i Filip hihi. de stannade en liten stund. ja har varit helt slut idag vet inte varför men, har ju sånna dagar.

imorgon ska Filip till tallis igen, blir bara en natt denna veckan. nästa vecka o en vecka till ska vi nog hem till min mamma i Trollhättan igen. får se vad som händer o fötter. lite lillsemster..

ha de gott kram o go natt...
    *nya fina kort på Filip*
  • HjärtePrinsen Filip06

Hej idag har vi varit på KSS filip bara går uppåt i vikt, så gott.

Just nu busar Filip med pappa o hör på mojje. Vekar som Filip kan bli en liten musik älskare samma som sin mamma o pappa

Han sparkar i takt o klappar händerna och räcker ut tungan. ser ut som solen själv..överlycklig.

snart ska han åka till Tallis med pappa, får e va vi hittar på ikväll.

***Filip***
  • HjärtePrinsen Filip06
    idag ska min mamma till Ullared, Hon lär väl köpa massa grejor hihi..
    hon o min mormor har en stuga i Varberg.
    Är där hela veckan så. Då lovade min mamma sticka dit en dag.
    mamma skulle lämna min mormor till våra släktingar  typ "vuxen vakt"  istället för barnvakt hahaha...
    Nä men de är omöjligt o ha med min gamla mormor dit, hon tröttnar säkert efter 2 min eller nått. hihi..
    Nä men momor kommer från Veddige/varberg, så vi har massor av släkt där.

jag o jim ska hämta Filip idag sen ska vi nog till tan handla mat o köpa lite kläder kasnke,,jim har fått lite pengar idag
    och imorgon kommer ju barnbidraget helt unerbart...
    ***Filip***
  • jolo

FINE- Min bror har inga barn ännu men jag är helt säker på att jag inte skulle känna så. Jag kan lixom glömma att jag är adopterad, känner absolut inte att mina föräldrar ser olika på mig o min bror, eller rättare sagt, jag VET att de inte ser olika på oss. Hoppas att du blir fri från de tankarna för jag tror verkligen inte att föräldrar tänker så. Du är ju deras "riktiga" barn lika mycket som din syster.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV