• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • ensam mor

Hej jag är född 1976 i Bolivia,Jag kom till Sverige när jag var nio månader gammal.Mina adoptiv föräldrar är svenska.

• Myrna

Apropå TBC-testet: Har förstått att vissa adopterade erbjuds att vaccinera sina barn mot diverse tropiska sjukdomar (har glömt vad sprutan kallas) kostnadsfritt också... Jag var millimeternära att få en sådan gratisspruta innan läkaren, efter att ha konsulterat en kollega, upplyste mig att jag fick betala som alla andra eftersom att jag ju var svensk.

Saken var den att jag redan förklarat att jag var adopterad och inte planerade att "hälsa på släkten i hemlandet" som läkaren frågade om, men eftersom hon inte verkade begripa något tänkte jag att "va sjutton, hur ofta får man freebees p.g.a sitt utländksa ursprung?" Men det sket sig alltså...

• Underbarson

...men vad konstigt..jag blev aldrig erbjuden nåt alls när jag var gravid el när Elias kom...kanske för jag ser så svensk ut ...

• Dartmamma

Hej Hej

Idag åker vi .. först till Shanghai/Kina o den 21-23 till Seoul/Korea .. kommer hem sent på kvällen den 29 maj ...

Ni får ha det så bra

Kram

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • Myrna

underbarson: Ja, så måste det vara! STackars dig...

Young Sun: Ha en underbar resa!

• Annlin

Har hört mig för lite ang. TBC-test och de utför sådana om man har utomlandsfödda föräldrar och att man brukar åka utomlands för att hälsa på släkten. Eller att man brukar åka till ett land där TBC är mer utbrett än i Sverige. Alltså, att man är adopterad medför INTE automatiskt att man är skyldig att genomföra en TBC utredning i samband med graviditet. Min förra bm var/är dum i huvudet!

lillannaz: jag är ockå "hittad" och har därför inte heller en aning om sjukdomar i släkten och liknande. Såg att du döpt din dotter till Li. Mycket fint namn! Det tänkte vi döpa vår bebis till om det hade blivit en flicka men nu blev det ju en Isak istället.

• Destined star

Äntligen har jag lagt upp nya kort på mitt bildgalleri.... rykand färska..kort.... fått tag i kabeln till kameran...tänk så fort de kan gå bara man har en sladd

• Destined star

ler... ibland e äldre så goa.... "nämen, så bra svenska du pratar.... har du varit här länge???? du som ser såååå ung ut...".

• Dartmamma

Ville bara hora av mig .. allt har gatt bra .. dock var det en jobbig dag igar da vi besokte barnhemmet m.m. trodde inte man hade sa mycket tarar men tydligen sa hade jag det. Barnen var bara nagra veckor som lag dar ... ville ta hem en jattesot pojke som jag fick halla ... han titta pa mig med sina sma ogon .. och hans blick sa : Ta med mig hem .. gud sa jag grat ...

Aker idag till Shanghai igen ... hor av mig pa onsdag da vi kommit hem

Kram pa er alla

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV