• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Dartmamma

Men ni, jag måste ha era adresser om jag ska kunna skicka kort så glöm inte det .. skicka till min inbox isf Kram

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • Genni
    time2live skrev 2007-05-09 22:21:57 följande:
    Hej igen! Undrar om det finns några här som e boende nere i Skåne? Vore kul med en träff för oss 'söder över' oxå! Lr?

Jag e boende strax utanför Kristianstad.... Kul me fler Skåningar ju!

maria1978 skrev 2007-05-13 10:15:55 följande:
    Genni: Sambon har hämtat sig... Men har snoddar i hela munnen typ. Kan äta lite mer mat nu...allt behöver inte vara soppor eller purrér... Har blivit smal... Alexander har oxå återhämtat sig efter sin vända på barnavd. 
    vad skönt! De där snoddarna minns jag.. de small rätt fint när man gapade för mycket... hehe... Skönt att slippa gå på bara flytande...

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Kojak

Hej här är en göteborgare till

Min son är halvchilenare eftersom jag är adopterad från Chile den andra halvan är svensk eftersom hans pappa är svenne.
    Väldans fin blev han i alla fall och jag hade tyckt det var jätte kul att komma i kontakt med andra adopterade som har fått barn.

• maria1978

Hallå hallå!! Tittar in för att hälsa Kojak välkommen!!

• Destined star

Annlinn: jag swkulle byta barnmorska om jag var dig.... men visst har jag hört detta om tbc förr.... jag fick nog en sån spruta när jag var liten plus att man fick en sån innan jag börja i vården... men ändå fråga de vid mvc inskrivningarna.... sen får man juh frågan om kända sjukdomar i familjen... efter trejde barnet tyckte ja den frågan va rätt tölig.... det vet juh inte jag...

• Solaris

Välkommen hit, Kojak,vilken söt son ni har!

• Kojak

Åh tack för allt välkomnande och tackar ödmjukast Solaris för komplimangen om min son

Tycker det verkar helt barockt att någon försöker tvinga en till TBC-test bara för man är adopterad.
    Vi har bara fått förfrågan om vi ville ha en gratis vaccination till Love eftersom "jag såg ut att vara från utlandet".
    När vi berättat att vi inte planerar åka med Love på flera år till Chile samt att han inte har några släktingar som kommer och ska hälsa på så kvarstod inte ens erbjudandet om gratis vaccination .

• lillannaz

Hej allihop!
    Vad roligt med tråden! Jag vill gärna hänga med här!

1) Jag är född -72 i Seoul , Sydkorea.
    2) Min sambo är svensk.
    3) Min pappa fick tårar i ögonen vilket jag tolkar som toklycklig! Min mamma blev också jätteglad förstås. Precis som Annlin så hade de nästan gett upp hoppet om barnbarn. Svärföräldrarna tror jag blev lite chockade men jätteglada.
    4) Man har väl stött på folk som frågat om ursprunget. Inte direkt pga graviditeten. När det gäller graviditeten har barnmorskan frågat om sjukdomar och det har jag inte kunnat svara på men de har varit nöjda med svaren. Jag vet inget alls om mitt ursprung från att jag blev "hittad".
    Vår dotter Li föddes i september 2006. Titta gärna in!
    /Anna

• Underbarson

Vad kul med alla nya ...

måste säga att jag tyckte det var otroligt knepigt att göra en tbc utredning för att man är född utomlands..plus att man har ju fått tbc vaccin när man var liten i skolan...har aldrig hört på maken och min bm frågade aldrig om sånt...måste skryta med att jag hade en toppen bm och inte konstigt att hennes väggar var full med tack kort o massor med foton på alla nyfödda...

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV