• Kojak

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Hej här är en göteborgare till

Min son är halvchilenare eftersom jag är adopterad från Chile den andra halvan är svensk eftersom hans pappa är svenne.
    Väldans fin blev han i alla fall och jag hade tyckt det var jätte kul att komma i kontakt med andra adopterade som har fått barn.

• Kojak

Åh tack för allt välkomnande och tackar ödmjukast Solaris för komplimangen om min son

Tycker det verkar helt barockt att någon försöker tvinga en till TBC-test bara för man är adopterad.
    Vi har bara fått förfrågan om vi ville ha en gratis vaccination till Love eftersom "jag såg ut att vara från utlandet".
    När vi berättat att vi inte planerar åka med Love på flera år till Chile samt att han inte har några släktingar som kommer och ska hälsa på så kvarstod inte ens erbjudandet om gratis vaccination .

• Kojak

Jag har tyvärr inte heller varit på återresa till Chile men jag kommer nog att åka om några år när min lillkille är lite äldre

Det har varit så svårt det där med återresa, jag har inte velat att det ska bli som en vanlig turistresa men det är ju svårt i och med att jag inte talar spanska.

• Kojak

FINE det där har jag också varit med om En vän till en vän till mig vägrade tro att jag inte förstod spanska, så han pratade alltid spanska med mig. Det var ju inte mycket jag förstod tyvärr.

Genni man behöver inte ens leta i Norge för att hitta sådana där tokstollar de finns här i Sverige med. Jag tror att det var sverigedemokraterna som för några år sedan hade i sitt partiprogram att man ville skicka hem alla "utlänningar".
    Så hade de försökt tänka till lite så de menade att det var svårare att skicka hem adopterade utlänningar och därför räckte det med att sterilisera oss så vi inte skulle föröka oss

Min lillkille har förrsten väldigt blå ögon fortfarande nu när han är ett halvt år. En barndoktor menade att han hade alldelles för blå ögon för att de skulle bli bruna men jag vet inte hur sant det är.
    Blev väldigt glad i alla fall när Love hade blå ögon dels för jag tycker att hans pappas ögon är så fina (och de är blå) och dels för att jag alltid själv har önskat mig blå ögon och mörkt hår. Det är så vacker kombination tycker jag, tyvärr börjar Loves hår bli ljusare men det kanske bara är sommaren.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV