• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • time2live

Hej igen! Undrar om det finns några här som e boende nere i Skåne? Vore kul med en träff för oss 'söder över' oxå! Lr?

• Underbarson
    time2live skrev 2007-05-09 22:21:57 följande:
    Hej igen! Undrar om det finns några här som e boende nere i Skåne? Vore kul med en träff för oss 'söder över' oxå! Lr?
    Räcker det att jag är en skåning från Malmö fast nu boende i Gbg?
  • Annlin

Hej!
    Vilken bra tråd! Jag hänger gärna på här. För att svara på frågorna;

1) Jag är född i Sydkorea -73
    2) Min sons far är från i Sverige
    3) Mina föräldrar blev jätteglada. De hade nog gett upp hoppet om ett barnbarn...
    4) När jag fick reda på att jag var gravid bodde vi i Örebro och jag gick alltså på MVC där det första besöken. Den bm jag hade där "krävde" att jag skulle genomgå en TBC utredning??? När jag frågade varför svarade hon att det kräver man av alla födda utanför Sverige som har risk att bära på smitta... Jag förstod fortfarande inte vilken risk jag innebar och fortsatte därför att ifrågasätta detta och hon blev mer och mer aggressiv och sa till slut: Den här diskussionen har jag jämt med kvinnor födda i öst och jag vinner den alltid!
    Eftersom jag redan då visste att vi skulle flytta till Stockholm slutade jag gå hos henne och skaffade mig en toppen bm här (barnmorskorna i Gamla Stan). När jag tog upp detta tittade hon förvånat på mig och sa: har jag aldrig hört talas. Nä, det behöver du inte. Varför utsätta bebisen för röntgenstrålning i onödan?

Varför bm i Örebro så stark ville att jag skulle genomgå en TBC utredning vet jag fortfarande inte men hon fick mig att känna mig ledsen och kränkt. Dessutom gjordes en utredning när jag kom till Sverige och de journalkopiorna beställde jag och visade henne men de godtog hon inte...

Det är enda gången jag känt mig särbehandlad pga mitt ursprung (vad gäller graviditet och föräldrarroll).

Den 12 oktober föddes så vår efterlängtade lilla kille, Isak, och han är nu 7 månader. Har massor av energi och kryper runt här hemma och håller sin mamma sysselsatt.

Oj, vad långt det blev. Hoppas någon orkar läsa detta...

• HjärtePrinsen Filip06
    Hej ja OP gick jätte bra för vran Filip. nu har han sin PEG i magen. skönt att slippa sin sond.helt underbart. kommer nog kännas lite konstigt o ha de fina ansiktet framträdande. vilken förändring, känns lite som han varit med i gör om mig hahaha.. sååå fin han är. slippa all tejp i ansiktet måste vara en befrielse o kännas skönt för honom. nu sitter jag o jim på vårat B hotell verkligen INGET och rekomundera. fanns tyvärr inga rum på både ronalds anhöri hus eller på vrat vanliga hotell Odin som vi brukar vara på. Snart ska vi åka till ÖSTRA o lille fjant...

Nu är vi tillbaka i Skövde igen såå gott. men vi ligger inne på KSS alltså skövde sjukhus. eftersom vi måste kunna PEG helt utan o innan vi kommer hem.
    Älska mer hata mindre
  • maria1978
    Annli: jag orkade läsa Men vilken bm du hade i örebro..Har aldrig hört talas om att man måste göra en sån utredning när man är adopterad? Det kunnde jag aldrig tro!! Låter ju super mysko... Har oxå en oktober -06 förrästen... Tiden går för fort!!

Filipsmamma81: skönt att höra att op. gick bra!! Hoppas att ni lär er peggen fort så ni får komma hem. Det går rätt lätt att lära sig...(lätt för mig att säga som jobbar inomvården kanske) Men det där fixar ni galant...
  • HjärtePrinsen Filip06
    Nya bilder igen på charmtrollet. han får då inte lätt me alla tjejer som kommer springa efter han hihi

nu är ja hemma igen så gott o komma ifrån sjukhuset lite. ha de bra...
    *nya fina kort på Filip*
  • Genni

hejsan...
    har tittat in i de andra trådarna me rätt så stoooora mellanrum... så jag får nog ta en presentation av mig själv... Börjar me att svara på frågorna i TS

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i? Colombia
    2) Vilket land är barnets far från? Spanien
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid? De sa inte så mycket.. verkade inte så förvånade, trodde de skulle bli arga eftersom jag va relativt ung (21) men de tog det bra... visste nog att de va på G
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans? ibland kan jag uppleva att folk vänder sig te honom, men mestadels inte faktikst...  ser nog te att få en syl i vädret jag me

För övrigt heter jag Jeniffer och blir 29 i år, mamma te Emma 7 år och hoppas på tillökning e nästa år. Bor i Skåne. Kom te Sverige som 2åring tillsammans me min biologiska lillabror som är ett år yngre. Vill ni veta mer får ni gärna titta in på min sida...

Maria1978- hur går det för din sambo? mår han bättre?? Hoppas din son me har återhämtat sig!

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Dartmamma

Hej Hej ..

På torsdag åker vi till Shanghai och sen åker vi till Korea den 21-23 maj och sen tillbaka till Shanghai innan vi åker hem till Sverige igen den 29 maj ...  är det nån som vill ha vykort från Korea el Kina så får ni maila mig till min inbox Kram Kram

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • HjärtePrinsen Filip06

Ja nu är PEG OP gjord nere på ÖSTRA i GBG. Vilket gick jätte bra, Han blev som en helt ny liten unge såå glad o pigg har ja då inte sätt han på väldigt länge. Östras läkare har sätt att han inte behöver läggas in för en hjärt OP en på ett ½år till 9 månader ungefär. de ser stabilt ut sååå skönt o höra. plus att han går upp i vikt mer o mer, snabbare en tidigare alltså.

Jag blir sååå trött på folk som inte förstår våran sits, finns en del på sjukhus med som inte förstår..fick en kommentar "varför är ni här så ofta" Hallå varför ifrågasätta det. Ja för vi tycker det är så kul o åka in o ut på sjukhus. Nä men vad då när man har en hjärtbarn så är man på sin vakt hela tiden, går knappt o ligga på latsidan då. Han charmar pricis alla som kommer i hans väg. "vanliga folk" och sjukhus personal o mydighets personer.

Nästa vecka ska vi vara på kopparliden i skövde ett hablitering center som vi ska lära oss mera om maten o pegen..ska vara där i 1 vecka. sen hoppas ja att vi kommer hem ett tag.

Imorgon blir Filip 7månader tänk redan 7månader stora killen ju..

Mammas lilla älskling min puss gurka =)

• maria1978
    Genni: Sambon har hämtat sig... Men har snoddar i hela munnen typ. Kan äta lite mer mat nu...allt behöver inte vara soppor eller purrér... Har blivit smal...
    Alexander har oxå återhämtat sig efter sin vända på barnavd. 

Young Sun: Vad roligt att du skriver... Hoppas att ni har det bäst...

Hur har ni andra det då??
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV