Inlägg från: maria1978 |Visa alla inlägg
  • maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • maria1978

Ja det har ju gått super fort!!

• maria1978

Jag gjorde en Bi-tråd för våran lista... Hittade den i gamla tråden! Så slipper vi ha listan här....
    Hoppas ni tycker att det var bra... Generad

• maria1978
    miababia skrev 2007-05-06 12:48:37 följande:
    ska snart ut och äta lite picnic i solen och se på alla träd som blommar har en liten fundering, vet inte om alla har men ni som har en "svensk" pappa till ert/era barn själv är jag ju från sri lanka, vad har barnet för färg på hyn? Vår kille är ganksa ljus men det syns ju att han är en blandning om man säger så.Nu till funderingen, tycker att han börjar få ljusare fläckar här och där på kroppen, är det fler som har sett det på sina barn? Kan ju tillägga att han snart är 3 månader. Spelar ju ingen roll-han är ju fin hur han än ser ut-är bara lite nyfiken
    Mina grabbar är rätt så ljusa i hyn så här på vinterhalvåret...Eller det är ju vår nu Men på sommaren blir stora grabben super brun. Fort och behöver inte smörjat så mkt... Lilleman här har ju aldrig vart med någon sommar än...
    Jag tyckte att min stora grabb var mörkare som liten kille...1-4 år. Blir nu mer och mer lik sin pappa. Men har fortfarande välldigt mörka ögon. Han har inte sin mongolfläck kvar heller.
    Får se hur det blir med Alexander tycker redan nu han är en liten blekfis

CuteD: Är det inte mongolfläck han har då??
  • maria1978
    Filips mamma81 skrev 2007-05-06 17:18:43 följande:
    Hej igen. ja filip är en kopia på mig säger nästan alla men har fått pappas ögonfärg grön grå/blå... får väl se om de blir bruna som mina eller inte..imorgon åker vi till göteborg o östra, för filip ska få sin peg inopererad i magen. blir där en vecka iallfall..mvh Hanna sunita deepali
    Lycka till i göteborg nu!! Ska tänka på filip å er med så klart...
  • maria1978
    CuteD skrev 2007-05-06 18:44:45 följande:
    har lagt en bild i mitt galleri, starka bilder.är det en mongolfläck?ser era barns eventuella fläckar ut så?
    Ja fast det kan nog vara en tror ju jag iaf... För Zebstians satt så där lite snett och på minde lite om det. Tyvärr har jag den bara på vanligt kort, å har ingen scanner heller hemma så jag kan sätta in den här... Men på bvc sa dom att det var en typisk mongolfläck. Men den försvann succesivt....

Å Mongolfläckar kan ju sitta lite var som, läste om det förr. Men det typiska stället är ju ofan för skinkan nästan vid skåran lixom...

MEN CuteD fråga bvc!! Det gjorde jag...
  • maria1978
    CuteD skrev 2007-05-06 19:55:00 följande:
    jag ska, nästa gång 
    Glöm inte att berätta för oss vad dom sa sen...
  • maria1978
    Förrästen har jag försökt att hitta alla som hängt/hänger i denna tråd...Men om ni saknar någon så länka gärna hit..skulle inte förvåna mig om jag glömt någon Generad
  • maria1978

Peddan76:Välkommen   Kul men nya i tråden....

Här ska jag ner på stan i dag och träffa en kompis....HON ÄR GRAVID...efter många försök i sänghalmen, så hon kommer väl stråla som bara den...men det är hon värd!!

Här regnar det idag Mindre roligt!!

• maria1978

Kanske är dax för en ny lista...??
    Den ligger väl kanske i gamla tråden....Den listan alltså??

Men F I N E jag kommer och våldsgästar dig snart...Är sugen på shopping

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV