Inlägg från: HjärtePrinsen Filip06 |Visa alla inlägg
  • HjärtePrinsen Filip06

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Hej oj ja som är rätt ny här i denna tråden, va kul att jag fick den nya tråden..

lite svar från frågorna då

1, jag kommer från Indien,Calcutta

2, min man o barnets far är från Sverige

3,ja min mamma va inte se förvånad hon tyckte väl att de va dax nu.
     min svärmor blev väldigt glad sprang o köpte massa gravid böcker o babybok nästan direkt.

4, ja nästan alla tycker ju att vi är söta ihop, Men en del tror de kan sitta på mig mer eller trycka ner mig så fort ja är själv. men så fort jim är med så ändrar de stil. jag kan få små gliringar

nu åker vi till östra med våran son mer går o läsa i bloggen..

mvh Hanna
    Filip min lille godning
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej igen. ja filip är en kopia på mig säger nästan alla men har fått pappas ögonfärg grön grå/blå... får väl se om de blir bruna som mina eller inte..

imorgon åker vi till göteborg o östra, för filip ska få sin peg inopererad i magen. blir där en vecka iallfall..

mvh Hanna sunita deepali
    blod är tjockare en vatten
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej ja OP gick jätte bra för vran Filip. nu har han sin PEG i magen. skönt att slippa sin sond.helt underbart. kommer nog kännas lite konstigt o ha de fina ansiktet framträdande. vilken förändring, känns lite som han varit med i gör om mig hahaha.. sååå fin han är. slippa all tejp i ansiktet måste vara en befrielse o kännas skönt för honom. nu sitter jag o jim på vårat B hotell verkligen INGET och rekomundera. fanns tyvärr inga rum på både ronalds anhöri hus eller på vrat vanliga hotell Odin som vi brukar vara på. Snart ska vi åka till ÖSTRA o lille fjant...

Nu är vi tillbaka i Skövde igen såå gott. men vi ligger inne på KSS alltså skövde sjukhus. eftersom vi måste kunna PEG helt utan o innan vi kommer hem.
    Älska mer hata mindre
  • HjärtePrinsen Filip06
    Nya bilder igen på charmtrollet. han får då inte lätt me alla tjejer som kommer springa efter han hihi

nu är ja hemma igen så gott o komma ifrån sjukhuset lite. ha de bra...
    *nya fina kort på Filip*
  • HjärtePrinsen Filip06

Ja nu är PEG OP gjord nere på ÖSTRA i GBG. Vilket gick jätte bra, Han blev som en helt ny liten unge såå glad o pigg har ja då inte sätt han på väldigt länge. Östras läkare har sätt att han inte behöver läggas in för en hjärt OP en på ett ½år till 9 månader ungefär. de ser stabilt ut sååå skönt o höra. plus att han går upp i vikt mer o mer, snabbare en tidigare alltså.

Jag blir sååå trött på folk som inte förstår våran sits, finns en del på sjukhus med som inte förstår..fick en kommentar "varför är ni här så ofta" Hallå varför ifrågasätta det. Ja för vi tycker det är så kul o åka in o ut på sjukhus. Nä men vad då när man har en hjärtbarn så är man på sin vakt hela tiden, går knappt o ligga på latsidan då. Han charmar pricis alla som kommer i hans väg. "vanliga folk" och sjukhus personal o mydighets personer.

Nästa vecka ska vi vara på kopparliden i skövde ett hablitering center som vi ska lära oss mera om maten o pegen..ska vara där i 1 vecka. sen hoppas ja att vi kommer hem ett tag.

Imorgon blir Filip 7månader tänk redan 7månader stora killen ju..

Mammas lilla älskling min puss gurka =)

• HjärtePrinsen Filip06
    Hej fint väder idag med ser de ut som,

Nu när ja kan sova till 9.00 utan problem igentligen, varför inte göra de då????? men men min kropp är inställd att vakna denna tiden, jag menar ja har ju varken Filip eller Jim hemma, är ju hemma helt själv. rätt störande och inte kunna sova..

Idag vet ja inte vad som händer.
    De är ju MORSDAG, IDAG. Får grattulera er från mig iallfall.

Så idag hoppas jag på lite uppvakning,
    Igår blev de ju det min mamma o barndomsvän kom ju hit till oss. så mamma hade med sig tårta lite gott me sig. min mamma fick en after eght ask, de blev hon gla för.
    Jennifer tyckte filip hade blivit sååå stor nu. undra på de sist hon såg honom låg han ju med alla slangar o nersövd på Östra.
    Han charmade ju henne med. vem annars hihi..

Har nya kort igen på Filip..

Vi har fått att Filip ska göra en hjärtkatrisering på ÖSTRA nu igen. får se vilket datum men nu i sommar iallfall. sen kommer väl den 2 hjärt OP bli i höst troligen.

MVH Hanna o Filip...
    Grattis på MORSDAG till alla mammor i TRÅDEN!!!!
  • HjärtePrinsen Filip06
    Vill bara hälsa att jenny "little m" har blivit mamma till en liten kille..
    Grattis Jenny om du ser detta..
    kram Hanna o Filip
    *Livet gör en starkare, Filip du är min bästa lycka som finns*
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej jag har med varit tillbaks till Indien. Det va en spännande resa som blev av vintern 2000.

Jag åkte med min mamma o lillasyster Emma. sen var vi 7 st till familjer från hela sverige. vi kom från STHLM, Västerås, Gävle, Trollhättan...+ våran trevliga reseledare Lodde..

våran resa blev mycket upplevelse full..
    så här var den..

Dag 1, Kom till

NEW DEHLI. Där såg vi bland annat..

barnhem, 3 st välkända barnhem. 
    museum/tempel , lohtus tempel..
    markanader
    affärer

Dag 4, kom vi till

AGRA. Där såg vi

Tajmahl graven

Dag 5 kom vi till 

VARANSI. Där såg vi 

Den heliga floden Ganges som rinner över hela indien. 
    fick se mycket saker som man igentligen kunde varit utan..hmhm..
    men väldigt  fin soluppgång.
    Indiskt bröllop va de nu innebär inte riktigt som ett svenskt iallfall.. väldigt maffigt o se.

dag 7 kom vi till 

CALCUTTA. där såg vi

Mitt barnhem va väldigt rörande. de hade sparat alla mappar på oss barn som var adopterade där ifrån jag o två tjejer va äldst o de var så kul o se. fanns kort från innan ja kom till Sverige o direkt efter ja kom hit till Sverige som mamma hade skickat ner till dom.

Moder theresas barnhem, ingen höjdare. gratt när vi gick där ifrån..
    Affärer köpte väl mest i Calcutta kan ja tänka mig.
    Tempel visningar

dag 10

ORRISA O BEHARCHEVAR..
    Min lillasysters barnhem väldigt spartanskt o enkelt. 
    var i skogen där de splade in djungelboken
    såg på fin natur uppe i bergen, vattenfall o fina ängar..

dag 12

PURI

äntligen bad i lyshet.. hahaha ja de va verkligen behövande. såå gott vi bodde på stranden i bongalous.. fönster rkat mot solnedgången,
    där var vi i 1 vecka. helt underbart. ser ut som GOA badparadis..

dag 19

CALCUTTA IGEN..
    handla upp sista pengarna o hade en brack fest me hela hotell personalen.
    åkte hem till Sverige kl 3 på natten från Calutta flygplats.

dag 20 
    Sverige o hem till Trollhättan o min goa egna säng...

Vi bodde på 5 stjärninga hotell hela tiden förutom i Orrisa då. hade god mat o trevligt sällskap. 

de va allt för mig kram Hanna i Skövde

Idag blir Filip 8 månader
  • HjärtePrinsen Filip06
    meandra5--->

Ja, jag jobbar för AC och var mera aktiv i AC, innan min Filip kom. jag var med i styrelsen för trestads området, alltså trollhättan, vänersborg, uddevalla o strömstad.

jag o Min kompis jennifer Puff81 här inne föräövrit startade en av de fösta ungdomsgrupperna för just bara adopterade. den första gruppen startade vi 1997. den har vi kvar nu med. sen började jennifer om me en ny ungdomsgrupp förra året.

i den ena gruppen är de emellan 18 o 30år
    och den andra gruppen är 12 till 17år..där kommer folk från olika länder. vi träffas en till två gånger i månaden. ibåda grupperna gör vi rätt så lika saker Men för de äldre så blir de väl mera ute på krogen o mycket upp till STHLM när de är stora AC träffar. eftersom de oftast är 18årig åldersgräns. nu va de ett tag sen vi var där på AC träff men vi sticker upp dit en del endå.
    Vi får ju bidrag från AC STHLM och AC TRESTAD + studiefrämjandets logi.Vi träffas gör inget av just att vi är adopterade om inte frågan dyker upp då har vi samtal med ungdomarna. tex rasistiska påhopp, kränkning, oförstådd het, ursprunget, återresor. men i de stpra hela träffas vi mycket på grund att vi ska ha en trevlig o rolig stämming. vet att båda grupperna ska åka till GBG nu i sommar gå på Liseberg o bo i stugor på Lisebergscamping..
    men de vi gör mest är detta.

Fikar
    Grillar
    snackar
    skrattar
    seminarier
    höra på återresor om nån har varit i sitt hemland.
    Vi fixar för julfest, sommarfest och höstfest. för AC TRESTAD..
    visar upp oss för mindre adoptivbarn o deras föräldrar,

Både jag o Jennifer har haft olika föreläsningar
    jennifer är mera aktiv som sagt nu. Hon har möten me blivande adoptivföräldrar o berättar hennes o egnas erfarenheter av att just vara adopterad, som hon kände ett väldigt utanförskap som barn och tonåring. medas jag själv har aldrig känt så. 

men fråga o snacka vidare om detta. vore kul om några delar mitt intresse för just adoption o adoptions ungdoms grupper. kanske vi kan träffas o dela erfarenheter me varann. 

Nu bor jag ju i skaraborgs regionen, så jag har tänkt o bli medlem i deras styrelse och sen senare börja en egen adoptions grupp.. 

MVH Hanna
    *nya fina kort på Filip*
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV