• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • F I N E

MYRNA - Myt!! =) NÄ du, jag har fått drass med min...den verkar inte försvinna, snart är jag nog den enda i vuxet tillstånd som har en...

• miababia

ina 73 skrev "för mina söners mongolmärke satt ovanför skinkan och såg ut mera mörkt ut. Som ett blåmärke"

då kanske det är det som han för det är ett ställe runt rumpan som är mörkare resten av kroppen, ser ut som någon har slagit honom, trodde nästan de skulle säga något på bvc men hon frågade bara om han alltid haft det.

• fru Wanqvist
    miababia skrev 2007-05-06 20:55:08 följande:
    ina 73 skrev "för mina söners mongolmärke satt ovanför skinkan och såg ut mera mörkt ut. Som ett blåmärke" då kanske det är det som han för det är ett ställe runt rumpan som är mörkare resten av kroppen, ser ut som någon har slagit honom, trodde nästan de skulle säga något på bvc men hon frågade bara om han alltid haft det.
    ja jag tycker också iahs märke ser ut som ett blåmärke!
    fast lite ljusare..
    ska höra med BVC hur som helst
    ~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • Myrna

FINE: Oj då! Mina föräldrar säger att jag aldrig haft någon men jag hade kanske en på samma ställe som sonen och den är ju inte helt lätt att se...

*springer och kollar i spegeln*

• F I N E

MYRNA - *skratt* hittade du något??! Mn lilla tjej har så där mellan skinkorna, det är inte starkt...men det är där, har dock blivit starkare sen hon föddes...
    Och mitt sitter snyggt på min högra skinka...och jag HATAR att det inte gått bort! =)

• Myrna

FINE: Nej, det verkar inte finnas någon fläck...

Hmm...du kanske kan maskera fläcken med en fräck tatuering?

• Underbarson

Angående mongolfläcken så frågade sköterskan om Elias hade en sån när vi var där allra första gången och jag förstod inte vad hon dillade om. Han har iallfall inga fläckar på kroppen men en kompis till mig som är adopterad från Thailand har en dotter som är 1 månad äldre än Elias och hon har jättestora fläckar strax ovanför ändan och det ser ut som man slagit henne. Men alla asiater/blandbarn får ju inte det...

• Sussieluskan

Hej hej!!!

Vad kul att du skrev maria 1978 och guidade mig hit
    Sitter och väntar på att sambon ska komma hem, han har farit och handlat lite gott. Han har varit hemma och jobbat och jag tog med mig tjejerna hem till mamma och pappa över helgen så nu hinner vi kanske sitta i soffan en liten stund och mysa bara jag och sambon.

Ha en fortsatt skön söndag alla på fl!!!

• maria1978
    Förrästen har jag försökt att hitta alla som hängt/hänger i denna tråd...Men om ni saknar någon så länka gärna hit..skulle inte förvåna mig om jag glömt någon Generad
  • F I N E

maria1978 - Tycker du gjort ett bra jobb och tagit tag i det hela! tummen upp för dig =D

MYRNA- Jag har allvarligt funderat på det...=) men vet inte hur mycket snyggare det skulle bli ;)

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV