• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Underbarson
    miababia skrev 2007-05-06 12:48:37 följande:
    ska snart ut och äta lite picnic i solen och se på alla träd som blommar har en liten fundering, vet inte om alla har men ni som har en "svensk" pappa till ert/era barn själv är jag ju från sri lanka, vad har barnet för färg på hyn? Vår kille är ganksa ljus men det syns ju att han är en blandning om man säger så.Nu till funderingen, tycker att han börjar få ljusare fläckar här och där på kroppen, är det fler som har sett det på sina barn? Kan ju tillägga att han snart är 3 månader. Spelar ju ingen roll-han är ju fin hur han än ser ut-är bara lite nyfiken
    Javisst är det svårt med benämningar för som du säger så är jag svensk men hur säga?? Fast min sambo är bosnier/dansk så han är ju eg inte svensk ...
    Vår son är väldigt ljus..man ser att han är blandbarn men hans hy är mkt ljusare än min, tror han har ärvt det av pappa för han är en blekfis...
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej oj ja som är rätt ny här i denna tråden, va kul att jag fick den nya tråden..

lite svar från frågorna då

1, jag kommer från Indien,Calcutta

2, min man o barnets far är från Sverige

3,ja min mamma va inte se förvånad hon tyckte väl att de va dax nu.
     min svärmor blev väldigt glad sprang o köpte massa gravid böcker o babybok nästan direkt.

4, ja nästan alla tycker ju att vi är söta ihop, Men en del tror de kan sitta på mig mer eller trycka ner mig så fort ja är själv. men så fort jim är med så ändrar de stil. jag kan få små gliringar

nu åker vi till östra med våran son mer går o läsa i bloggen..

mvh Hanna
    Filip min lille godning
  • fru Wanqvist
    ska snart ut och äta lite picnic i solen och se på alla träd som blommar har en liten fundering, vet inte om alla har men ni som har en "svensk" pappa till ert/era barn själv är jag ju från sri lanka, vad har barnet för färg på hyn? Vår kille är ganksa ljus men det syns ju att han är en blandning om man säger så.Nu till funderingen, tycker att han börjar få ljusare fläckar här och där på kroppen, är det fler som har sett det på sina barn? Kan ju tillägga att han snart är 3 månader. Spelar ju ingen roll-han är ju fin hur han än ser ut-är bara lite nyfiken
    min dotter än mycket ljusare än mej både i hyn och hårfärgen (jag är från Ecuador).
    sen har hon inte mitt tjocka hår heller, utan tunnare fast med samma självfall som mig.
    är så avis på henne

har inte sett några ljusare fläckar däremot har hon en fläck bak på ryggen som är lite mörkare..?
    ganska stort område och inte mörkmörkt utan mer som skiftning fast med tydliga konturer.
    svårta tt förklara
    ~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • ina73

Mina tre pojkar är mycket ljusare än mig..
    Jag är från Colombia.. men alla har haft mongolmärket på svanken..

• maria1978
    Mina grabbar är rätt så ljusa i hyn så här på vinterhalvåret...Eller det är ju vår nu Men på sommaren blir stora grabben super brun. Fort och behöver inte smörjat så mkt... Lilleman här har ju aldrig vart med någon sommar än...
    Jag tyckte att min stora grabb var mörkare som liten kille...1-4 år. Blir nu mer och mer lik sin pappa. Men har fortfarande välldigt mörka ögon. Han har inte sin mongolfläck kvar heller.
    Får se hur det blir med Alexander tycker redan nu han är en liten blekfis

CuteD: Är det inte mongolfläck han har då??
  • Myrna

Min son är väldigt lik mig men har ljusare hår och hy. Ska bli spännande och se om det blir solblekt!

• ina73

Jag har kolsvart hår.. men alla mina söner har brunt hår.. Det som de har från mig är mina runda kinder och de bruna ögonen. På sommaren är de farliga för tjejerna med sin solbränna..*S*

• HjärtePrinsen Filip06
    Hej igen. ja filip är en kopia på mig säger nästan alla men har fått pappas ögonfärg grön grå/blå... får väl se om de blir bruna som mina eller inte..

imorgon åker vi till göteborg o östra, för filip ska få sin peg inopererad i magen. blir där en vecka iallfall..

mvh Hanna sunita deepali
    blod är tjockare en vatten
  • maria1978
    Filips mamma81 skrev 2007-05-06 17:18:43 följande:
    Hej igen. ja filip är en kopia på mig säger nästan alla men har fått pappas ögonfärg grön grå/blå... får väl se om de blir bruna som mina eller inte..imorgon åker vi till göteborg o östra, för filip ska få sin peg inopererad i magen. blir där en vecka iallfall..mvh Hanna sunita deepali
    Lycka till i göteborg nu!! Ska tänka på filip å er med så klart...
  • fru Wanqvist

maria1978: hon hade en rätt liten från början tycker den har blitt större..?
    kan den fläcken växa?

~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV