Inlägg från: Underbarson |Visa alla inlägg
  • Underbarson

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Hej hej, det var jättelängesen jag skrev här sist...hoppas allt är bra med er alla och grattis Ahrodie till lilla tjejen..jättesöt...läste lite om akutsnittet etc och hoppas du mår bättre. Har inga erfarenheter av vaginalt utan blev också snittad men jag var uppe och hoppade, höll nästan på säga skuttade, 3 timmar efter snittet var gjort. Visst, man hade ju ont men det var värre när mjölken började komma. Men som sagt, vi är alla olika och jag hoppas du kryar på dig snart...

Måste börja kolla in er alla....

• Underbarson
    miababia skrev 2007-05-06 12:48:37 följande:
    ska snart ut och äta lite picnic i solen och se på alla träd som blommar har en liten fundering, vet inte om alla har men ni som har en "svensk" pappa till ert/era barn själv är jag ju från sri lanka, vad har barnet för färg på hyn? Vår kille är ganksa ljus men det syns ju att han är en blandning om man säger så.Nu till funderingen, tycker att han börjar få ljusare fläckar här och där på kroppen, är det fler som har sett det på sina barn? Kan ju tillägga att han snart är 3 månader. Spelar ju ingen roll-han är ju fin hur han än ser ut-är bara lite nyfiken
    Javisst är det svårt med benämningar för som du säger så är jag svensk men hur säga?? Fast min sambo är bosnier/dansk så han är ju eg inte svensk ...
    Vår son är väldigt ljus..man ser att han är blandbarn men hans hy är mkt ljusare än min, tror han har ärvt det av pappa för han är en blekfis...
  • Underbarson

Angående mongolfläcken så frågade sköterskan om Elias hade en sån när vi var där allra första gången och jag förstod inte vad hon dillade om. Han har iallfall inga fläckar på kroppen men en kompis till mig som är adopterad från Thailand har en dotter som är 1 månad äldre än Elias och hon har jättestora fläckar strax ovanför ändan och det ser ut som man slagit henne. Men alla asiater/blandbarn får ju inte det...

• Underbarson

har ni i stockholm haft er träff?? Det hade varit jättekul att komma i närmre kontakt med andra adopterade boende kring Gbg området...

• Underbarson
    F I N E skrev 2007-05-07 13:42:06 följande:
    UNDERBARSON - Nej, vi har inte haft någon träff ännu...och listan försvann, men det var inte så många som visste om dom kunde tror jag...
    Men då kan ni komma ner allihopa till gbg istället
  • Underbarson

JAAAAAAAAAAAA...en träff i Gbg skulle inte sitta fel tycker jag....

• Underbarson

Skulle det nu vara så att ni vill besöka vackra västkusten för en liten träff här och ni inte har ngnstans att sova så kan jag och min sambo stå för förfogande för några styckna...vi bor i centrum bakom Götaplatsen...

• Underbarson

Det hade ju varit jättekul med ett sådant träff

• Underbarson
    time2live skrev 2007-05-09 22:21:57 följande:
    Hej igen! Undrar om det finns några här som e boende nere i Skåne? Vore kul med en träff för oss 'söder över' oxå! Lr?
    Räcker det att jag är en skåning från Malmö fast nu boende i Gbg?
  • Underbarson

Vad kul med alla nya ...

måste säga att jag tyckte det var otroligt knepigt att göra en tbc utredning för att man är född utomlands..plus att man har ju fått tbc vaccin när man var liten i skolan...har aldrig hört på maken och min bm frågade aldrig om sånt...måste skryta med att jag hade en toppen bm och inte konstigt att hennes väggar var full med tack kort o massor med foton på alla nyfödda...

• Underbarson

...men vad konstigt..jag blev aldrig erbjuden nåt alls när jag var gravid el när Elias kom...kanske för jag ser så svensk ut ...

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV