• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Myrna

Young Sun: Ja, visst är det hon som är med på bilderna, som följde med på resan? Tycker ni är ganska lika faktiskt!

• Dartmamma

Myrna - jo det är min adoptiv mamma ..

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • Myrna

Young Sun: Jag vet, men ni är ganska lika i ansiktsdragen på flera av bilderna tycker jag. Hoppas du inte tog illa vid dig på något sätt...

• Rosarin

Hej hej!

Jag ar ny i den har traden.
    Jag heter Rosarin och ar adopterad fran Thailand och bor f n i Thailand med man och var nyfodda dotter.
    Dottern foddes (19 maj)har i Thailand.
    Allt gick bra och jag tycker den Thailandska varden funkar jattebra.

/Rosarin :)

• maria1978

Rosarin: Välkommen!!
    Va kul hur kom det sig att du flyttade till thailand *nyfiken* å kan du språket och hur länge har ni bott där??

• Rosarin

Hej hej!

Tack tack! :)
    Vi har varit har i snart ett ar och kanner oss sa gott som hemma har. Jag pratar inte sa mycket Thai men forstar desto mer vad de sager.
    Jag var har och sokte mina rotter for nagra ar sedan men utan vidare framgang :(. Vet nu att jag inte heller var riktigt mogen for det da.
    Bestamde oss for ett par ar sedan att ta en paus och aka pa lang-resa. Jobbade som galningar, sparade vartenda ore och sedan stack vi. :)
    Trivs jattebra och forstar hur allting fungerar och hur man gor nu.
    Jobbar pa att ordna mitt dubbla medborgarskap men har haft fullt upp med lill-tjejen nu ett tag.
    Na val - var sak har sin tid.

/Rosarin :)

• F I N E

Hejsan!
    JAG SKA BLI MOSTER!! Roligt...men...jag funderar lite.
    Hur många här har syskon...som är föräldrarnas biologiska barn?? Finns det någon?

• F I N E

Hejsan!
    JAG SKA BLI MOSTER!! Roligt...men...jag funderar lite.
    Hur många här har syskon...som är föräldrarnas biologiska barn?? Finns det någon?

• Myrna

Välkommen Rosarin!

Det var någon annan i tråden som också bodde i Thailand samt var adopterad därifrån men nu minns jag inte vem..?

FINE: GRATTIS!!!!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV