• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Hej, hej! Här är det soligt och lite varmare. Väntar på att gossen ska vakna så att vi kan gå ut!

Ha en bra söndag alla!

• Myrna

Jättebra! Blir så mycket lista i tråden annars.

• Myrna

Min son är väldigt lik mig men har ljusare hår och hy. Ska bli spännande och se om det blir solblekt!

• Myrna
    Underbarson skrev 2007-05-06 13:02:33 följande:
    tror han har ärvt det av pappa för han är en blekfis...
    [/citat]

*Fniss*... vem skulle han annars ha ärvt det ifrån, om det inte är från digheller...
    CuteD skrev 2007-05-06 18:44:45 följande:
    [citat]
    är det en mongolfläck?ser era barns eventuella fläckar ut så?
    Jag tycker att det ser ut som en mongolfläck. Min sons fläck sitter dock lite längre ner, mer mellan skinkorna. Hade nog inte tänkt på det om inte BVC-sköterskan pekat ut den. Trodde att dessa fläckar var en myt innan men nu vet jag att det inte är så.
  • Myrna

Oj, vad knasigt det blev med citaten. Första gången jag använder den funktionen...

• Myrna

FINE: Oj då! Mina föräldrar säger att jag aldrig haft någon men jag hade kanske en på samma ställe som sonen och den är ju inte helt lätt att se...

*springer och kollar i spegeln*

• Myrna

FINE: Nej, det verkar inte finnas någon fläck...

Hmm...du kanske kan maskera fläcken med en fräck tatuering?

• Myrna
    Underbarson skrev 2007-05-07 15:29:58 följande:
    Men då kan ni komma ner allihopa till gbg istället
    Ja, om vi tar det i början av augusti kanske....
  • Myrna

Ang. träff i GBG vet inte exakt när vi ska besöka släkten (sambon är därifrån) men troligtvis blir det någon gång mellan v 32-34.

• Myrna

Apropå TBC-testet: Har förstått att vissa adopterade erbjuds att vaccinera sina barn mot diverse tropiska sjukdomar (har glömt vad sprutan kallas) kostnadsfritt också... Jag var millimeternära att få en sådan gratisspruta innan läkaren, efter att ha konsulterat en kollega, upplyste mig att jag fick betala som alla andra eftersom att jag ju var svensk.

Saken var den att jag redan förklarat att jag var adopterad och inte planerade att "hälsa på släkten i hemlandet" som läkaren frågade om, men eftersom hon inte verkade begripa något tänkte jag att "va sjutton, hur ofta får man freebees p.g.a sitt utländksa ursprung?" Men det sket sig alltså...

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV