• maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Skrattande TIDEN GÅR FORT!! SKAPAR OSS EN NY TRÅD Skrattande

Å gamla som nya är välkomna!!!

Skulle vara roligt att ventilera lite. Jag hoppas ingen tar illa upp om frågorna är konstigt formulerade.

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är barnets far från?
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans?

Nyfiken på om någon har fler frågor/inlägg om detta!

Välkomna allihopa!

Här är länkarna till tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m11202182.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m14022265.html

www.familjeliv.se/Forum-13-248/m16962030.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 11:00:38:
    www.familjeliv.se/Forum-13-248/m20383409.html

EN BI-tråd till oss för våran lista!! Fyll gärna på ofta och mkt När fler barn kommer till Världen eller när någon flyttar eller om du är ny!!
  • Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
  • Underbarson

har ni i stockholm haft er träff?? Det hade varit jättekul att komma i närmre kontakt med andra adopterade boende kring Gbg området...

• Dartmamma

ALLA mina barn har mongolfläckar ... så jag har sagt det till dagis o skola m.m. så dom vet .. så dom inte tror att vi slår dom hemma ...

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • time2live

Hej alla!!
    Är ny på denna tråden så jag ger mig in med lite snabba svar på 'grundfrågorna' TS ställde!

Jag är 30 år & bosatt i Skåne med mina två barn en kille på 6 & en lilltjej på 6 månader (med tandbrytning för första gången ikväll!!) samt min älskade fästman Love, 35!

1) Jag är född i Bangladesh
    2) Barnens fädrar är ifrån Sverige (är separerad & i nytt underbart förhållande sedan 2½ år tillbaka!!)
    3) Blev superglada! Mamma var något pinsam vid första graviditetns avslöjande; Åhh, vad duktig du har varit XX! Tja, kanske inte den kommentaren man hade väntat sig!!!
    Men ack så minnesvärd!
    4) Många gånger tar väl individerna för givet att man är invandrare med språksvårigheter men när jag tydligt visat att jag talar lika bra svenska som vilken annan svensk som helst brukar de fatta att man är adopterad!

• maria1978

Peddan76:Välkommen   Kul men nya i tråden....

Här ska jag ner på stan i dag och träffa en kompis....HON ÄR GRAVID...efter många försök i sänghalmen, så hon kommer väl stråla som bara den...men det är hon värd!!

Här regnar det idag Mindre roligt!!

• Sussieluskan

Finns det några från Umeå här? Det skulle vara kul om vi kunde ha träffar, som de i Stockholm
    Ha en bra dag alla!!!

• Destined star

hej... det va ett tag sen jag var med i denna tråd... vet inte om de "gamla " finns kvar har inte kollat än.... för er som inte träffat mig förr så är jag adopterad från indien, poona o kom till sverige som 4 månaders bebis..... idag är ja sambo o har två gemensama med honom o ett barn sen tidigare förhållande båda killarna är svenska. ja missa ett par träffar i s-holm men e även öppen för gtb då min sambo jobbar där o ev i framtiden kanske vi flyttar dit så vet ni nåt så hojta till

• F I N E

UNDERBARSON - Nej, vi har inte haft någon träff ännu...och listan försvann, men det var inte så många som visste om dom kunde tror jag...

• maria1978

Kanske är dax för en ny lista...??
    Den ligger väl kanske i gamla tråden....Den listan alltså??

Men F I N E jag kommer och våldsgästar dig snart...Är sugen på shopping

• Underbarson
    F I N E skrev 2007-05-07 13:42:06 följande:
    UNDERBARSON - Nej, vi har inte haft någon träff ännu...och listan försvann, men det var inte så många som visste om dom kunde tror jag...
    Men då kan ni komma ner allihopa till gbg istället
  • Myrna
    Underbarson skrev 2007-05-07 15:29:58 följande:
    Men då kan ni komma ner allihopa till gbg istället
    Ja, om vi tar det i början av augusti kanske....
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV