Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
Hej, hej! Här är det soligt och lite varmare. Väntar på att gossen ska vakna så att vi kan gå ut!
Ha en bra söndag alla!
Hej, hej! Här är det soligt och lite varmare. Väntar på att gossen ska vakna så att vi kan gå ut!
Ha en bra söndag alla!
Jättebra! Blir så mycket lista i tråden annars.
Min son är väldigt lik mig men har ljusare hår och hy. Ska bli spännande och se om det blir solblekt!
Oj, vad knasigt det blev med citaten. Första gången jag använder den funktionen...
FINE: Oj då! Mina föräldrar säger att jag aldrig haft någon men jag hade kanske en på samma ställe som sonen och den är ju inte helt lätt att se...
*springer och kollar i spegeln*
FINE: Nej, det verkar inte finnas någon fläck...
Hmm...du kanske kan maskera fläcken med en fräck tatuering?
Ang. träff i GBG vet inte exakt när vi ska besöka släkten (sambon är därifrån) men troligtvis blir det någon gång mellan v 32-34.
Apropå TBC-testet: Har förstått att vissa adopterade erbjuds att vaccinera sina barn mot diverse tropiska sjukdomar (har glömt vad sprutan kallas) kostnadsfritt också... Jag var millimeternära att få en sådan gratisspruta innan läkaren, efter att ha konsulterat en kollega, upplyste mig att jag fick betala som alla andra eftersom att jag ju var svensk.
Saken var den att jag redan förklarat att jag var adopterad och inte planerade att "hälsa på släkten i hemlandet" som läkaren frågade om, men eftersom hon inte verkade begripa något tänkte jag att "va sjutton, hur ofta får man freebees p.g.a sitt utländksa ursprung?" Men det sket sig alltså...