• Millan36

Nakenhet

Jag brukar ofta duscha o basta hemma på kvällen. Min son gillar också det och brukar hänga med. Det har han gjort sedan han var liten. Nu är han 12 år och jag märker att han tittar mycket på min "buske" och ställer ibland frågor om var han kom ut och vill titta lite. Jag har tyckt att det är ganska oskyldigt och har inte brytt mig om detta. Men nu får han ibland stånd och då känns det lite konstigt.
    Är det normalt?
    Har någon av er liknande erfarenheter ?
    Hur skulle ni tolka det ?
    Vore tacksam för era erfarenheter/Kram

• Svar på tråden Nakenhet
  • K med lilla E

Fast det är inte normalt att vilja undersöka sin mammas underliv. Det är SICK!! Och det är klart att tonåringar får stånd av precis vad som helst, men det är inte normalt att få det genom att ingående studera sin mammas kön.

• Millan36

K med lilla E
    Du får det ju att låta som att jag satt och särade på benen framför honom och lät honom göra en gynekologisk undersökning.
    För mig handlar det om en liten kille som gillar att basta, men som ibland sneglar lite nyfiket.
    Tycker du att ett barn som är lite nyfiken på kroppen och ibland frågar lite är onormalt ?

• Jennamo

Du borde visa honom att du inte accepterar att hans beteende.
    Jag tror att han blir upphetsad av att se dig naken och att det är därför han får stånd.

• Sweetsour

K med lilla E
    Vad respektlöst och dumt av dig att säga att det är SICK.

Samma för dig Jennamo, varför ska du säga att han är onormal. Vem är du att påstå en sån sak? Vet du vad som är "normalt" o inte för en kille på 12 år? Som TS skriver, det handlar ju knappast om en gynundersökning.

TS
    Jag tror att det bästa är att inte göra en för stor grej av det. Håller man på o konstlar med det här att vara naken så blir det ju ett laddat o känsligt ämne. Var öppen o framför allt, prata med honom om det.
    Tycker inte man ska behöva sluta vara naken men du kanske ska förklara för honom att om han är nyfiken på kvinnokroppen så kan han titta i nån bok. Du kan ju visa. Ståndet var nog bara en olycklig tillfällighet. Förstår att det kändes obehagligt men jag tror det bästa är om du pratar med honom.

• malinkat

Alla som i denna tråd har kallat TS som för sjuk eller SICK eller annat somär rena oförskämdheter borde skämmas!!!! Hon frågar ju för att hon är orolig, inte för att få en dom som säger att någon är äcklig. Själv tycker jag diskussionen är intressant - har långgt kvar innan min som kommer i tonåren, men ändå. Kommer dessutom delvis från Finlan och är uppväxt med bastubad -naket!!

• mammutten81

Tycker absolut han är för gammal!
    Min lillebror som är sladdis är 12 och har flickvän och tycker det är spännande med sexualkunskap.
    Är man 12 år så vet man hur en kvinna ser ut, mer elle rmindre, kanske inte ingående, men enligt min mening så är han på tok för gammal.

• mammutten81

Sen skrev ngn att det inte var konstigt när de är 12 år att de får stånd, men seriöst, klart det är sexuellt, minsn när jag var 12 att de fanns de som hade haft sex...usch, tyvärr, så klart att han reagerade.

Badkläder på.

• mammutten81

SEN ÄR DET inte en liten kille, det är en kille i för puberteten, han är inte liten längre.

• Bianca1

Att basta med andra nakna mänskor oavsett ålder ser inte jag som nåt konstigt, men det kan ju bero på att jag är från bastubadarnas land ;) Men att duscha med andra mänskor är jag lite mer fundersam över. Att man duschar med sina barn upp till en viss ålder är ju inget att fundera desto mera på, men kanske nog en 12-åring är för gammal att duscha med sin mamma eller pappa? Det tycker jag. Jag är nog inne på linjen att det som inte känns bra ska man inte heller göra.

Jag tror inte heller att din son tände på dej som mamma, det var nog fenomenet ditt kön som satte fart på "lillebror". I den åldern har nog sexualiteten redan vaknat och man ska nog sätta gränser för nakenheten utan att för dens skull skyla sin kropp. När jag själv var 12 läste jag och min kompis p-tidningar vi kommit över, det pirrade rejält men det var nog inte en sån pirrning man som vuxen känner utan mer en kick över att sitta och titta på "förbjudna" bilder av nakna kroppar som hade sex.

• Bianca1

Som vanligt måste folk komma med onödiga kommmentarer här... Tror nån verkligen att ts låter killen stirra sej blind på mammans kön och peta? Det bästa är att totalt ignorera sånna kommentarer, för dom blir bara fulare och fulare i munnen och plötsligt ploppar det upp en hel drös som hänger på och allting spårar ur totalt. Det är lätt att sitta och gömma sej bakom nick, eller är folk faktiskt likadanna IRL oxå?

Jag tycker att du är modig och värd ordentliga svar som vågar ta upp dethär här, ts!

Respect!

Svar på tråden Nakenhet