• Millan36

Nakenhet

Jag brukar ofta duscha o basta hemma på kvällen. Min son gillar också det och brukar hänga med. Det har han gjort sedan han var liten. Nu är han 12 år och jag märker att han tittar mycket på min "buske" och ställer ibland frågor om var han kom ut och vill titta lite. Jag har tyckt att det är ganska oskyldigt och har inte brytt mig om detta. Men nu får han ibland stånd och då känns det lite konstigt.
    Är det normalt?
    Har någon av er liknande erfarenheter ?
    Hur skulle ni tolka det ?
    Vore tacksam för era erfarenheter/Kram

• Svar på tråden Nakenhet
  • Stjärnstopp
    K med lilla E
    Har jag missupfattat ngt? Var det inte du som skrev att du tyckte han kunde undersöka sin mamma o få stånd??
    För om du känner som du nu skrivit i ditt sista inlägg så håller jag med dig totalt!!!
  • thereze

tycker inte det verkar så sunt.....

• K med lilla E

Stjärnstopp: jag var i det inlägget som du syftar på ironisk, pga att så många i den här tråden tydligen tycker det är helt ok att duscha naken med en son i den åldern och att han obehindrat skall få kolla in sin mammas underliv, men för att understryka så tycker jag att det är helt oacceptabelt och att hans mamma borde sätta en gräns och att om de skall basta och duscha så har man badkläder.

• malilah

Jag tyckte TS skrev att "han ibland sneglade lite nyfiket", det tolkar inte jag som "obehindrat kolla in sin mammas underliv".
    Att han skulle på nära håll undersöka henne skulle ju vara helt sjukt. Det tror jag inte på.
    Vad är det som säger att han har en sexuell upplevelse med sin mamma ? Att han fick stånd kan väl lika gärna vara något som bara råkade hända utan att han önskade det.
    Jag har bara så svårt att tro att en ung kille skulle bli tänd på sin mamma på det sättet.
    Eller tycker ni att det känns troligt ?

• Stjärnstopp
    Malilah:
    Han vill ju duscha naken!!! med sin mamma o blir besviken när de ska ha kläder på sig?????
    Det tycker jag inte är ok när man är 12 år gammal.....jag förstår inte er som tycker att det är ok.....?????
    Det är ju perverst!
  • K med lilla E

"Ställer frågor om vart han kom ut och vill titta lite"??

Va hur kan nån tycka att det verkar oskyldigt??!! Skulle min 12-åriga son gjort så så hade jag genast infört badklädestvång i bastun och inget mer duschande nakna tillsammans.

• Evangeline72

Jag tycker inte det låter ok alls. Han är ju trots allt 12 år gammal. De brukar börja tänka sexuella tankar innan den åldern till och med. Det är helt klart dags att sätta gränser. Låter inte alls bra faktiskt. Sluta duscha och basta med honom...om ni nu inte har badkläder på. Kanske bäst att inte göra det överhuvudtaget.

Lycka till med allt.

• Jennert86

JAG förstår inte.. jag förstår inte varför man ska hålla på att skyla sej.. man kan st naken på badhuset och duscha med främlingar men hemma ska man skyla sej för sin egen familj!??så vadå ska ni hålla för ögonen på era nyfödda baby då ni ammar?? det är allt den hära hetsen som är så kallad "SICK" tycker jag iaf!

• mammutten81

tycke rinte det är okej när man e 12 år!
    Jennert, det är väl stor skillnad på en nyfödd ch en som är 12 år.

• Malena E

Jennert86
    Jag tycker som du att nakenhet är naturligt och ser inte något konstigt eller fel, så länge alla trivs med det - och att det inte övergår till nåt sexuellt där det inte hör hemma.
    Min 10 årige son hoppar ibland i badet när jag sitter där, jag har inte sett det som fel om han själv vill.
    Men det finns säkert de här som tycker att det är "SICK" också.

Svar på tråden Nakenhet