Nakenhet
när man är 12år gammal så är nog mamma och eventuell syster den/dom enda av det kvinnliga könet som 12åriga pojkar sett nakna IRL. så det kan liak gärna vara det att han har sett P-tidning p-film eller porrsurfat ochsett sex/porr nakenhet och får som en "flachback" då han ser dej naken... i min familj är nakenhet inget man bryr sej sådär särskillt mycket i. i princip alltid naken eller halv naken..hemma hos oss *skrattar* eller inte som nudister men ja e 20år gammal har en dotter på 2mån och i hela mitt liv har ja då bnåde bastat och badat badtunna med min familj (pappa+sambo syskon+respektive)helnäck eller möjligtvis bikini/badbyxor hela högen. min pappa har en stor tavla på mej då ja är kanske 1,5-2år då ja endast har ett par av mina röda gummistövlar på mej ja är solbrun och äter glass har sommarben( lite skrubbsår och blåmärken av allt spring) en varm sommar dag hemma på altanen.. ja tycker att du ska prata med din son och ha ett "pubertet/bli vuxen prat" lägg inte så mycke energi på det utan låt det komma lite naturligt kanske då ni sitter i bastun.. förklara för honom att det är normalt att ha funderingar och att vara nyfiken på sin egen sexualitet.. men att man brukar inte sitta och glo sej blind på morsan i bastun för att man undrar hur en Nutta/snippa/mus (kärt barn har många namn) ser ut! hetsa inte upp dej och lägg inte så mycket krut på allt det här!