• Millan36

Nakenhet

Jag brukar ofta duscha o basta hemma på kvällen. Min son gillar också det och brukar hänga med. Det har han gjort sedan han var liten. Nu är han 12 år och jag märker att han tittar mycket på min "buske" och ställer ibland frågor om var han kom ut och vill titta lite. Jag har tyckt att det är ganska oskyldigt och har inte brytt mig om detta. Men nu får han ibland stånd och då känns det lite konstigt.
    Är det normalt?
    Har någon av er liknande erfarenheter ?
    Hur skulle ni tolka det ?
    Vore tacksam för era erfarenheter/Kram

• Svar på tråden Nakenhet
  • fröken Anna

Nu är din son för stor för att undersöka/titta på din buske. Visa inte upp dig naken för honom mer. Hur tror du det känns för honom om han får stånd av att titta på sin mamma? Nu börjar han bli sexuell och komma in i puberteten. Ta hänsyn till det.

• Maggis

Inga egna erfarenheter men rent instinktivt känns det inte "rätt". I övrigt kan jag bara instämma med fröken Anna.

//Maggis
  • somanjot

Jag måste nog instämma med dom andra. Tänk på att han börjar komma upp i ålder och det är kanske inte så lämpligt att göra så då.

• sturen

vi är nakna med våra barn då detta är helt naturlig men vi har inte det "problent" ni har. att han undrar är inte konstigt ang ståndet, tror du att det är ett "sexuelt" stånd?

blir ett barn sexuelt attraherad av sin mamma under normala omständigheter? hmmm, jag förstår att det blir jobbigt. Kanske ni bör tala med någon kunnig om det. För jag tror inte det är normalt att barn blir sexuelt atraherad av sina föräldrar.

• Millan36

Tack för era råd.
    Jag vet inte varför han fick stånd, det hände efter en stund när vi stod tillsammans i duschen. Jag känner som ni att jag inte borde låta honom se mig naken längre. Har därför därför sagt nej när han vill följa med och sagt att vi isåfall ska ha badkläder på oss, men då vill han inte. Han tjatar och vill att det ska vara naket.
    Låter ni andra kvinnor era söner se er nakna ?

• Maggis

Millan36;

Jo, men än så länge är han bara 3½.

Det känns lite avigt att din son insisterar på att det ska vara naket. Bara det räcker för att jag personligen skulle dragit öronen åt mig.

//Maggis
  • mludvigs

Killar i den åldern kan ju få stånd av en massa olika anledningar - de har ju inte så stor koll på det än MEN han är så gammal att han börjar bli sexuell och det finns ju de som har sin debut redan så tidigt som vid 12 år. Jag tror inte alls att det är ovanligt att barn attraheras av sina föräldrar - de älskar ju sina föräldrar och innan man har fått koll på sina känslor så kan de säkert riktas lite 'fel'.
    Jag tror det är dags att du pratar med din son om sex, om att vara naken osv. Och det är nog dags att sluta vara naken tillsamman med honom.

• sturen

nej, jag tror inte tt det är normalt att bli sexuelt attraherad av sina föräldrar. att vid 12-års ålder vilja vara naken med stånd med sin mamma. snarare skulle det upplevas genant och jobbigt under normala omständigheter. vi är skyler oss inte och det gjorde vi inte under min uppväxt. att sluta vara naken framför honom är ju synd men kanske nödvändigt men det känns inte bara så enkelt. Jag tycker ni skall vända er till en psykolog för att få veta om detta är normalt.

• Malena E

Jag tror bara att han är nyfiken och tycker att det är lite spännande. Att småkillar får stånd är nog inte ovanligt, skulle tro att det räcker med att se ett par trosor i en katalog...
    Att han då får det när han ser dig naken tycker jag hellre är fullt naturligt.
    Min son är 10 år och gillar att hoppa i om jag sitter i badkaret.
    Han kan också vara lite nyfiken och titta lite, men har aldrig fått stånd. Skulle han nån gång råka få det, så skulle jag nog inte oroa mig. Tror inte att de har så stor koll på när, hur och varför det inträffar. Om han skulle tycka att det känns obehagligt eller pinsamt så lär han nog vilja bada själv istället. Jag skulle ha låtit honom vara med om han själv vill och gillar det.
    Lycka till !

• Malena E

Hej,hur har det gått ? Har du gett efter när han tjatar och låtit honom basta med dig ?

Svar på tråden Nakenhet