• Millan36

Nakenhet

Jag brukar ofta duscha o basta hemma på kvällen. Min son gillar också det och brukar hänga med. Det har han gjort sedan han var liten. Nu är han 12 år och jag märker att han tittar mycket på min "buske" och ställer ibland frågor om var han kom ut och vill titta lite. Jag har tyckt att det är ganska oskyldigt och har inte brytt mig om detta. Men nu får han ibland stånd och då känns det lite konstigt.
    Är det normalt?
    Har någon av er liknande erfarenheter ?
    Hur skulle ni tolka det ?
    Vore tacksam för era erfarenheter/Kram

• Svar på tråden Nakenhet
  • Sha

Usch vad svårt det här var. Har läst hela tråden ich det är många åsikter här.
    Nakenhet bör vara naturligt tycker jag. Min familj skylde sig alltid och det har gett att jag tycker det är jobbigt att vara naken idag. tom med min man...
    Sedan ska det ju givet kännas bekvämt för alla oxå att vara naken!
    Tror inte det bästa är att sluta basta naken eller framförallt inte att tvinga fram "påklädnad" utan att prata med sonen om vad som händer i hans kropp, bpde fysiskt och psykiskt.

Tycker absolut inte att ts håller på med nåt sjukt! men ett samtal är aldrig fel!

"Modigt" av dig att våga ta upp det!

Lycka till!!!

• Jennert86

altså jag blir så leds på er som ska hålla på.. Inte fann ska ni tro att jag menar att jag tycker att det är helt okej och naturligt att tända på sin morsa. MEN jag menar att jag tror INTE ATT det är sin mamma han tänder på (om han nu tänder) utan på en naken kvinna! nä itne helelr ska man hålla för ögonen för sin bejbis det var väl abra för att hårdra det och vara extrem men ja håller med svana just i början av puberteten var man så osäker och mna visste inte och allt var så konsigt med kroppen osv fan då man själv var 12-14 års ålder inte fan visste man om man var Kåt eller Kissnödig... UTAN DET JAG MENAR ÄR: Nakenhet är inget fult jag tycker inte att man ska beöva "skyla sej" för sin familj men man ska ju självklart itne gå över gränsen..

dessutom har man sett en så har man sett alla...

• Jennamo

Kramnalle Kille
    Jag skulle nog ha skickat ut dig eller själv lämnat bastun.
    Skulle ha känt det väldigt obehagligt att stå där naken samtidigt som grabben står och tittar på mig med stånd.

• backtimjan

Och jag tycker att Kramnalle killes mamma verkar ha varit en kvinna med god självkänsla som kan ta sina barn på ett bra sätt, och visa dem på en naturlig sund syn på kroppen. Jag hoppas att jag skulle ta det på samma sätt, och INTE tycka att mitt eget barn var obehagligt för något det inte kunde rå för.

• Jennamo

backtimjan
    För mig skulle det kännas som att han står där och är sexuellt upphetsad eftersom han har stånd.
    Skulle inte du uppleva situationen som obehaglig att stå där naken framför honom ?

• backtimjan

Nej, jag tror inte det. Lite pinsam å hans vägnar kanske, men inte obehaglig. Obehaglig låter för mig nästan som att jag skulle skämmas (över min eller hans kropp?) eller vara rädd.

• Jennamo

Jag menar inte skämmas för hans eller min kropp utan mer att situationen skulle kännas obehaglig för att jag inte vet vad som rör sig i hans huvud när han står där med stånd och ser mig naken.
    Skulle inte du känna så ?

• Sha

jennamo: men stånd i den åldern är inte alltid något som killarna kan rå över. De behöver inte vara sexuellt upphetsade för att få stånd. jag skulle nog inte heller känna att det var obehagligt om det hände med min son (el ska jag säga när... ). det hoppas jag verkligen inte iaf!

• Jennamo

Jag förstår att det kan inträffa lite närsomhelst.
    Tycker bara att det skulle kännas märkligt om det blir precis då och att det inte är av att han ser mig naken.

• Jennert86

Tack blacktimjan äntligen en vättiig åsikt och ingen som blir hysterisk för att ens unga utväcklas normalt...

den här diskutionen har ju redan spårat totalt vuxna människor som sitter och hoppar på varandra.. nä nu kommer ja lämna den här tråden och jag hoppas iaf att du Millan36 blivit lite klokare om hur du ska göra eller itne göra! lycka till nu!

Svar på tråden Nakenhet