Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

Nakenhet

Jag tycker det ger sig själv, mina söner är nu 15 och 17 år och det var många år sedan vi visade oss nakna för varandra.

Jag tror knappt jag sett någon av dem nakna sedan de var kanske 10-11 år. Hur det är hos deras pappa vet jag inte, men jag kan tänka mig att det inte är lika noga med att skyla sig med handduken efter duschen där. Jag tycker inte det är normalt att duscha ihop med en tonåring.

• K med lilla E

Lineaengkvist: Nej precis, du har helt rätt i din reaktion! Man duschar inte tillsammans med sina barn hemma i duschen när man är 12 år, då bör man lärt sig att vissa saker är privat, och till det hör egna könsorgan bland annat, jag tycker det här verkar lite wacko faktiskt.

• K med lilla E

Han är ju helt klart INTE för liten för att ha sexuella tankar. Han är ju 12 år, då är man inget litet barn längre. Att hålla på och undersöka sin mammas underliv går definitivt över alla gränser och det är inte normalt att göra så.

• K med lilla E

Hade jag varit som du Millan36 så hade jag tagit på mig badkläder och inte varit naken, jag skulle tycka att det vore fruktansvärt äckligt om min tonårssöner glodde på mitt underliv. Ursäkta mig men du får nog försöka att sätta lite gränser som vuxen.

• K med lilla E

Fast det är inte normalt att vilja undersöka sin mammas underliv. Det är SICK!! Och det är klart att tonåringar får stånd av precis vad som helst, men det är inte normalt att få det genom att ingående studera sin mammas kön.

• K med lilla E

Jag tycker fortfarande att det är helt klart onormalt att duscha tillsammans vid den åldern med sin förälder, men det låter som om du TS vill att detta skall vara normalt och helt ok och då får ni väl göra så då. Han får väl ta upp det med sin terapeut längre fram i livet. jag lämnar endast synpunkter som erfaren killtonårsmorsa och alla i min bekantskapskrets har ungar i tonåren och jag har hört mig för och INGEN tycker att det verkar vara något sunt över huvud taget med att duscha tillsammans med en så gammal pojke. Men fine, ni gör som ni vill.

Men kom ihåg. På ett internetforum kan man inte räkna med att endast få bli struken medhårs.

• K med lilla E

Fast grejen är ju inte att göra rätt eller fel utan att delge sina barn en uppfattning som kan accepteras inte bara av den egna familjen utan även är socialt accepterad, det ansvaret ligger ju på alla föräldrar och blir viktigare ju äldre barnen blir.

Och jag tror nog att om TS son berättar att han duschar naken med sina föräldrar tex i skolan så kan han få det jobbigt, även om det är rätt och helt ok för hans del och för hans familj så är det inte så som de flesta gör och det vet väl alla att livet är ju ett socialt samspel och det är föräldrarnas roll att lära sina barn detta vad som är ok och inte.

• K med lilla E

Jag lägger ner det här. Låt du din "lilla unge" undersöka din mutta och få stånd....

• K med lilla E

Jag tycker bara så oerhört synd om den här killen som har den första sexuella upplevelsen med sin mamma, för det är vad det här handlar om, och det tycker jag är väldigt kränkande för honom. Det borde vara som så att det han tänder på är en jämnårig naken tjej eller endast fantasier, men inte hans mamma.

Jag blir så himla upprörd för jag tycker att det här är väldigt på gränsen till incest och det är inte ok för mig. SORRY om jag låter hård men det är föräldrarnas ansvar att sätta en gräns och den här killen är faktiskt 12 år och inget småbarn och inget som man skall experimentera med. Och därför mår JAG illa när jag hör att vissa inte tycker att detta är något att "bry sig om", "bara lite spännanade". Detta är ingen oskyldig lek. Jag hoppas också att det här inte är på riktigt, utan en provokation.

• K med lilla E

Stjärnstopp: jag var i det inlägget som du syftar på ironisk, pga att så många i den här tråden tydligen tycker det är helt ok att duscha naken med en son i den åldern och att han obehindrat skall få kolla in sin mammas underliv, men för att understryka så tycker jag att det är helt oacceptabelt och att hans mamma borde sätta en gräns och att om de skall basta och duscha så har man badkläder.

• K med lilla E

"Ställer frågor om vart han kom ut och vill titta lite"??

Va hur kan nån tycka att det verkar oskyldigt??!! Skulle min 12-åriga son gjort så så hade jag genast infört badklädestvång i bastun och inget mer duschande nakna tillsammans.

• K med lilla E

Ja, det är absolut inte konstigt att killar i den åldern får stånd i alla möjliga situationer. Det vet väl alla hoppas jag och det är ju bra att han får stånd då är han ju helt frisk.

Men jag tycker INTE det är ok att vilja titta på sin mammas buske och vilja kolla på varifrån han kom. Det är väl det diskussionen handlar om???? Eller?

Svar på tråden Nakenhet