"Ja är precis som DIG fast skillnaden är dramatiska på ett sätt.
jag tex respekterar andra männsikor, o låter alla tycka vad dom vill o om jag sedan har en relegion/kultur jag själv valt att följa så är de upp till mig själv.
o ja tycker inte att vissa har rätt att trycka ner vissa p.g.a sin relegion/ras/kultur.."
I det här fallet påverkar din religion/kultur dina barn som föds utan religion. Du påtvingar dem dina egna åsikter innan de ens är gamla nog att förstå varför. Det är DET som är nyckeln i det hela. Och som du själv säger, du är inte riktigt säker på varför ni gör det, ni bara gör det för att andra gör det.. Om det där är upplyst så heter jag Kalle Anka.
Jag försöker inte trycka ner dig, jag försöker argumentera varför jag tycker det är FEL att omskära små barn och svarar på inlägg här eftersom jag tror på åsiktsfrihet. Du har rätt att tro och tycka vad du vill precis som jag. Vi har båda rätten att diskutera det och argumentera för våra åsikter vilket är precis vad vi gör. Jag anser mig själv har rätt i min åsikt och därför argumenterar jag för den. Jag tycker att det är fel att omskära barn. Jag tycker man skall låta barnet växa upp och få bestämma själv.