• janne j

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Att kvinnlig omskärelse anses som könsstympning och skall vara förbjudet är väl de flesta överrens om men hur kommer det sig då att manlig omskärelse är mer accepterat, det är ju också en form av könsstympning.

Så vad anser ni skall man förbjuda manlig omskärelse på samma sätt som kvinnlig eller skall man kanske tillåta kvinlig omskärelse för att det på så sätt skall uppnå jämnställdhet. Eller anser ni att det är rätt att särskilja manlig och kvinnlig omskärelse från varandra, om ja varför då?

• Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
  • Tha Princes

ja säger de igen att ja tror inte svenska lagen hade gjort de lagligt om dom skulle se de som antastning eller dyl..

Tror ni inte att dom undersökte de där innan dom godkände de?
    Eller tror ni bara att dom tänkte aa låt barnen lida o låt dom bli antastade.. de är ju relegion.. hehe nej tack om de till o med finns lagar o rättigheter om guldfiskar så tror ja nog att dom tänkte både en o två gånger innan dom gjorde omskärelse lagligt i sverige..

Men men sitt här nu o gotta er ni
    Kan slå vad om att ni stinger till i er när ni ser att någon skrivt i denna tråd... ni tänker bara YES ännu en som man kan trycka ner kalla ja vet inte vad för olika saker.. o sitta o dömma med pekpinnen som om ni vore nå J*vla proffesorer på omskärelse..

• Tha Princes

Utopia

ja jag tänker iaf inte uppfostra min son till att vara trångsynt o dömmande iaf.
    Om ni inte visste så tar barn efter sina föräldrar..

ja ska lära mitt barn att följa lagen o ALLTID respektera andra männsikor vare sig dom är rasister eller relegionhatare.

Min son ska veta att de är samma värde på alla männsikor, ingen skillnad om man e svart eller grön eller tror på gud eller Musse pigg..!!

Love peace and respect

• Utopia

The Princes,
    ->"Att säga att de är lika OK att Sexuellt utnyttja ett barn gör mig verkligen rädd, undrar vilka de är som är "pappskallar"..! "

Ledsen, men du kan inte bestämma vad jag tycker. Jag tycker inte det är lika ok - jag tycker det är lika fel! För man missbrukar sin makt emot en försvarslös individ anser jag. Man har rätt till sin egen kropp och att må bra och skyddas från andras ingrepp i demn Och det har jag skrivit nu femtioelva gånger i denna tråd. Det är min åsikt och den har sin grund i att jag ser inte hur samhället kan bli ett bra sådant om man inte skyddas mot andras "frihet" att göra som de vill. Friheten bör ha vissa begränsingar, för att alla så få så mycket frihet som det bara är möjligt. Maximera friheten. Maximera människors rätt att göra vad de vill med sina liv. För att vi alla är olika och inte vill samma saker. Alla borde ha rätt att bli så lyckliga de bara kan bli, av det som de vill.

->"Jag tycker du att skillnaden är unge fär ljusår emellan, vi gör de inte för att blir sexuellt upphetsade på barnen!!!"

Var god fyll i här: jag tycker att det är fel att utnyttja förvsarslösa som inte fattar vad som händer DÄRFÖR ATT:______

Nej, "det är sexuellt" är inte ett argument. För det är ok att göra sexuella saker i en del fall. VARFÖR är det inte ok att göra något sexuellt i DETTA fall?

• Tha Princes

Utopia

Var god fyll i här: jag tycker att det är fel att utnyttja förvsarslösa som inte fattar vad som händer DÄRFÖR ATT: Jag tycker de är fel att sexuellt utnyttja ett barn då man blir sexuellt upphettsad av ett barn! man utnyttjar barnet för sin egen sexuella njutning,

När vi omskär våra sänder så handlar de ABSOLUT INTE OM NÅGON SEXUELL NJUTNING eller att vi ska Mätta våran hunger..

Tycker de låter helt sjukt att du sitter o säger att de är lika OK att Utnyttja ett barn som de är att omskära dom..

Ja menar ringer de inte en klocka i ditt huvud när du vet att de ena är olagligt?? eller de kanske inte spelar någon roll för dig??

Menar du att de är sexuellt att omskära sin son ?

• awesome

Jag tror inte Utopia menar att det är sexuellt att omskära sin son. jag tror hon syftar på att man begår ett övergrepp då barnet inte har bett om att bli omskuren och därför inte fått fatta beslutet själv. Om det inte behövs medicinskt vill säga. Barnet kan ju i vuxen ålder säga att jag ville aldrig bli omskuren och då är det försent att backa.

Ett övergrepp kan vara allt man gör om det sker mot en persons vilja eller genom att göra något en person inte kan säga sin åsikt om. Det kan vara ett lika stort övergrepp att tvinga på gamla personer blöjor och ge dem laxermedel för att det är enklast, vare sig de kan tala om vad de vill eller ej.

• Sheitan

"de är ingen som behöver försöka få mig att tro..
    för ja tror inte ja VET.. till skillnad ifrån vissa..

för MIG o många med mig är de OK o F*N inte övergrepp.."

Det ÄR övergrepp, det är bara inte ett sexuellt övergrepp. Jag misstänker att om en förälder verkligen insåg sanningen bakom det de låtit utföra på sitt barn skulle göra så ont så det är lättare att blåneka och komma på alla möjliga skäl till varför det skulle vara ok... Psykologi helt enkelt.

• Tha Princes

Sheitan

ja konstigt att 1½ miljon männsikor är "dumma" o de är bara inom islam , sen vet ja inte hur många dom är innom Judendommen o dom övriga som omskär deras söner...

ja tummar fortfarande på de med lagen

VARFÖR skulle svenska staten acceptera omskärelse om de va övergrepp.. eller så hemskt o brutalt som ni säger?..

varför??

• Sheitan

"ja konstigt att 1½ miljon männsikor är "dumma" o de är bara inom islam , sen vet ja inte hur många dom är innom Judendommen o dom övriga som omskär deras söner..."

"VARFÖR skulle svenska staten acceptera omskärelse om de va övergrepp.. eller så hemskt o brutalt som ni säger?.."

Svenska staten är tvungna att ta hänsyn till kulturella barbariska fenomen för att se till att det inte sköts illegalt i en källarlokal och ökar statistiken mångfaldigt för skador, livslånga men och dödsfall. För visst skulle ni gjort det privat eller utomlands om det hade varit olagligt i Sverige? För visst är er "kultur" viktigare än barnets hälsa och rättigheter? Det är precis det du säger fast med andra ord.

• Tha Princes

Sheitan

ja ja du har din uppfattning av de hela o ja har min..
    Helt ok för mig men inte för dig..

Ja orkar inte sitta här o skriva o skriva, för vi kommer ingen stans iaf med detta..

Jo men tycker du inte att de är "bättre" att man kan få läkar vård??

men d tycker du ju inte. helt OK för mig men ja tycker att de är bra att de finns o ja skulle de vara olagligt här så skulle ja åka till ett annat land o ta han till ett sjukhus där o få samma vård som här i sverige. o den frågan har ja redan svarat på flera gånger om du inte har sätt de

• Tha Princes

ni får gärna tro att vi hatar våra barn o att vi skapar dom för att plåga dom slakta dom Mm helt OK för att vi vet sanningen själva i alla fall.

Ja ska igentligen inte äns behöva bry mig då ja vet att för mig mf är de OK..

de finns motståndare till allt, va de en handlar om.

de är en sak som sker va ska ni kunna göra åt saken?
    Tror ni att all omskärelse ska bli olaglig i hela värden eller?

Ja orkar inte skriva här mera då de bara blir mera o mera personligt o bara värre o värre ord som man får läsa..

tycka va ni vill gå ut o gör nått åt saken..!!

Så får vi se om de blir olagligt här i sverige, då kan vi disskutera mera..

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning