jag har följt denna tråden länge nu och varit med och diskuterat, men när samma sak ältas om och om och om igen så blir man rätt less! Ett sätt kanske för att få uppmärksamhet!? Ett desperat försök att få er på andra tankar, vilket är uppenbart att det är omöjligt! Jag kan bara inte fatta hur man avsiktligt skär i sina barn utan deras tillåtelse.. och än mindre förstå hur en bibel/bok kan vara mera värd än ett människoliv, och att man lever sitt liv utifrån vad som står i boken!? Jag ber om ursäkt till dig Kedu för att jag brusade upp, men låt mig få berätta en sak..
När vi döpte våran som så blev hans farbror Gudfar. Någon vecka senare så ringer han och vill meddela att han har blivit Jehovas Vittne, WHAT??? tänkte vi.. vi tänkte på det där i en veckas tid och kom fram till att vi inte kna ha honom som gudfar längre, dels på grund av deras uppfattning om blodtransfusion och deras eviga dörrknackning mm. mm. Vi frågade hur han skulle göra om han fick vårdnaden om vår som och vår son blir sjuk och behöver blod, tänker du låta honom dö då? Då fick vi till svar:
"Ja, det står så i bibeln"
Då rasade allt, det kändes som om jag fick ett slag i huvudet med en hammare.. det är faktiskt min son och hans brorson han pratar om!! Hans eget kött och blod!! Hur fan kan man bli så hjärntvättad att man hellre låter ens egna blodsband dö när det finns hjälp att få? Kan inte en människa tänka själv och använda sunt förnuft? Nä, man låter en bok styra ens liv.. tragiskt tycker jag.
Ska tillägga att jag är medveten om att skulle fallet bli så så går sociala in och tar över vårdnaden över barnet och ger det blod. Är också medveten om att man som "fadder" eller "gudförälder" inte blir förmyndare automatiskt i fall vi skulle gå bort.
Men visst är det konstigt att sociala måste rycka in och rädda barns liv för att föräldrar el. liknande inte gör det..? Det rimmar väldigt dåligt!
Nåja, detta var bara en parentes men då kanske du förstår lite bättre varför jag är så himla emot dessa ritualer/seder?!
Låt era barn själva få bestämma över sin kropp!