• janne j

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Att kvinnlig omskärelse anses som könsstympning och skall vara förbjudet är väl de flesta överrens om men hur kommer det sig då att manlig omskärelse är mer accepterat, det är ju också en form av könsstympning.

Så vad anser ni skall man förbjuda manlig omskärelse på samma sätt som kvinnlig eller skall man kanske tillåta kvinlig omskärelse för att det på så sätt skall uppnå jämnställdhet. Eller anser ni att det är rätt att särskilja manlig och kvinnlig omskärelse från varandra, om ja varför då?

• Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
  • Tha Princes

Utopia

Så du tycker de är samma sak att Antasta ett barn som att omskära dom?? ?????????

• IlsaBlackWidow

Tha Princes -
    Det är inte samma sak att göra sexuella övergrepp på ett barn som att bränna dem med en cigarett heller... är det ena bra och oskadligt för det menar du?

• Utopia

Berätta vad den enorma skillnaden är mellan de två då, The Princes, en skillnad som är så stor att det ena på alla sätt och vis aldrig nånsin kan vara ok och det andra helt rätt och ok. Jag lyssnar mer än gärna på ditt resonemang!

• palmblad

Tha Princes: Ja, jag anser det lika illa att stympa sina barn och antasta dem. Värre med stympning på ett vis, för kroppsdelen får de aldrig tillbaka.

• Tha Princes

Sexuella övergrepp, antasta de betyder att man TAR på barnet SEXUELLT..

o de gör man F****N inte med omskärelse...

de här börjar ju för .... gå föööör långt.!!

Ja tar de PERSONLIGT eftersom ja har en SON o NI MENAR ATT JA SEXUELLT UTNYTTJAR HAN ELLER ANTASTAR HAN..???

fan se skillnaden!! :-O:-O

• IlsaBlackWidow

Tha Princes - Det är du som inte fattar vad en hel hög personer försöker förklara för dig, visst är det en skillnad men omskärelse blir inte mindre övergrepp för att det finns andra sorters öövergrepp.

• Utopia

Ja men om den nu skillnaden är så uppenbar och självklar för dig The Princes, berätta vilken den är då, som du själv ser den. Så kan vi sen titta på hur lika eller olika du och jag tycker om dessa två. För du menar väl inte att du tycker så som du "hintade" ovan, att bara så länge man inte rör vid andra människor så är allt ok, inklusive att skära i dom? I så fall undrar jag hur du tänkt när du kommit fram till det.

Varför är det fel att antsasta nån som inte fattar vad som händer, anser _du_? Att ta på nån och bli upphetsad av det kan väl inte vara nåt fel med i sig? Då är det väl fel på oss alla. Upphetsade av saker blir vuxna människor varenda dag i hela världen, och vi brukar inte anse att allt det är fel. Men du får förstås tycka annorlunda om du vill. Du får själv berätta vad du anser i frågan.

(* Och den som kan läsa någorlunda och förstå inser att jag fiskar resonemang och åsikter med detta. Att det misstolkas hejvilt och läggs åsikter i min mun som jag inte har, har jag svårt att göra något åt. Jag kan inte mer än säga min åsikt gång på gång, om igen *)

• Tha Princes

IlsaBlackWidow

de är ingen som behöver försöka få mig att tro..
    för ja tror inte ja VET.. till skillnad ifrån vissa..

för MIG o många med mig är de OK o F*N inte övergrepp..

Ni sitter bara här som hungriga Hyenor o bara väntar på att få hoppa på med eran skitkastning o de gör mig spyfärdig verkligen..

Skillnaden på övergrepp o omskärelse är att d ena är OLAGLIGT o inte de andra o + att man inte antastar barnen när man omskär dom.

ja blir så frukstansvärt ledsen på sånna som er, hur ska ni uppfostra era barn?. ja slår vad om att dom kommer bli sånna som bara gillar dom som passar "vissa ramar"..
    Sorligt verkligen att man inte äns kan få tro/vara/göra som man vill så länge de inte är olagligt..

Ja lämmnar de här nu verkligen, för att de är helt HOPPLÖST att sitta här o skriva....

tack för mig.!

• Tha Princes

Att säga att de är lika OK att Sexuellt utnyttja ett barn gör mig verkligen rädd, undrar vilka de är som är "pappskallar"..!

Jag tycker du att skillnaden är unge fär ljusår emellan, vi gör de inte för att blir sexuellt upphetsade på barnen!!!
    ärligt va är de för sjuk anklagelse??

Du / Ni sitter o kallar oss alla Pedofiler så med mildare ord?..
    Så ni menar att samma sak som de är OK att omskära sin son är de att sexuellt utnyttja barnet??

ja herre gud....

• Utopia

The Princes->"ja blir så frukstansvärt ledsen på sånna som er, hur ska ni uppfostra era barn?.ja slår vad om att dom kommer bli sånna som bara gillar dom som passar "vissa ramar".. "

Jag har inte blivit personlig här utan har diskuterat åsikter och principer. Och jag tänker inte börja nu heller. Jag kan tala om mig själv däremot och vad jag försöker med.

Jag försöker uppfostra min son till att bli en tänkande, empatisk och mjuk varelse som kan och vill tänka länge än hans näsa räcker. Jag vill att han ska få kunskap och självförtroende så att han kan tro på sig själv och bete sig bra och respektfullt mot andra, även om de inte kanske "förtjänar" det. Jag vill att han ska lära sig resonera om saker och ting, vilja diskutera saker och ha en tanke bakom sitt agerande. Jag önskar att han kommer att ta beslut utifrån honom själv, sina känslor och sitt förnuft, och inte bara gör som jag säger eller gjort. För jag är verkligen inte en perfekt människa. Jag VET inte hur andra ska leva sina liv bäst! Jag är ingen gud. Just därför skulle jag aldrig heller diktera hur han ska leva resten av sitt liv. Han är han och jag är jag. Jag äger inte honom. Jag vill respektera honom, så att han vill respektera mig. Han är en egen individ med sina önskningar och ska få leva som han vill. Jag vill se honom som jag själv vill bli sedd, och jag vill agera mot honom som jag vill att andra ska agera mot mig: med kärlek, omtanke och respekt.

Hur tänker du själv?

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning