The Princes->"ja blir så frukstansvärt ledsen på sånna som er, hur ska ni uppfostra era barn?.ja slår vad om att dom kommer bli sånna som bara gillar dom som passar "vissa ramar".. "
Jag har inte blivit personlig här utan har diskuterat åsikter och principer. Och jag tänker inte börja nu heller. Jag kan tala om mig själv däremot och vad jag försöker med.
Jag försöker uppfostra min son till att bli en tänkande, empatisk och mjuk varelse som kan och vill tänka länge än hans näsa räcker. Jag vill att han ska få kunskap och självförtroende så att han kan tro på sig själv och bete sig bra och respektfullt mot andra, även om de inte kanske "förtjänar" det. Jag vill att han ska lära sig resonera om saker och ting, vilja diskutera saker och ha en tanke bakom sitt agerande. Jag önskar att han kommer att ta beslut utifrån honom själv, sina känslor och sitt förnuft, och inte bara gör som jag säger eller gjort. För jag är verkligen inte en perfekt människa. Jag VET inte hur andra ska leva sina liv bäst! Jag är ingen gud. Just därför skulle jag aldrig heller diktera hur han ska leva resten av sitt liv. Han är han och jag är jag. Jag äger inte honom. Jag vill respektera honom, så att han vill respektera mig. Han är en egen individ med sina önskningar och ska få leva som han vill. Jag vill se honom som jag själv vill bli sedd, och jag vill agera mot honom som jag vill att andra ska agera mot mig: med kärlek, omtanke och respekt.
Hur tänker du själv?