Citat: "Så du morsa06 du döpte din pga att få presenter och för ni inte pallade med att ha en liten sammankomst i ert hem? Det tycker jag är höjden av respektlöshet mot både din son (eftersom du int egillar dopet) mot hela svenska kyrkan och mot prästen som utför sitt kall men som du väljer att kalla surrar"
precis! vi skulle aldrig kunna ha någon "sammankomst" i vårat hem, det skulle inte rymmas, varför är jag respektlös mot min son? tror att han tyckte att det var jätteroligt, han såg ut att ha riktigt trevligt i alla fall! Och tror du att jag talade om för prästen att "bara så du vet så är vi inte ett dugg intresserade av det du ska säga, men prata på du!" självklart sjöng vi med i psalmerna och lyssnade på honom, men jag kan ju aldrig stå sedan och säga "Gud så intressant det är med bibelsnack" för jag ÄR inte intresserad av det och då är det inte intressant att lyssna när någon står och läser! Sen gjorde vi inte dopet enbart för presenter, hoppas jag verkligen att du också fattar!! Alla man känner frågar ju när dopet ska bli och vart dopet ska vara och alla längtar så till detta dop, å det ska bli så himla kul! Då tycker jag att man kan ha ett dop, både för Adrians skull och för släktens skull! Alla blir så glada och då känns det bra att för göra det! Sen om Adrian väljer att leva vidare i Guds tro och börja gå i kyrkan så ska han ju självklart få göra det, jag kommer att följa med honom som stöd, men jag kommer aldrig att bli troende!