Tha Princes skrev 2006-12-02 01:53:09 följande:
Lillan7704 de finns ju flera olika Könsstympningar.. o den vanligaste är väl när dom skär bort klitoris o blygläppar.. i värsta fall syr i hop allt så endast lite mensblod kan ´komma ut..stympning pga att man lipper bort skärbort syrihop (tar bort känselt helt).de va så dom började könsstympa kvinnor pga att dom inte skulle ha någon sexuell lust så dom inte kunde dras till männen, vilket är mycket sjukt o går inte äns att gemföra med omskärelse då man INTE skär bort för att skada / ta bort känsel/lust..du kan ju kanske söka på dom båda orden så kanske du får fram nå fakta varför dom heter annorlunda..?..
Men för hundrade gången.. DET ÄR INTE DET JAG FRÅGAR ÖVER!!
Jag VET varför det kallas stympning när man tar bort klitoris, blygdläppar och syr igen slidan, men det har inte med min fråga att göra! Lär er läsa ordentligt!
Jag pratar ENBART om att ta bort klitoriskappan. Vet inte hur jag ska skriva det mer tydligt så ni förstår!? VAD är det som skiljer sig med att ta bort förhuden på pojkar och förhuden på flickor? Och ENBART förhuden! En kvinna kan få vaginala orgasmer, klitoris behöver med andra ord inte ha någon stimulans för att en kvinna ska kunna få orgasm, så att det skulle beröva dom all njutning stämmer lika lite som att pojkar blir berövad all njutning.