• janne j

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Att kvinnlig omskärelse anses som könsstympning och skall vara förbjudet är väl de flesta överrens om men hur kommer det sig då att manlig omskärelse är mer accepterat, det är ju också en form av könsstympning.

Så vad anser ni skall man förbjuda manlig omskärelse på samma sätt som kvinnlig eller skall man kanske tillåta kvinlig omskärelse för att det på så sätt skall uppnå jämnställdhet. Eller anser ni att det är rätt att särskilja manlig och kvinnlig omskärelse från varandra, om ja varför då?

• Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
  • palmblad

Lillan774: Enligt statistik är det en liten del av kvinnorna som kan få orgasm annat än via klitoris.

• Kedu

Lillan7704 det är kanske inte du som fattat mina svar....

• Kedu

Palmblad, ok för dig finns inget som heter omskärelse.

Men du kallar omskärelse för stympning..det är som att kalla natt för dag.

• palmblad

Kedu: Återigen: Stympning är att avslägsna en kroppsdel utan medicinskt syfte o det är det ni sysslar med, när ni använder ert finare ord.
    Svara på frågan: Vad är det ni skär OM? Varför duger inte kroppen som den är?

• lillagryn2

Lillan, jag har inte sagt emot dig, jag käftar med palmblad

• Kedu

Men detta är återigen betydelsen av mitt "finare ord":
    "Manlig omskärelse är beteckningen på kirurgiskt avlägsnande av hela eller delar av förhuden på penis"
    sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omsk%C3%A4relse

• Kedu

Omskärelsen är ett tecken på förbundet med Gud och attman tillhör det.

• palmblad

Kedu: Fantasilös Gud som inte kan ha andra tecken på förbund. Här har vi bla. dopljus. Är en Gud så viktig att du skadar ditt barn för hans skull?

• Kedu

Men Palmblad jag skadar inte mitt barn. Han blev mer skärrad över att döpas!

• palmblad

Kedu: Jo, hans kropp är skadad pga. en handling du tillät utföra.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning