• Anonym (Äcklad)

Sambo tafsar privat & offentligt

Min sambo tafsar på mig både privat och offentligt och jag hatar det,har blivit mycket värre sedan vi fick barn.Känns så svårt att lämna medans man är mammaledig.
    Han kan när som daska mig på rumpan,nypa i rumpan el ta på brösten/underliv utanpå kläderna när vi är hemma,säger såklart sluta,slutar han? Nope,respektlösa idiot.
    Han har även nu börjat göra det på släktträffar snabbt när folk vänder ryggen till,på stan när folk inte ser men skulle kunna se osv..så jävla obehagligt och blir så ledsen att jag ?accepterat? detta beteende trots jag bett honom sluta 1000 gånger.Vad gör man? Hur får man slut på beteendet tills separation är ett faktum.

• Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt
  • Anonym
    Anonym (Äcklad) skrev 2023-02-06 10:31:45 följande:
    Försöker fortf få med honom till familjerådgivningen,men jag varken kysser eller har sex med honom
    Gå dit själv. Dels behöver du samtalsstöd samt att du signalerar allvar till din sambo. Du tänker inte acceptera detta längre.
  • molly50
    Anonym (Wat) skrev 2023-02-06 19:18:11 följande:

Nu har jag inte läst hela tråden och allt TS har skrivit förutom det i första inlägget. Men om jag hade varit tillsammans med någon som TS så fyyy fan va jag hade dragit, känns som att vissa kvinnor här på FL tävlar om just dem kan vara den torraste platsen på jorden. 

Jag och min fru tar jämnt spontant på varandra, det är ju för fan det bästa som finns! Det är som en spontan kärleks visning att jag vill ha dig, jag tänker på dig. Skulle det gå en vecka utan att min fru tar på mig så hade jag blivit rejält orolig att något är fel. 

Det är väl en sak att röra vid varandra när man går förbi och visa att man uppskattar varandra.
    Men TS man nyper henne i rumpan,klämmer henne på brösten så det gör ont och daskar henne i rumpan.
    Och han gör det dessutom ute i det offentliga.
    Och respekterar inte TS när hon säger nej.
    En sådan man hade jag ärligt talat lämnat.
    Man ska självklart kunna röra vid varandra,men det ska vara på bådas villkor. 
  • molly50
    molly50 skrev 2023-02-06 20:44:56 följande:
    Det är väl en sak att röra vid varandra när man går förbi och visa att man uppskattar varandra.
    Men TS man nyper henne i rumpan,klämmer henne på brösten så det gör ont och daskar henne i rumpan.
    En sådan man hade jag ärligt talat lämnat. För han visar total brist på respekt. 
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym skrev 2023-02-06 19:25:59 följande:
    Gå dit själv. Dels behöver du samtalsstöd samt att du signalerar allvar till din sambo. Du tänker inte acceptera detta längre.
    Jag har gått dit själv flera gånger såklart! Behöver verkligen det som du säger.
  • Anonym (Äcklad)
    AnnaSthlm skrev 2023-02-06 19:02:17 följande:

Meddela honom nästa gång ni ska på stan: "Om du rör vid mig åker jag hem". Var beredd på att han KOMMER att tafsa och åk hem. Inga ursäkter. Tänk ut på förhand om du lämnar barnen med honom eller tar med dem när du kommer åker. 
    Ha ljudinspelning på hela tiden och protestera ljudligt: "Sluta tafsa nu!"

Nästa gång, när du redan åkt hem en gång. Meddela honom samma sak, att du kommer att åka, och denna gång även polisanmäla övergrepp. 

Gör exakt samma sak när ni träffar släktingar. Du måste sluta skämmas för att bli utsatt för övergrepp. Du kan i förtroende berätta till någon som kan stötta dig, på förhand, och be henom att hålla ett öga på mannen. 

När du förr eller senare lämnar honom, och sannolikheten att du gör det är skyhög, kommer socialen att hålla dig medansvarig för att du haft dina barn boendes med en man som utsatte dig för övergrepp. 

Kan du vara hundra procent säker på att han aldrig kommer att göra något mot barnen när du inte ser på? 

Håller med dig i allt förutom att soc skulle hålla mig medansvarig för att jag utsattes för övergrepp,funkar inte riktigt så,vore grov victim blaming isåfall.Nej han skulle aldrig göra något mot våran bebis.
  • Anonym (A)
    Håller med
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Wat) skrev 2023-02-06 19:18:11 följande:

Nu har jag inte läst hela tråden och allt TS har skrivit förutom det i första inlägget. Men om jag hade varit tillsammans med någon som TS så fyyy fan va jag hade dragit, känns som att vissa kvinnor här på FL tävlar om just dem kan vara den torraste platsen på jorden. 

Jag och min fru tar jämnt spontant på varandra, det är ju för fan det bästa som finns! Det är som en spontan kärleks visning att jag vill ha dig, jag tänker på dig. Skulle det gå en vecka utan att min fru tar på mig så hade jag blivit rejält orolig att något är fel. 

Min sambo är fri att lämna.Tar ni på varandra mellan benen och på brösten utan förvarning? Ungefär som när du klämmer på en stressboll?
  • Lenobia

Intressant att du TS svarade på alla utom mitt inlägg.

Undrar fortfarande varför du inte har lämnat?

• Anonym (Wat)
    Inget av det han gör är olämpligt i ett fungerande förhållande, men där är också problemet, TS själv heter "äcklad". Hur man kan kalla sitt förhållande för äckligt är bortom mig. Antar att förhållandet fortfarande lever för att mannen behövs till annat just nu, pengar/bostad/barn hjälp med mera. När något av dessa behov minskar så kommer det vara slut. 

Den enda jag tycker synd om i den här familjen är barnet.
  • Anonym (Wat)
    Anonym (Äcklad) skrev 2023-02-06 21:35:58 följande:
    Min sambo är fri att lämna.Tar ni på varandra mellan benen och på brösten utan förvarning? Ungefär som när du klämmer på en stressboll?
    Knappast som en stressboll men utan förvarning, well duh. Att behöva skicka in en underskriven begäran känns lite som en mood killer.

Som sagt, jag har inte läst hela tråden så du kanske skrivit det någon gång, men jag tolkar det som att problemet är att han tar på dig, inte att det är för hårda grepp.
  • Anonym (Äcklad)
    Lenobia skrev 2023-02-06 21:41:28 följande:

Intressant att du TS svarade på alla utom mitt inlägg.

Undrar fortfarande varför du inte har lämnat?

Missade det.Vill ge terapin en chans för vårat barns skull,viktigt att han går dit oavsett.
  • Anonym
    Anonym (Äcklad) skrev 2023-02-06 21:32:34 följande:
    Jag har gått dit själv flera gånger såklart! Behöver verkligen det som du säger.
    Vad säger dom?
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Wat) skrev 2023-02-06 21:52:10 följande:
    Knappast som en stressboll men utan förvarning, well duh. Att behöva skicka in en underskriven begäran känns lite som en mood killer.

Som sagt, jag har inte läst hela tråden så du kanske skrivit det någon gång, men jag tolkar det som att problemet är att han tar på dig, inte att det är för hårda grepp.
    Båda är problematiskt,kul att det funkar för er.
  • molly50
    Anonym (Wat) skrev 2023-02-06 21:45:48 följande:
    Inget av det han gör är olämpligt i ett fungerande förhållande, men där är också problemet, TS själv heter "äcklad". Hur man kan kalla sitt förhållande för äckligt är bortom mig. Antar att förhållandet fortfarande lever för att mannen behövs till annat just nu, pengar/bostad/barn hjälp med mera. När något av dessa behov minskar så kommer det vara slut. 

Den enda jag tycker synd om i den här familjen är barnet.
    TS uppfattar det som respektlöst när han inte lyssnar på henne.
    Och det är ju ärligt talat respektlöst när han klämmer henne på brösten,daskar henne i rumpan och tar henne i underlivet som vore det en stressboll och dessutom gör det inför andra.
    Trots att TS säger nej. 
    Bara för att man lever tillsammans så innebär inte det att man har rätt till varandras kroppar.
    Det som gör att jag tror att TS känner sig äcklad är väl hans totala brist på respekt och att han tafsar på henne i tid och otid fast hon säger nej.
    Till slut så tröttnar man.
    Det kan bli för mycket också så man känner sig kvävd. 
  • Anonym (Veronika)

Hur har det gått, TS? 

Svar på tråden Sambo tafsar privat & offentligt