• Junibarn

Inte okej för henne att sonen följer med på semester

Vad tycker DU?

Min bästa vän är liksom jag... skör när det kommer till stress, vill helst inte umgås med nya människor för ofta. Tendens till ångest. Jag lever med en man sen många år och vi har tre barn ihop. Min kompis familj och min passar väldigt bra ihop (på nästan alla plan).

Vi bokar en resa till Dalarna över midsommar i ett stort hur vi ska dela på.

Min sambo har en vuxen son sedan tidigare som min bästa vän inte känner. Han har precis separerat och har inte så stort umgänge. Mina barn, hans syskon, frågar honom om han vill följa med till Dalarna. Han blir jätteglad och vill gärna med.

Han är min bonusson och min mans barn. Visserligen ett vuxet barn men iaf hans barn.

Jag skickar ett sms till min vän och skriver ?hoppas det är ok att även XX följer med?.

Hon ringer då upp och förklarar att det inte känns ok för henne. Hon känner inte honom och för henne är det bara en okänd man inget barn. Hon vill kunna njuta av sin vecka som hon har betalat för och hon känner inte att hon kan göra det fullt ut med en, för henne, okänd man att ta hänsyn till. Dessutom undrade hon om han då skulle betala för sig också.

Jag blev så otroligt förvånad och besviken. Ledsen och upprörd för min bonussons vägnar, min man och mina barn, hans syskon.

Jag kan förstå hennes känsla men jag tycker inte man säger nej till ens barn oavsett ålder i detta läge.

Vad tycker ni? Tänker jag fel? Hjälp mig... har så svårt att göra folk besvikna och är världens mes när det kommer till att säga vad jag tycker.

• Svar på tråden Inte okej för henne att sonen följer med på semester
  • Pope Joan II
    Fossil skrev 2021-05-23 13:55:32 följande:
    Det är självklart att man tappar lusten när man blir totalt överkörd på det sätt som du har gjort!

Jag hade också hoppat av. Jag har ingen lust att betala en massa pengar för att han en eventuell obehaglig upplevelse.

Hur gammal är denna man som ni gav tillstånd att förstöra en annans semester?  Är han vuxen så borde han begripa om du förklarar hur det ligger till!

Hur när han är saknar betydelse till !00%, det har liksom inte med något att göra ens. Förstår du inte det?
    En eventuellt obehaglig upplevelse skriver du - vad är det egentligen du tänker dig ska hända?
    Shit for brains k + E
  • fjanten
    Pope Joan II skrev 2021-05-26 10:00:06 följande:

En eventuellt obehaglig upplevelse skriver du - vad är det egentligen du tänker dig ska hända?

• Junibarn

Hon ville inte att vi skulle hoppa av så vi åker. OM det är så att hon tar upp det med att han ska betala så anser jag att även deras vuxna son som jobbar heltid men fortfarande bor hemma också ska betala för sig. Så tar hon upp det får vi splitta allt på två till.

• molly50
    Junibarn skrev 2021-05-26 14:34:54 följande:

Hon ville inte att vi skulle hoppa av så vi åker. OM det är så att hon tar upp det med att han ska betala så anser jag att även deras vuxna son som jobbar heltid men fortfarande bor hemma också ska betala för sig. Så tar hon upp det får vi splitta allt på två till.

Ska deras vuxna son också med så ska han såklart också betala.
    Det tycker jag faktiskt också att din bonusson ska göra,om han ska med.
  • Pope Joan II
    molly50 skrev 2021-05-26 16:46:35 följande:
    Ska deras vuxna son också med så ska han såklart också betala.
    Det tycker jag faktiskt också att din bonusson ska göra,om han ska med.
    Det är väl upp till ts och hennes man? Om de vill att sonen ska få följa med och själva bära hans kostnader så är det väl rimligen deras sak? När det nu också framkommit att ts känsliga väninna själv har en vuxen son som följer med så går det ju dessutom på ett ut. 
    Shit for brains k + E
  • molly50
    Pope Joan II skrev 2021-05-26 17:08:08 följande:
    Det är väl upp till ts och hennes man? Om de vill att sonen ska få följa med och själva bära hans kostnader så är det väl rimligen deras sak? När det nu också framkommit att ts känsliga väninna själv har en vuxen son som följer med så går det ju dessutom på ett ut. 
    Om de kräver att TS bonusson ska betala så ska väl rimligen deras vuxna son också betala.
    Men visst,det är absolut upp till dem att avgöra hur betalningen ska läggas upp.
  • molly50
    Fossil skrev 2021-05-23 13:55:32 följande:
    Det är självklart att man tappar lusten när man blir totalt överkörd på det sätt som du har gjort!

Jag hade också hoppat av. Jag har ingen lust att betala en massa pengar för att han en eventuell obehaglig upplevelse.

Hur gammal är denna man som ni gav tillstånd att förstöra en annans semester?  Är han vuxen så borde han begripa om du förklarar hur det ligger till!

Hur när han är saknar betydelse till !00%, det har liksom inte med något att göra ens. Förstår du inte det?
    Jag tycker du är onödigt hård mot TS.
    TS frågade sin vän innan om det var ok att bonussonen följer med på resan.
    Så hon har ju inte "kört över" vännen som du så fint väljer att kalla det.
    Vännen är väl också vuxen och borde begripa hur det ligger till om TS förklarar.
    Jag skulle också vilja veta vad du menar med "obehaglig upplevelse"?
  • Fossil
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:11:58 följande:
    En familjemedlem/medmänniska/son är ensam och ledsen. Han frågar om han får följa med oss..... jag förstår verkligen inte hur man kan resonera att han då skulle förstöra och att jag kör över.
    Så nu är storyn ändrad?
    Det var ju dina ungar som bjöd med honom förut... och du behöver inte förstå. Det räcker med att din "vän" berättar för dig hur hon känner för sin inte så billiga semester som DU ändrat förutsättningarna för.
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:14:33 följande:
    Obehaglig upplevelse? Förstöra någons semester? Kan inte ens gå igång och bli upprörd på det du skriver. Antar att du är ett troll som vill provocera för detta är FÖR knäppt för att vara ett äkta beteende.
    Nej, jag är inte ett troll. Troll brukar skriva dubbelanonymt.
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:12:42 följande:
    Beter mig illa för att jag vill välkomna hela vår familj på resan?

DU vill välkomna, hon vill det inte. OCh hon är väl inte bjuden utan betalar för sig.

Nej, med vänner som dig...
  • molly50
    Fossil skrev 2021-05-26 17:34:36 följande:
    Så nu är storyn ändrad?
    Det var ju dina ungar som bjöd med honom förut... och du behöver inte förstå. Det räcker med att din "vän" berättar för dig hur hon känner för sin inte så billiga semester som DU ändrat förutsättningarna för.
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:14:33 följande:
    Obehaglig upplevelse? Förstöra någons semester? Kan inte ens gå igång och bli upprörd på det du skriver. Antar att du är ett troll som vill provocera för detta är FÖR knäppt för att vara ett äkta beteende.
    Nej, jag är inte ett troll. Troll brukar skriva dubbelanonymt.

DU vill välkomna, hon vill det inte. OCh hon är väl inte bjuden utan betalar för sig.

Jag skulle fortfarande vilja veta vad du menar kan bli en obehaglig upplevelse för TS väninna?
  • Junibarn
    Fossil skrev 2021-05-26 17:34:36 följande:

Så nu är storyn ändrad?

Det var ju dina ungar som bjöd med honom förut... och du behöver inte förstå. Det räcker med att din "vän" berättar för dig hur hon känner för sin inte så billiga semester som DU ändrat förutsättningarna för.Nej, jag är inte ett troll. Troll brukar skriva dubbelanonymt.DU vill välkomna, hon vill det inte. OCh hon är väl inte bjuden utan betalar för sig.

Funderar på varför vissa människor blir som du och vad det skapar i samhället. Ditt sätt att uttrycka dig som att du sitter på veto. Ingen ödmjukhet... men jag tänker inte attackera som du utan ser bara på agerandet som sorgligt. Hoppas du iaf mår bra.
  • Fossil
    Junibarn skrev 2021-05-28 08:17:30 följande:
    Funderar på varför vissa människor blir som du och vad det skapar i samhället. Ditt sätt att uttrycka dig som att du sitter på veto. Ingen ödmjukhet... men jag tänker inte attackera som du utan ser bara på agerandet som sorgligt. Hoppas du iaf mår bra.
    Jag mår alldeles utmärkt, tackar som frågar.

Hur menar du att jag är? Förklara gärna. När du nu ändå vet och etiketterar mig med det.
    Hur menar du att det påverkar samhället?
    Vad är det för fel på mitt sätt att uttrycka mig?
    Vilket i det jag skrivit uppfattar du som en "attack"?

Det jag skrivit är min syn på saken, en reflektioin i hur jag själv hade agerat i situationen du beskrivit. (Som visserligen ändrats lite så vad som verkligen är med sanningen överensstämmande vet jag förstås inte.)

JAG hade inte åkt med, JAG hade inte godtagit att DU ändrat förutsättningen för det MINA pengar ska gå till.
    JAG hade starkt övervägt att drastiskt dra ner på umgänget med DIG då du saknar respekt och fullständigt skiter i andra.

För min del hoppas jag att din "väninna" mår bra och att hon inte  blir för besviken över den ändrade midsommarplaneringen.
Svar på tråden Inte okej för henne att sonen följer med på semester